Hoppa till innehåll

JAG HAR SETT LJUSET TJT


peterHBG

Recommended Posts

Skoj med en Tyjas valp peterHBG. Hämtade själv min valp därifrån förra helgen. En tik undan Tyjas Mocka och efter Aron. Hon är mycket trevlig och livlig som bara fan:)

MVH

Kristian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • peterHBG

    19

  • Xillo

    11

  • Fasanmissil

    4

  • Jörgen 69

    3

Skoj med en Tyjas valp peterHBG. Hämtade själv min valp därifrån förra helgen. En tik undan Tyjas Mocka och efter Aron. Hon är mycket trevlig och livlig som bara fan:)

MVH

Kristian

Då får man önska lycka till

mocka och Aron är en fin kombination

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-1768-1232225396_thumb.jpgHärmed dementerar jag allt negativt jag tidigare skrivit ang TJT

Det finns säkert puckade hundar men jag har haft förmånen att låna en 5 årig tik under en tid och nu fick vi i familjen träffa på en riktig tysk familjehund

det gick så långt att det nu har beställts en valptik

även frun i huset som aldrig i livet skulle ha in en dylik krokodil i hemmet . är numera helt såld på rasen efter att ha spenderat en tid med denna tik

tiken var till salu men vi känner att vi vill nog ha en valp att riktigt prägla på vår familj från början fast tjejen var inte lätt att köra tillbaka det kändes när hon lämnades

så nu går man i väntans tider

Grattis till ett bra val! Jag skaffade min första TJT i somras och är helt förälskad!

Maken till fantastisk jakthund får man leta efter och samtidigt är hon TREVLIG. Älskar barn och alla tvåbeningar samt fungerar hitills utan problem med andra hundar både inom vår egen flock samt utanför flocken.

Ja,.... Oki,.. Taxen vår har gjort misstaget att skrika till ibland när man råkat kliva han på tårna osv och det ska man iaf INTE göra med en Tyska i hemmet ;) och visst finns det "jäklar anamma" i henne,.. det har vi sett en del antydningar om titt som tätt men inte är hon ett sådant monster som folk alltid påstår att TJTs är.

Jag skulle faktiskt nästan mest vilja kalla henne för kärleksfull. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När är det lagom att släppa en tysk i skogen vid 1 år eller senare alt tidigare

Släpp hunden på "skogsträning" mm så kommer den mogna in i jakten av sig själv och då är det bara att "åka med". Så har det iaf varit för våran TJT... och hon har en hel del vilt på sitt samvete redan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är valparna födda och det blev ingen tik men dock en hane

och nu kan jag skriva ut vilken kennel det är Tyjas kennel

föräldrarna ser mkt fina ut moder Gi Äkta VARA Fader :Aron von der Seveniger Mühle årets tysk förra året om jag inte är fel informerad

Vet inte om det finns någon osåld valp

Kommer nog i så fall att läggas ut på www.tyjas.se

Ännu större grattis!! Den hanen är far till min Tyska också och vi är ju som jag redan sagt kanonnöjda.

Och,.. vi ger våra TJT samma mat som de andra hundarna i huset. Eukanuba Large Breed med lite Fodax färskfoder till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då får man önska lycka till

mocka och Aron är en fin kombination

Tackar för detta peter och får givetvis önska dig lycka till med :D . Håll oss uppdaterade hur det går med den lilla! Båda valparna har mycket intressanta linjer helt klart!

Nu skall jag ut å jaga en sväng :D

MVH

Kristian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tackar för detta peter och får givetvis önska dig lycka till med :D . Håll oss uppdaterade hur det går med den lilla! Båda valparna har mycket intressanta linjer helt klart!

Nu skall jag ut å jaga en sväng :D

MVH

Kristian

Jag ska nog dit i veckan och kolla på valparna ska se om jag kan ta ett foto på de små krokofanterna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog dit i veckan och kolla på valparna ska se om jag kan ta ett foto på de små krokofanterna

Har du hunnit kika ut någon valp än? min vovve har inte velat börja löpa än så parningen drar ut på tiden så nu är Finland i farozonen :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du hunnit kika ut någon valp än? min vovve har inte velat börja löpa än så parningen drar ut på tiden så nu är Finland i farozonen :D

:rolleyes::lol:

Cid och hans fruga ligger i lunginflammation så dit vill man inte i första taget

ska ringa imorgon och se om dom har kryat på sig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så här ser dom ut dom små "omöjliga att hantera och helt lifsfaliga hundarna"

tjejjerna.jpg

Vilda.jpg

Vilda

Lotus.jpg

Lotus

Vilda_Rav09.jpg

Det blev en rävtik på 7kg i dag

DSC_0071.jpg

Vilda Dödar den lite extra i fall att....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänk om man endå fick skaffa sig en tysk. Har gått i hundköpar tankar i snart tre år och hellst en tysk.

