Jämta

2009 års

140 inlägg i detta ämne

Måste ta tag i detta med min kropp nu, börjar få för stor mage, ryggen gillar inte detta. Ska börja cyckla. synd att det är för långt till jobbet anars hadde jag börjat cyckla dit.

Hur långt är det då? Det går oftast fortare än man tror men över 3 mil så börjar resvägen ta ut sitt om man ska nöta på varje dag, då kan man ju köra varannan. ;)

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Igår blev det biceps- och tricepsträning för hela slanten och idag blev det axlar, underarmar och bröst. Imorgon lär det nog bli kondition, om inte det pissiga vädret fortsätter dvs. :D

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Satan vad ni ligger i alla,, själv är jag bara lat......

Har iofs satt 17000 plantor på ett par veckor men inte gjort det ensam så jag vet inte hur mycket det räknas.

Mats: det var nyttig läsning, får nog lägga om min kost lite, nu när jag inte jobbar fysiskt längre på sammavis så har jag börjat att fuska med att äta på morgon/förmiddag, ibland inget förren på lunchen vid 12,30.

I morgon blir det fil o någon form av flingor vid 6 och sedan frukt vid 9 lunch som vanligt vid 12,30 kanske lite mindre en vanligt och mat på kvällen, får se vad det blir ungarna blir ju galna av att inte få ris/potatis eller pasta.

/Lasse

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Du kan vara lugn Lasse, jag ligger inte i <_<

2 träningspass de senaste 4 veckorna imponerar inte på någon, det är solklart träningen som får stryka på foten när man har mycket att göra. Men nu är jag faktiskt på väg till gymet innan jobbet :D

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Idag blev det en sväng på cykeln i blåsten. 2 Mil + styrketräning triceps, biceps, underarm och ben.

Kom igen nu latmaskar!! Bara att ta en jordhink och stoppa in den under sängen, så försvinner latmasken... :mellow:

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jodå jag håller igång fortfarande med 3-4 gympass i veckan. Idag var jag även ute och sprang en bra bit B)

Imorgon blir det ett Biceps/triceps pass för att sedan på lördag sticka ut och springa igen.

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Jodå jag håller igång fortfarande med 3-4 gympass i veckan. Idag var jag även ute och sprang en bra bit B)

Imorgon blir det ett Biceps/triceps pass för att sedan på lördag sticka ut och springa igen.

:P

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Måste ta tag i detta med min kropp nu, börjar få för stor mage, ryggen gillar inte detta. Ska börja cyckla. synd att det är för långt till jobbet anars hadde jag börjat cyckla dit.

Vi gillar ju utmaningar i alla de former, enklare att motivera oss själva o röra på dököttet då.

Så, ett sätt att få komma ut i terränglådan är Geocaching.

Geocaching är en variant av orientering där du använder din GPS och du är, som dom klokt säger,

”You are the search engine”. :P

Det hela går ut på att leta reda på mer eller mindre finurligt gömda ”skattlådor”.

- Du gör det i din egen takt, dvs springa, gå, cykla, etc

- Innehåller ett visst mått av hjärngymnastik så du inte blir försoffad i knoppen B)

- Du tävlar med dig själv, lite golf över tanken

- Du kommer till nya spännande platser o får läsa om saker som du kanske inte skulle fundera på själv :D

- Du kan få andra människor att kuta runt som galningar i jakt på sådant du planterat :P

- Det kostar inget (om du har dator, internet o GPS o det har du ju annars skulle du ju inte läsa detta :( )

- Du tränar upp din engelska men nivån är inte värre än att alla klarar det

- Du kan göra det över hela Sverige, hela världen, på semestern, på lunchen, dock inte när du sover

- Du kan göra det själv, med familjen, vänner, kompisar, hundarna etc

Så, hoppa in på www.geocaching.com (engelska träning) eller www.geocaching.se o läs mera om hur det funkar.

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Har blivit ganska inspirerad att börja träna lite, speciellt efter Christian_N`s träningsberättelser i sin dagbok och allas ansträngningar här.

Mina grundförutsättningar är 1,76 cm och i dagsläget 79 kg.

