Jämta

2009 års

140 inlägg i detta ämne

Vill på intet sätt vara en "besserwisser" men det är lite av päron och äpplen i ämnet.

Fett, kolhydrater, protein innehåller alla ett visst antal kalorier per enhet, t ex kilokalorier. Detta är alltså ett energimått, en enhet.

Vad som bränns vid en speciell tidpunkt på dagen är ju inte beroende av tiden i sig utan på vad personen haft för sig före träningen utförs!

vh Predatorn :rolleyes:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Det skulle nog bli rätt mycket hängande på det spinningpasset..... Däremot lyfter jag nog redan min egen vikt i bänkpress, vilket ju är en betydande massa... (vilken korkad övning egentligen, bänkpress)

Håller med att det är en korkad övning men bra för egot <_< när använder man pattarna i vardagliga livet?? men vi har ju en deal här så man är nog tvungen att köra på..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Du har så rätt... skrivfel av mig där... <_<

Språkpolisen i mig kunde tyvärr inte motstå frestelsen... :D

Vill på intet sätt vara en "besserwisser" men det är lite av päron och äpplen i ämnet.

Fett, kolhydrater, protein innehåller alla ett visst antal kalorier per enhet, t ex kilokalorier. Detta är alltså ett energimått, en enhet.

Vad som bränns vid en speciell tidpunkt på dagen är ju inte beroende av tiden i sig utan på vad personen haft för sig före träningen utförs!

vh Predatorn B)

:D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

var på gymmet idag, som vanligt :D , ben och mage kördes idag, igår var det bröst och armar å imorrn pressar jag axlar å rygg. Är 1,90 å väger strax under 0,1 ton 17 år gammal. Hehe målet är att börja bygga lite mer seriöst, så får jag se hur det går kul är det iaf, lycka till alla andra. :D

Men den dära yoga övingen så lite... skum ut <_<

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Håller med att det är en korkad övning men bra för egot :D när använder man pattarna i vardagliga livet?? men vi har ju en deal här så man är nog tvungen att köra på..

Nja inte mina i a f, inte liggande på rygg!

(Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta sexistiskt tolkningsbara inlägg, inte min mening!)

vh

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tror oxå eller kanske inte att jag måste komma i form igen. För 27 månader sedan slutade jag röka. Har gått upp ca 13 kg sedan dess. Vägde ca 74 kg innan o väger idag 86 - 87 kg. Är 182 cm lång. Tycker jag mår rätt bra iaf :lol: Har ett ibland ganska fysiskt arbete. Tror jag skiter i diet o träning :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fantastisk dag för tjockisen!!! Först träning på gym. 25min löpning på band med varierande program för kaloriförbränning! Sedan simning ca 40 minuter. Effektivt med lek och bollspel, bubbel, vågor och utebad!

Ingen bänkpress!!!... Lite maskiner för överkropp men fokus på bränning!!!!!

No pain, no gain!

/Rovdjuret

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Strax efter kl 06.00 var jag på plats i träningslokalen :huh:

Nu tog jag 65kg i bänken, det hade kanske gått att lägga på ett par kg till men det är helt ok, bara 13 kg kvar till målet :blink:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

^_^

Inte sabba tråden med tjafs tack.. Har rensat lite nu. Tråden är till för att vi som vill komma i form ska kunna peppa varandra, komma med tips och råd etc. Inget annat!

------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag inte gjort ett endaste dugg. Vaknade i morse med ryggvärk from hell, så jag har knaprat medicin, gjort mina övningar för att få det att släppa, men inget har hjälpt, så det jag gjort idag är att bada ett styck liten hund!

Nya tag i morgon förhoppningsvis :lol:

Jo, just det: Maten idag blev ugnsbakad paprika, fylld med en röra gjord på kikärtor, älgfärs och lite bacon och till detta åt jag en avokado :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

axlar å rygg kördes idag, riktigt gött pass. Ska nästa vecka gå ner till 8 reps för styrka å främja byggandet. Till alla andra, keep it up!

PS. Gött MarkusR de e viktigt att ha mål! Själv hoppas jag komma upp i träningsvikt på 80 kg till sommaren, på 8 reps ska de inte va nåt problem ^_^

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
:P

Inte sabba tråden med tjafs tack.. Har rensat lite nu. Tråden är till för att vi som vill komma i form ska kunna peppa varandra, komma med tips och råd etc. Inget annat!

