Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Hipshot

Personalpresentation

Recommended Posts

Hipshot

Det har dykt upp önskemål om en presentation av de tre personer som representerar Svenska Jägareförbundet här i den area som är avsedd för frågor till just Jägareförbundet. Presentationer finns även i medlemsarean men där drunkar de rätt kvickt så därför lägger vi in en presentation även här i deras egen area och klistrar samt låser dem.

Tanken med sammarbetet är bland annat att skapa ett mervärde för jaktsidan.se medlemmar men även erbjuda Svenska Jägareförbundet en möjlighet att snabbt och smidigt nå ut till jägare med frågeställningar och funderingar kring frågor som är aktuella. I just denna area som heter Svenska Jägareförbundet representerar Mr Fiberclass, Linkis samt Outdoorsman förbundet såsom tjänstemän. I övriga forumet deltar de på samma villkor som alla andra och kan uttrycka tankar och åsikter utan att det per automatik är Svenska Jägareförbundets åsikter.

Mvh!

Rikard Admin.

Outdoorsman

Jag är 44 år och bördig från Nyköping. Efter att ha läst biologlinjen i Uppsala i slutet av åttiotalet, och forskat och undervisat inom ekologi och naturvårdsbiologi sedan dess, jobbar jag nu på Jägareförbundets nationella kansli Öster Malma norr om Nyköping. Jag bor dock fortfarande i Norduppland, där jag driver ett mindre jordbruk på sidan av tillsammans med hustru och två små söner. Oslagbart att bara kunna ta bössan ur skåpet och glida ut när man har en timme över...

Jag arbetar som Naturvårdsansvarig på förbundet, och är nationellt ansvarig för vårt viltvårdsarbete. Jag leder därmed vår stora viltvårdssatsning, som är tänkt att löpa under 2008-2010. Genom min ämnesbakgrund inom ekologi, zoologi och naturvårdsbiologi räknar jag med att ta för mig en del i diskussioner som rör dessa frågor även här på Jaktsnack.

Jagar så mycket jag hinner, och kompletterar med tävlingsskytte med enhandsvapen när det inte är jaktsäsong. Handladdning och äldre vapen är sidointressen till jakt och målskytte.

Mr Fiberclass

Jag är 42 år och har fru och två små grabbar, samt en jaktlabrador. Vi bor på landet utanför Nyköping och jag jobbar på Svenska Jägareförbundets nationella kansli på Öster Malma som förbundsjurist sedan drygt 1,5 år tillbaka. Innan dess har jag jobbat som advokat och bolagsjurist efter studierna i Uppsala. Jag är dock uppvuxen i Norrland och har tillbringat mycket tid i naturen redan som liten grabb., då fiske var främsta intresset. Numera så är det förutom familjen i princip bara jakt jag ägnar mig åt på fritiden, även om jag tävlar lite i pistolskytte och handladdar en del. Jag gillar Sakos kulgevär och äger bara sådana repeterstudsare. Mr Fiberclass tog jag som nick eftersom jag vid den tiden hade 4 olika Sako Fiberclass.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...