Vill uppnå mindre fett, mer muskler och ork. Vill tillbaka till formen jag hade för 2 år sen snittade på 84 kg då och ganska vältränad, dock låter det sig inte göras över natten eller ens sommaren ;) men jag ska försöka iaf.

måste dock erkänna en sak jag Hatar och springa.. men men det e väl bara o snöra skorna och blankställa hjärnan o köra på pannben + mp3 :rolleyes:

Om ngn månad när allt med flytt o sånt e klart så ska jag skaffa ett gymkort alt. fixa hemma i garaget men till dess blir det att träna med egen kroppstyngd och så.

Mvh Garou

post-2194-1243254888_thumb.jpg

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Så vad hände med den här tråden? ;)

För egen del så är det nya mål nu: Broloppet 2010 med målet under 1.45.

Då jag inte sprungit en halvmara på 15år så kanske det kan vara läge nu.. Och jag har ungefär ett år på mig att nå dit. Och jag bör tillägga att jag mer eller mindre börjar från noll. Ok, undantaget att vi går 5km 3-5 ggr i veckan. Med dubbelvagn med två barn i, vilket ger en viss träning. ^_^ Samt snart före detta nikotinist (from 1/8)

Problemet jag har nu är att få en lagom mängds träning i början för att inte slita för hårt på kroppen och ändå hålla motivationen uppe. Än så länge går det bra, men jag behöver lite tips på variation och lite nya övningar för att framför allt roliga övningar!

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Här har vikten minskat skapligt lugnt och fint sedan trådstart.Jäktar ju inte, äger ingen våg och har således halvdålig koll på hur och när det försvinner lite vikt ^_^

Finns dock en del kvar att strama upp innan jag känns vara framme vid målet dock. Vägde mig för första gången på nästan 6 månader härom veckan och noterade då att ca 10 kg försvunnit sedan sist jag ställde mig på vågen, vilket är helt ok för min del.

Blir ju också mer skogstid nu när bärsäsongen snart är i gång = några gram fläsk lär ersättas av lite mer muskler.

Eftersom jag är kvinna och trebarnsmamma är det ju inte så svårt att räkna ut var detta fläsk befinner sig någonstans på kroppen heller ^_^

Räknar dock med att vara i rätt bra form fram emot senhösten således ;)

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Usch! vissa trådar borde inte lyftas...... ^_^

Det är ju så förbannat tråkigt med styrketräning efter ett tag ;)

Två timmar på mtb är ju bara hur kul som helst, men en halvtimme i styrketräningslokalen är aptrist.

Jag hoppas dock att mitt nyvunna intresse för kajakpaddling ska ge lite effekter på min späda lekamen ^_^

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Usch! vissa trådar borde inte lyftas...... :D

Det är ju så förbannat tråkigt med styrketräning efter ett tag ;)

Två timmar på mtb är ju bara hur kul som helst, men en halvtimme i styrketräningslokalen är aptrist.

Jag hoppas dock att mitt nyvunna intresse för kajakpaddling ska ge lite effekter på min späda lekamen :D

Måste vara dags att lyfta den här tråden igen, det är tydligen ingen som har tränat sedan i sommras och nu börjar jaktsäsongen lida mot sitt slut.

Jag är mest nyfiken på Humlegaard, du verkar vara motiverad och ligger i men får inte önskad effekt. Hur har det gått?

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Klarade ett av mina delmål förra veckan, 100 kg i bänk ;) Har länge strävat att gå upp i vikt, väger nu ca 75 kg fördelat på 184 cm, och det skulle inte göra något om man fick några kilo till på kroppen. Kommer iaf att fortsätta köra 5 träningspass i veckan till sommaren så får vi se hur det utvecklar sig..

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag hakar på tråden sent:)

Sommaren 2008 vägde jag 93 kg, gjorde mig av med överflödigt fett och när jag började styrketräna i april 2009 låg jag på 72 kg.

Idag ligger jag återigen på 93 kg fördelat på 190 cm, men det är inte fett inte. ;)

Dela det här inlägget


Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!


Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.


Logga in nu

  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    Inga registrerade användare tittar på detta sida.



https://www.Reservdelar24.SE