Hoppa till innehåll

Vem är Mats


ozzy

Recommended Posts

Mats Larsson heter jag, och det är jag som driver Jaktsidan, samt att jag även driver Nordens största flugfiskesite som heter Edgeflyfishing www.edgeflyfishing.com jag driver även ett antal mindre sidor som innefattar mina andra hobbies  ;)

Första jakten jag var med på skedde som 6:åring då jag troget följde med min pappa i skogen och jagade, därefter har det bara blivit mer och mer, dock med ett uppehåll på 5-6 år 1998-2003 då jag endast jagade ett fåtal dagar per säsong, mest beroende på arbetet med Edgeflyfishing.

I första hand är jag en renodlad rådjursjägare med väldigt många bockar på mitt samvete, men har haft förmånen att få fälla dom flesta fyrfota villebråden i jakttabellen, men det finns luckor kvar att fylla ut  ;)

Björnjakt är något som jag skulle vilja uppleva, dock ej som hundförare den första gången iaf.

Jag jagar mestadels i mälardalen med ett antal kamrater, och jakten vi bedriver är 95% med drivande hundar som Wachtel, Gråwachtel, TJT och ibland Basset Griffon.

Jag har en egen mark på 120ha där det finns  rådjur, älg, dovhjort, kronhjort, räv, hare och ibland gris samt på höstarna blir marken invaderad av gäss, och detta till Segers stora förtret  ;D

Utöver denna mark jagar jag på ett antal andra marker från 100 - 1200ha

Har även ett stort fotointresse, samt att jag leker med stora bilar i leran ;)

Bifogar även en bild på min jaktbil...

post-1-1106949016_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
  • 4 years later...

Vad är detta?? Den store mannen som hade vettet att starta och driver denna eminenta sida har fått EN kommentar!!

Du, Mats, att önska dig välkommen hade varit helt tokigt, MEN jag skulle vilja säga TACK! Tack för att du har startat denna, som sagt, eminenta sida! Den har gett de flesta av oss många goda skratt och mycket mer kunskap om både det ena och det andra!

Sidan har även skapat nya kontakter och vänner som kanske är det bästa med sidan. :D

Som sagt: Tack! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...