Hoppa till innehåll

färna


G.Forsberg

Recommended Posts

Tjena! Gustav här:D

Är det någon som kan några tips på Färna fiske?

Jag och min kompis var ute en kväll i Helge å. Vi skulle testa att fiska färna. det var andra gången som min kompis fiskade färna, men första gången för mig. Vi hade kollat i lite böcker och annat på vilken plats vi skulle vara på och så, vi fiskade med räka. Så gick vi ut på ett ställe som vi trodde på. Och efter en stund så pinglade det till i kompisens spö. Han rusade dit och gjorde ett mothugg, men det var bara en brax:( Sen gick han in och skulle hämta kameran. Just då så började det att pingla i mitt spö, man fick ju sina förväntningar på att det kunde vara en färna. Jag gjorde mothugget och det satt en ganska tung fisk på det kände jag direkt. Och det var en färna! jag stog och kämpade med färnan i en kvart, när jag fick upp den visade det sig att det var en riktigt fin färna! 60 cm lång och runt 3 kg. Inte illa för att vara den fösrta, nybörjar tur som man brukar säga:)

Om ni vill titta på den så gå in på http://www2.sportfiskehornan.se/gallery.php?page=2

Ha det gött alla fiskare:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

grattis !

är färna en "specimen-fisk" eller något man äter (typ brax som vi inte äter så mycket av i sverige) ?

Japp färnor är nog inget att äta, men för många fiskare är det något att kämpa för att få fånga en:D Sportfiske fisk:D

MVH Forsberg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...