Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Ausch

Var köper ni era hylsor?

Recommended Posts

Ausch

Sitter o letar efter firmor som säljer hylsor till bra priser, lite svårt att hitta någon bra.

Vapex te.x har bara sellier hylsor till min pang o det är jag inte intresserad av.

/Lasse

amakulu
Sitter o letar efter firmor som säljer hylsor till bra priser, lite svårt att hitta någon bra.

Vapex te.x har bara sellier hylsor till min pang o det är jag inte intresserad av.

/Lasse

Sök här på forumet Skurebo. Man kan alltid hitta på skjutbanan oxå om man är snabb ;) Engångs skjutna hylsor = nya

Ausch
Sök här på forumet Skurebo. Man kan alltid hitta på skjutbanan oxå om man är snabb ;) Engångs skjutna hylsor = nya

Det kan ju vara en bra idé.

Någon som har 7x64 hylsor så är jag spekulant på dom.. :)

På skjutbanan vet jag ingen mer en jag som pangar 7x64a.

/Lasse

amakulu
Det kan ju vara en bra idé.

Någon som har 7x64 hylsor så är jag spekulant på dom.. ;)

På skjutbanan vet jag ingen mer en jag som pangar 7x64a.

/Lasse

Visst ja du hade en sådan där omöjlig kaliber. Tänk 6,5 Lasse. Dödar allt inkl pappälgen B)

exabit

Hmm, jag hade nog beställt ett 100-pack på Vapex eller Midway och tagit den smällen. Håller du bara efter hylsorna så borde de vara hålla hur länge som helst. Jag tänker då på minimal helkalibrering (s.k. delkalibrering) alternativt bara halskalibrering, lite grann beroende på hur hårt du laddar, och hur slutstycket känns när du stänger det bakom en halskalibrerad hylsa.

Ibland har jag funnit "omöjliga" hylsor hos diverse lokala handlare. Då får man slå på "jag är väl fan inte intresserad av de där osäljbara skithylsorna!!!"-personligheten och skambuda sig medvetslös. Har köpt 7x61 S&H, 308 NM, och 358 NM-hylsor på det sättet, samt 22 PPC-patroner på det sättet. Blev betydligt billigare än vanligt prissatta 30-06-hylsor faktiskt ;)

Ska hålla utkik efter 7x64-hylsor framöver om minnet är med mig.

Ausch
Hmm, jag hade nog beställt ett 100-pack på Vapex eller Midway och tagit den smällen. Håller du bara efter hylsorna så borde de vara hålla hur länge som helst. Jag tänker då på minimal helkalibrering (s.k. delkalibrering) alternativt bara halskalibrering, lite grann beroende på hur hårt du laddar, och hur slutstycket känns när du stänger det bakom en halskalibrerad hylsa.

Ibland har jag funnit "omöjliga" hylsor hos diverse lokala handlare. Då får man slå på "jag är väl fan inte intresserad av de där osäljbara skithylsorna!!!"-personligheten och skambuda sig medvetslös. Har köpt 7x61 S&H, 308 NM, och 358 NM-hylsor på det sättet, samt 22 PPC-patroner på det sättet. Blev betydligt billigare än vanligt prissatta 30-06-hylsor faktiskt ;)

Ska hålla utkik efter 7x64-hylsor framöver om minnet är med mig.

Vapex har bara sellior belliot hylsor till min kaliber.

Jag har för mig om att min far tjatat något om stort patronläge i min pang så efter ca 2 kalibreringar börjar de att spricka.

Ska se om jag inte kan ställa in grejjorna lite bättre så jag klår han på fingrarna.

Vore fint om du Hittade ett billigt parti någonstans.

Amakulu, jag har redan lite på g angående halv sju pang till pappälgen.

Men det vore så mycket skojigare att kunna så o dräpa den med äkta varan så att säga.

/Lasse

maddog

har du ringt vapex eller bara kollat på sidan , vet att dom har mer än det som står listat där.

Ausch
har du ringt vapex eller bara kollat på sidan , vet att dom har mer än det som står listat där.

Bara kollat hemsidan, blir till o ringa i morgon.

/Lasse

PREP

jag har 20st noma 7x64

Jag provade en bössa från Torsbo. Ått Mr Mauser

Så dom är från ett och sama paket

Mvh Anders Hj

Ausch
jag har 20st noma 7x64

Jag provade en bössa från Torsbo. Ått Mr Mauser

Så dom är från ett och sama paket

Mvh Anders Hj

Pris?

