Hoppa till innehåll

Presentation


ozzy

Recommended Posts

Vem är Ford 32.

Tja, en urskogstamejävel som jagar o fiskar. Är 57 år idag men känner mig som 25 i sinnet.

Jag har läst på detta forumet i flera år o är förvånad över hur mycket kunskap det finns här.

Jag har inte haft dator förut utan har nyss skaffat (hitech i bastviken) så detta är mitt mandomsprov.

Mitt största intresse är förutom att jaga o fiska min 32 rod. Till vardags håller jag på med helikoptermotorer.

Tack vare det har jag några oförglömliga veckors fiske i stora sjöfallet.

Är även ett stort fan till beaglar o harjakt då jag haft ett par. En ny e på gång, ska bli kul.

Tja det var väl allt, blir väl mer så småningom, ha det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Isjonsson! Har kollat lite, har jag lagt in det här på fel ställe??? Tja, man e ju ingen hacker, Hi Hi. Ska försöka flytta på det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Isjonsson! Har kollat lite, har jag lagt in det här på fel ställe??? Tja, man e ju ingen hacker, Hi Hi. Ska försöka flytta på det.

Varsågod! :)

Du var nästan rätt! Du skulle bara forstätt rakt i länken så hade det blivit bra.

http://www.jaktsidan.se/ipb/forum/16-medlemmarna/

:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...

Hej, jag är en 45 årig kille som jagat hela mitt liv.

Från början, ca 8år var det enbart stövare och då hamilton som var grejen, jag o farsan tror jag var först med jaktchampion i tre led på våran uppfödning men jag som sagt tror.

då jagade man som 16 åring 3 kvällar i veckan + helgerna.

nu som gift o företagare blir det knappt 50% men helgerna då man inte jobbar blir det några timmars jakt och nån kväll i veckan.

så iomed företaget så har jag satsat på fågelhundar, pgav att då vet man att man kan sluta jaga vid en viss tid.

jag har haft två flattar och två vorsteh, den ene har jag kvar och hon blir 1,5 år nu.

Hon har ruggigt mycke jakt i sig men endast jagat fågel än så länge, och med den fågeltillgången vi har i småland så kanske vi måste börja jaga gris.

men jag är rädd för att hon är lite vass för att jaga gris, men jag får se.

sen har jag en sjukdom som gör att jag vill köpa bössor hej vilt, just nu är det merkel helix som gäller, vilken bössa!

Jag har ännu så länge bara två pipor och en stomme , men det kommer att dubbla sig snart, sen har jag förkärlek till optik, här gäller bara swarre , helia, möjligtvis zeiss!

Jo sen har jag en quad med tre pipor och då tre kikare 22lr med leupold 2-7x33, 22wmr med helia 8x56 och 17hmr med vortex 6-24.

ännu mer bössor ,jo:

merkel 8 kaliber 20 och en merkeldrilling kaliber 7x57 o kal. 20!

Å en simson bock som skjuter skitbra men inte värd mycket, men då det var min första bössa så.....

detta var mitt intro!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, du måtte vara kompis med licenstanten, välkommen hit.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, du måtte vara kompis med licenstanten, välkommen hit.

Tack.

rekordet är tre dagar på helixen.

men merkel 8an kal 20 tog 6 månader!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Ozzian,har själv nyss kommit med å använder forumet när jag är frustrerad över nåt annat å kan inget få gjort,kul att småjävlas också,

Har idag bara en hund,skåpet fullt från klass4 till 1,använder nästan bara bocken å den grove,bössorna alltså,BARA Zeiss(tysk överlägsen kvalitet,som hundarna)

Varit jaktidiot men blivit botad med fågelhundsjakt sen nästan 30 år.endast Vorsteh.

Vill vara anonym(hade i annat fall blivit nerlusad av beundrarbrev å vad skulle min kära fru säga)

Så jag får väl säg Välkommen till dårarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Isjonsson.Om så bara en liten del av besökarna på detta forum är det minsta lilla självkritiska,så tror(vet ej) jag att en stor del av de allra minsta lilla självkritiska passar in under den formuleringen,i annat fall bör jag nog ta konsekvenserna av detta och i allra högsta grad överväga om inte jag skall söka mig till ett annat forum. :wallbash:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Isjonsson.Om så bara en liten del av besökarna på detta forum är det minsta lilla självkritiska,så tror(vet ej) jag att en stor del av de allra minsta lilla självkritiska passar in under den formuleringen,i annat fall bör jag nog ta konsekvenserna av detta och i allra högsta grad överväga om inte jag skall söka mig till ett annat forum. :wallbash:

:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Ozzian,har själv nyss kommit med å använder forumet när jag är frustrerad över nåt annat å kan inget få gjort,kul att småjävlas också,

Har idag bara en hund,skåpet fullt från klass4 till 1,använder nästan bara bocken å den grove,bössorna alltså,BARA Zeiss(tysk överlägsen kvalitet,som hundarna)

Varit jaktidiot men blivit botad med fågelhundsjakt sen nästan 30 år.endast Vorsteh.