Men vad gör man när frugan sparkar bakut så fort hon hör ordet terrier, har tydligen med något barndoms minne att göra.

Slutar nog med att man får ta över någons jätte överviktiga golden retriver :)

Inget illa om dessa hundar men något skogs rally lär det inte bli..

Jätte fina bilder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänk om man endå fick skaffa sig en tysk. Har gått i hundköpar tankar i snart tre år och hellst en tysk.

Men vad gör man när frugan sparkar bakut så fort hon hör ordet terrier, har tydligen med något barndoms minne att göra.

Slutar nog med att man får ta över någons jätte överviktiga golden retriver :lol:

Inget illa om dessa hundar men något skogs rally lär det inte bli..

Jätte fina bilder.

Du kan väl ta en på foder så har du ju inte "skaffat" en :lol::lol: Å sen kan du ju va lite psykologisk å påpeka att man måste göra upp med gamla minnen för att få sinnesro lr nått sånt :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan väl ta en på foder så har du ju inte "skaffat" en :D:D Å sen kan du ju va lite psykologisk å påpeka att man måste göra upp med gamla minnen för att få sinnesro lr nått sånt :D

ja typ som dom gör med folk som har orm&spindel fobi :D:P:D:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så här ser dom ut dom små "omöjliga att hantera och helt lifsfaliga hundarna"

tjejjerna.jpg

Vilda.jpg

Vilda

Lotus.jpg

Lotus

Vilda_Rav09.jpg

Det blev en rävtik på 7kg i dag

DSC_0071.jpg

Vilda Dödar den lite extra i fall att....

Underbara bilder!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha ha ja det kanske är jämförbart med tysk fobi oxå :D nu har iaf tiken börjat löpa så nästa vecka blir det en skåne resa :D

hör av dig om det bär av mot Helsingborgstrakten & glöm ej bössan ;-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan va kul! få hem en liten ettrig sak som bitar allt å alla :D

Ska till vet i morgon å göra en strykning sen så bär det väl av neröver :D åka utan bössa? det är ju som att åka oklädd :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

en fråga till er som vet.

TJT, är dom omöjliga att ha i huset med katter även införskaffad som valp. Drar dom järnet i gatan efter vad som eller går det att få styr på dem. Pappa hade en Jack Russel blandat med Borderterrier som jag blev förtjust i, den var enveten men skadade inte andra djur. Hur är TJT?

Kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

en fråga till er som vet.

TJT, är dom omöjliga att ha i huset med katter även införskaffad som valp. Drar dom järnet i gatan efter vad som eller går det att få styr på dem. Pappa hade en Jack Russel blandat med Borderterrier som jag blev förtjust i, den var enveten men skadade inte andra djur. Hur är TJT?

Kalle

Tjenare

Det är mycket upp till dej som husse/matte till hunden, min tik tog jag när hon va nästan 2 och min lagårdskatt rörde hon aldrig. Nu tyckte iofs han att han ägde stället så han sprang aldrig när det kom en hund så det inbjöd inte till jakt.

Men andras katter ligger dock lite pyrt till, men skulle inte vilja påstå att det är nått rastypiskt för TJT att jaga katter.

Kan tillägga att jag hade en damm på förra stället där jag födde upp änder och det gillade byns katter, så att Xilla brukade ta ngr svängar runt dammen å jaga katter såg jag mest som nått positivt :D

kanske inte va så mycket till svar :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en tysk tik och tre katter hemma det funkar bra men kommer det en anna katt då blir det åka av :lol:

Jörgen

jag sabbar denna tråden, lägger det jag skrev som egen tråd...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja det blir nog något liknande. Tyvärr är det inte så lätt att hitta en Tysk på foder som någon vill lämna i från sig.

Men hör av er om ni har någon.

Men ni känner inte min fru... bör nog förankra tanken hos henne först.

Waxin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...