Hoppa till innehåll

Trut och måsbulvaner


dptrapper

Recommended Posts

funderar på att fixa några sådanan under vinterns kallaste dagar. Nån som har tips? De ska vara lätta att frakta, lätta att tillverka och hållbara.

En tanke som slog mig är att spraya vanliga kråkbulvaner vita och sen måla näbben gul osv, vad tror ni om det??

Säg nu inte frigolit, fan va de ska smula och hur ska man frakta dem utan att de nöts ner. Måste finnas andra material.

Ska tåla regn och rusk med..

Kom igen gnugga geniknölarna, hjälp mig rädda fler änder genom att lyckas, bästa tipset belönas med en  :-* om vi har en jaktsideträff nån gång  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon typ av plastskivor, typ tunnare skärbrädor, som du gör måssiluetter av.

Målar näbb mm.

Fäster en lång spik undertill som du vässer.

Kan det vara nå´t?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sidosiluettfigurer som du sågar ut ur Plywood och sedan gör du en siluett "uppifrån" trä sedan ihop dessa i utsågade spår. (hoppas att du förstod beskrivningen)

Undrar om vi inte haft en liknande diskussion tidigare någonstans..... Jag har provat med "bara" siluetter och det funkar hyfsat men dom slår inte för dom utan kommer endsat förbi och "kikar" lite.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Plastskivor tänkte jag på igår men då tänkte jag att de ofta kommer in och börjar cirkla å sakta gå ner. Undrar om inte tunna skivor ser lite konstigt ut från luften?

Men är trutarna bara så korkade som ja tror att de är så kanske de funkar.

va de nån som sa frigolit???  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Plastskivor tänkte jag på igår men då tänkte jag att de ofta kommer in och börjar cirkla å sakta gå ner. Undrar om inte tunna skivor ser lite konstigt ut från luften?

Men är trutarna bara så korkade som ja tror att de är så kanske de funkar.

va de nån som sa frigolit???  :D

Ja men gör en slits i bulvan där du trär in en "ovanifrån" formad siluett, typ lite oval.

Då får du ju siluett från sidan och uppifrån.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Snälla, bli inte arg nu.. men vi har gjort bulvaner i frigolit och det finns olika sorter! Den frigolit vi gjorde av smulade inte ett skvatt och är betydligt mycket hårdare än vanlig. Sen med lite färg på så vart de rejält hårda och hållbara samt lätta.. Dock.. inte speciellt effektiva :-(

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...