------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag inte gjort ett endaste dugg. Vaknade i morse med ryggvärk from hell, så jag har knaprat medicin, gjort mina övningar för att få det att släppa, men inget har hjälpt, så det jag gjort idag är att bada ett styck liten hund!

Nya tag i morgon förhoppningsvis :D

Jo, just det: Maten idag blev ugnsbakad paprika, fylld med en röra gjord på kikärtor, älgfärs och lite bacon och till detta åt jag en avokado :D

Jag tjafsar aldrig, möjligen bemöter jag okunskap, fördomar, trångsynthet och pinsamheter. Jag försöker göra det med elegance, grace och klokskap. Alltid med glimten i ögat. Om detta inte passar på denna plats så beror det nog troligen inte på mig och mitt milda omdöme men jag lovar att i fortsättningen vara så politiskt korrekt att alla lyckas förhålla sig positivt till det jag har att säga, med hovbugning.

/RAUBTIER

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Inte vara sådan nu.. Enda anledningen att ditt for med sopen var för att det citerade de inlägg som var tjafs B)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Inte vara sådan nu.. Enda anledningen att ditt for med sopen var för att det citerade de inlägg som var tjafs B)

Så var då dagen slut. Barnen sover, hustomten har startat tvättmaskin, diskmaskin, torktumlare och...satt i motorvärmare...den 27/3. Snöhelvetet faller i skärgården (jävla Upplandskust) och kroppen värker efter dagens träning. Maten blev bra, kalvrygg med ben (otroliga 129kr/kg) broccoli och bearneas. Nästan LCHF...om man bortser från en FANTASTISK flaska rött. Yellow Tail, reserva nått. Otroligt välgjort och potent, 95 spänn men oslagbart upp till 250 på bolaget. Jag lovar!

vh

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Så var då dagen slut. Barnen sover, hustomten har startat tvättmaskin, diskmaskin, torktumlare och...satt i motorvärmare...den 27/3. Snöhelvetet faller i skärgården (jävla Upplandskust) och kroppen värker efter dagens träning. Maten blev bra, kalvrygg med ben (otroliga 129kr/kg) broccoli och bearneas. Nästan LCHF...om man bortser från en FANTASTISK flaska rött. Yellow Tail, reserva nått. Otroligt välgjort och potent, 95 spänn men oslagbart upp till 250 på bolaget. Jag lovar!

vh

Svarar mig själv...vill bara förtydligt, Yellow tailen är otroligt fruktig och Ung.

Jämfört med många ytterst bra viner finner jag den här otroligt prisvärd....(det var vackra frun som hittade den, också jägare!)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

För att reta er andra.

Har gått ner 12 kg på 1.5 år utan att förlora en muskelcell ;) . Från 90 prick till 78.9. (jaja det blir 11 kg). Men jag måste medge att det varit ofrivilligt, då jag tidigare kämpade för att gå upp i vikt genom muskelmassa. Hoppade av mina monsterkurer och nu har jag nått en mera "måbra"-nivå i mitt liv och tränar på lite lugnare än tidigare med vikterna.

Däremot mer promenader med nya hunden tror jag att fått mig rasa i vikt senaste året.

Det som gläder mig är däremot att jag trots viktminskningen fortfarande är "lika" stark som när jag vägde 90kg.

Ett tips till er som inte helst vill visa er bland folk på gym osv. Köp ett Totalgym 1000= bra jag lovar. 1 par hantlar i "eran" vikt som ni klarar av att lyfta, samt en kungsfjäder i "eran" viktklass. Det viktiga med kungsfjädern är att ni klarar av att köra strikta reps utan att fuska.

Med dessa redskap kommer ni långt. O slipper betala dyra gymkort.

Vill ni gå ner i vikt?; Ät mycket kött, med mycket fett. Skippa ALLT som heter potatis och pasta, ris osv. Kolhydrater med andra ord. Kräver ju förstås för dom flesta en ganska stor omställning, då vi är vana att äta gröt eller mackor till frukost.

En kort guide till mera muskler, mindre fett.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Som vanligt blir man helt plötsligt insnöad så fort man ska ut och förbättra sin kondition... Idag har det snöat kanske 3 cm på all asfalt och is, så tyvärr blev det inte någon cykling...