/Lasse

Guest Strömming

Jag brukar se till att vara aktiv på skjutbanan veckorna innan älgjakten när alla köar för att skjuta in sina bössor. Då brukar man kunna skramla ihop 20-40 hylsor av de lite mer udda kalibrarna. När det gäller 6,5 308 eller 30-06 fullkommligt badar man i hylsor.

Ausch
Jag brukar se till att vara aktiv på skjutbanan veckorna innan älgjakten när alla köar för att skjuta in sina bössor. Då brukar man kunna skramla ihop 20-40 hylsor av de lite mer udda kalibrarna. När det gäller 6,5 308 eller 30-06 fullkommligt badar man i hylsor.

Kan vara en bra idé har inte tänkt på det.

/Lasse

cjjb

JAg köper nån ask jaktmatch nu och då för att fylla på lagret. Men jag har lite mindre "roliga" kalibrar än så. Har en 6,5*55 och en 9,3*62..

eskimo1
Har köpt 7x61 S&H,

Va bra, då hör jag av mig när jag bygger en. Har en rivare i kalibern. Har läst en del gott om den kalibern. Så det är som vanligt, man läser en artikel om en kaliber o sen vill man ha den. Lättlurad, jag, nääääää :mad:

Joacim

:mellow: Herre min skapare. Nä att priset inte va det bästa går nog inte att säga imot :unsure:

Midway ligger lite i den övre skalan av prisbilden på de flesta varorna......

MVH/Jocke

walle91

Håller på att innhandla det som krävs för att jag ska kunna köra igång med handladdningen och det känns faktiskt som man redan är fast utan att ha laddat en enda patron, åtminstonde har man en del förhoppningar :unsure:

Hur många gånger ungefär tror ni att man kan använda en "normal laddad" 222:hylsa utan att den blir alltför sliten?

Stocken1969

Gör som jag. Jag köper en pack jaktmatch och leker upp den på banan vips så har man 50 engångs smälda hyllsor. Och det var kul på vägen.

Joacim
Hur många gånger ungefär tror ni att man kan använda en "normal laddad" 222:hylsa utan att den blir alltför sliten?

Det beror till största delen på hur du sköter om dina hylsor på vägen. Sköter du dom bra med nogrann rengöring och inte för höga laddningar så kan du nog ladda en normal 222:a 5 - 7ggr utan problem.

Själv räknar jag kallt med att kunna ladda mina 6mmBR Lapua hylsor 10 - 15ggr. Då är jag i och för sig inte så snäll mot mina hylsor då jag helkalibrerar dem var gång jag laddar om dom vilket inte är så snällt.

MVH/Jocke

PREP
Tja har nog inget kul att byta med, har en skit slut dator som barnen stryper mig om jag gör mig av med.

/Lasse

Hör av dig när du ska till torsbo nästa gång. Så kan du få dom då

Du kan ju ha hylsor jag behöver i framtiden

Det jag främst är intreserad av nu är 222r Lapua rvs och sako hylsor

Mvh Anders Hj

Ausch
Hör av dig när du ska till torsbo nästa gång. Så kan du få dom då

Du kan ju ha hylsor jag behöver i framtiden

Det jag främst är intreserad av nu är 222r Lapua rvs och sako hylsor

Mvh Anders Hj

Aha hur många Sako 222 hylsor går det på 20 7x64 ammon då?

Jag har ett gäng här nere.

/Lasse

PREP
Aha hur många Sako 222 hylsor går det på 20 7x64 ammon då?

Jag har ett gäng här nere.

/Lasse

Eftersom jag behöver 222r hylsor men inte 7x64 så är värdet så många du vill avvara mot 20st 7x64 hylsor :rolleyes:

Mvh Anders Hj

Ausch
Eftersom jag behöver 222r hylsor men inte 7x64 så är värdet så många du vill avvara mot 20st 7x64 hylsor ^_^

Mvh Anders Hj

jag packar ner de jag har i en påse, tror det rör sig om ett 30-50 tal, kalibrerade och färdiga tror jag med.

Missade märkningen när jag började att kalibrera :rolleyes:

Så tar vi det vid nästa Torsbo besök.

Elmia kanske?

/Lasse