Vill vara anonym(hade i annat fall blivit nerlusad av beundrarbrev å vad skulle min kära fru säga)

Så jag får väl säg Välkommen till dårarna.

Hej själv "don Corleone"

Varför har du nöjt dig med zeiss?

Helia o swarre slår zeiss på många punkter.

Om dina hundar har tysk överlägsen kvalitet så skulle jag villja veta vilka stammar dom har, då jag trodde detsamma o köpte mina från Ganjos kennel?

gissar att du jagar fågel med Bocken o jag vill nog inte veta vad du jagar med den"grove"?

Jag har din lösning med att bli nerlusad av brev..... jag la in en bild på mig själv.....

ha det gott o ta hand om frugan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo du Ozzian,när det gäller optiken så gjorde jag å några andra ett praktiskt test efter en bockjakt i skymmningen,killen med "swarren"kom ett par månader senare till älgjakten å visade mig sitt nya sikte,en ja just det en Zeiss!! Har därför själv 3 st,bla. en på min SL 2a.

Stammen på min hund,ja den håller jag nog lika anonym som stammen på mig själv,bäst så.

Å de här med bild,ja det var jävligt svårt att fota Greta Garbo också,he,he.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Vem är Theres: 

Hej

Jag är inte jägare och har inga planer på att bli. Däremot är jag student och håller just nu på att försöka ta reda på olika jaktarrende nivåer i Skåne, Kronoberg, Blekinge och Kalmar län. Syftet är att pricka ut hur stora skillnader det är ex. på mark som ligger nära en storstad eller kanske har ett visst vildbestånd. På så sätt kan jag se om det är möjligt att ha med arrendenivåerna som en del vid en fastighetsvärdering. Därför har jag ringt runt och pratat med människor som är involverade i jakt. Dessvärre känner jag mest människor i Skåne, därför skriver jag nu här för att se om ni kan hjälpa mig? (visste inte i vilken tråd detta hörde hemma så jag lägger det här vid min presentation).

Om ni vill hjälpa mig, behöver jag bara veta: ungefär var i landet marken ligger + kr per hektar och år (kr/ha*år), vad som är unikt med marken samt ditt förnamn så att jag kan ange en källa i arbetet. Jag är verkligen jätte tacksam för alla svar!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Theres:

 

Testa att starta en tråd under katergorin "Svenska jägareförbundet". Detta känns som något våra företrädare borde ha hyffsat kläm på.

 

Ett annat alternativ är något av jaktkategorierna.

 

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vem är Aliwin? Mitt namn är Alexander och jag är 24år ung. Jag har varit jaktintresserad sen jag var 6 år gammal. Håller på med både jakt och bilar.

Jag bor utanför Halmstad i Hallands län.

Jagar allt från hare till älgar.

Är även intresserad av vildmark och natur!

Detta var min lilla presentation!

Mvh Alexander (Aliwin)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej,

 

Det verkar vara många som anslutet under avbrottet hos RS. Istället för att skapa en egen tråd hakar jag på här. Anders heter jag och är 25 år gammal. Kom i kontakt med jakten samtidigt som jag kom i kontakt med kärleken (för sisådär 6 år sedan). Bor på en gård i mellersta Skåne och började min jaktliga bana som skyddsjägare på vildsvin i grödorna. Har numera fått upp ögonen mer och mer för småviltsjakt och har därför skaffat en kleiner münsterländer sedan 1 år tillbaka. Vi ser båda fram emot hösten som till vår stora glädje snart är här. 

 

 

 

 Hej &  välkommen hit! :smile: 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har nog glömt att Presentera mig......

 

Johan heter jag..... bra där? nähä då fortsätter jag.

 

Bor i Skåne närmare bestämt Kävlinge med en st fru och 3 barn varav en st tonåring och en st med autism å en st som e som alla andra ungar ungefär. Denna kombinationen gör att man får en massa "intressen" som kommun,skola,sjukhus,idrott,läxor, dans, pokemon,playstation,wii,ds,Lego,PC, mobiler, Handboll, Handboll & Handboll mm.

 

Detta kombineras i sin tur med att man jobbar på en industri alldeles i närheten där man jobbar skift ca 4 mån och dagtid resten....

Så...vad blir då över av denna tid?

Ja förutom alla intressen ovan,så gillar jag jakt och skytte och att pilla sönder mina gamla bössor och hitta på lite skoj med dem.

Såja det var väl allt?

Just det ja! Jag har en gammal pensionerad jaktlabbe som gillar att apportera och sova...

 

/Johan

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...