Hoppas att ni inte har det lika jävligt som det är här hos mig. :huh:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Helgen har gått hyfsat bra förutom 15-års kalas hemma o då var man ju "tvungen" att äta lite fika men kände mig dukig då det inte blev en av varje och bara en liiiten bit tårta. Tog en extra lång promenad med hunden i går i skogen och har börjat med några sittups på morgonen och armhävningar på kvällen...

Detta med att stå över potatis och pasta går väll så där men nu tar jag mycket mindre av dessa saker och fyller ut med sallad istället, avstå helt klarar jag nog inte...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Så blev det ju (som flera andra villigt intygar) inte som man tänkt sig. Igen... Jag vet inte om klippning av äppelträd ger några varaktiga effekter på vågen eller måttbandet men nu är det i a f gjort. Jag har svårt med det där dagliga armhävandet och sit-uppandet, ja det sistnämnda finns det ju en fysisk förklaring till. Det är liksom något i vägen...

Raubtier

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

ujuj styrekträningen har gått dåligt de sista dagarna men jag var på ett 1 timme 45 min spinningpass i lördags då jag tog ut mig helt. Kroppen kände nog av att man inte ska göra det mindre än 2 dygn efter att man har varit på blodcentralen och tappat sig på en halvliter syretransportörer :rolleyes:

För det kan ju inte vara festandet till långt ut på natten som gjorde att jag var så trött på söndag :lol: men roligt var det :)

I morgon är det nya tag, styrketräning innan jobbet.

Min galna söta fru är just nu ute på ett nattpass med multisportklubben, 6,5 mil mountainbike och en mil löpning efter det var planen, de startade kl 20.00 :D fullt så tokig är jag inte själv än.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tänkte tipsa om en övning som kan användas istället för sit-up's. Den ger samma effekt men är lite bekvämare :lol:

Ligg raklång på rygg och sträck ut armarna över huvudet. Lyft fötterna och händerna ca 1 dm över golvet och håll stilla en stund. Dra sedan upp knäna mot bröstet och "möt upp" med händerna (slå händerna mot knäna, typ) och sträck sedan ut benen och armarna till utgångspositionen igen. Släpp inte ner fötterna och händerna på golvet. Upprepa så många gånger som känns lämpligt, exempelvis 10 ggr de första gångerna. Efter sista repetitionen så sträcker man ut benen och armarna och håller stilla en stund innan man långsamt och försiktigt släpper ner fötterna och händerna på golvet.

Jag tycker mycket bättre om den här övningen än vanliga sit-up's då jag inte får lika ont i nacken (jag gör troligen fel när jag gör sit-up's men det är ingen som kan förklara hur man gör dem rätt). Jag orkar dessutom hålla på mycket längre med dessa s.k knee-up's. Det som ger effekten är att man inte vilar händer och fötter mot golvet utan alltid håller dem uppe.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Så blev det ju (som flera andra villigt intygar) inte som man tänkt sig. Igen... Jag vet inte om klippning av äppelträd ger några varaktiga effekter på vågen eller måttbandet men nu är det i a f gjort. Jag har svårt med det där dagliga armhävandet och sit-uppandet, ja det sistnämnda finns det ju en fysisk förklaring till. Det är liksom något i vägen...

Raubtier

har oxå klängt i äppleträden o det gav träningsvärk vill jag lova, fast jag vet inte om det mest berodde på att jag kramaktigt höll mig fast när jag väl kommit upp :lol::lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

dax för ett gym pass troligen går det dåligt pga helgens synder!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

gick bättre än väntat 20reps på kroppsvikten idag, Hur går det Markus??

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
gick bättre än väntat 20reps på kroppsvikten idag, Hur går det Markus??

Jotack det blev 45min i morse, jag har ju en bit kvar till målet 78kg men 55kg som var nära max för inte så länge sedan körde jag 3X 8reps idag <_<

Det känns mao som att det går sakta men säkert framåt <_<

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
I morgon är det nya tag, styrketräning innan jobbet.

Min galna söta fru är just nu ute på ett nattpass med multisportklubben, 6,5 mil mountainbike och en mil löpning efter det var planen, de startade kl 20.00 :P fullt så tokig är jag inte själv än.

Tur det... :lol:

Själv har man varit på sitt livs första spinningpass nyss. Det varade i 35 plågsamma minuter...

Har även styrketränat biceps, triceps och bröst. :lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE