Hoppa till innehåll

Diskussionstråd SJF inlägg


ozzy

Recommended Posts

Tycker det är en bra idé. Annars blir det lärr så att alla trådar bara blir ett gytter av information som ingen har någon som helt möjlighet/lust eller tid att läsa och återvinna informationen.

Men det är svårt.. att det inte "glider iväg" när man väl håller på. Men jag lovar att försöka göra mitt bästa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

alltså B) finns det inte en hel subforum att diskutera sjf saker?B)

Beror på vad du tänker på, alla trådar osv under SJF arean är förbehållna just svaren på frågorna som är ställda där. Tanken är alltså att när frågeställaren fått svar och det är färdigt så låser vi tråden så sparas informationen. På så sätt blir det på sikt till en frågebank eller vad jag ska säga.

Problemet är att väldigt många känner sig hugade att "göra jobbet" åt Linkis, Mr Fiberclass och Outdoorman vilket blir lite tokigt, även om många har koll så blir det i alla fall tidvis helt galet.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beror på vad du tänker på, alla trådar osv under SJF arean är förbehållna just svaren på frågorna som är ställda där. Tanken är alltså att när frågeställaren fått svar och det är färdigt så låser vi tråden så sparas informationen. På så sätt blir det på sikt till en frågebank eller vad jag ska säga.

Problemet är att väldigt många känner sig hugade att "göra jobbet" åt Linkis, Mr Fiberclass och Outdoorman vilket blir lite tokigt, även om många har koll så blir det i alla fall tidvis helt galet.

Mvh!

aah ok i got u : B) :under my skin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Tycker detta är rätt viktigt och en hel del av våra nya medlemmar har enligt mig inte kollat upp denna tråd, utan svarar helt öppet i en obesvarad tråd i SJF-forumet...

Hur skall detta skötas? Kan det vara en bra idé att bumpa tråden?

Mvh Dunderklumpen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

You´ve just did man ;)

Tror att det är helt naturligt att man får påminna om såna här prylar.

Mvh!

Va?! Är det inte normalt att sitta och lusläsa varje tråd som skrivits innan man registrerade sig? :P^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va?! Är det inte normalt att sitta och lusläsa varje tråd som skrivits innan man registrerade sig? ^_^-_-

Det är helt normalt! B)

Inte alltid helt uppskattat av resten av familjen, :lol: , men fullt normalt.

MVH

H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Det är helt normalt! :huh:

Inte alltid helt uppskattat av resten av familjen, -_- , men fullt normalt.

MVH

H

Vilken tur vi inte är onormal då... Åtminstone i varandras ögon och det är ju det som räknas. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

pratade nån månad sen med hippen on detta,

varför går det inte bara att

Ställa frågan i sjf arean.

sjf representanter är ju endå mods i den subdelen, varför inte bara klistra in svaret i inlägg 2 i tråden eller i första inlägget,

och vi dödliga medlemmar kan snacka och filofisera om frågan i aktuella tråden. än att snacka om flera olika trådar i en och samma tråd i en annan forumsdel.

tråden hålls på det sätter enkel, fråga och svar blir lätta och hitta och de blir inte en massa tjat över inte skriva i trådarna för att svaren inte går att hitta...

got my point amirite ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller me om de. Vi diskuterade det ju en hel del då och det var faktiskt en bra idé som inte borde skapa för mycket arbete?

Fast jag vet inte, jag har aldrig modererat så jag vet inte hur många musklick det kan kosta att flytta ett inlägg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det bör vara så enkelt som möjligt, blir för mycket arbete annars.

Sen när en fråga är besvarad så dyker det inte sällan upp rätt bra följdfrågor som man riskerar att missa..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...