Hoppa till innehåll

Byte av telefon


Ausch

Recommended Posts

Jag kommer att vara tvungen att byta telefonmärke när jag byter jobb :lol:

Frågan jag har nu är hur man för över kontakterna mellan en Ericsson till en Nokia.

Jag kommer inte att ha båda telefonerna på samma gång men det är löst genom att jag kopierat över hela telefonboken till en kompis. Han blev inte nöjd när det ramlade in över 500 kontakter i hans telefon ^_^

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att vara tvungen att byta telefonmärke när jag byter jobb :lol:

Frågan jag har nu är hur man för över kontakterna mellan en Ericsson till en Nokia.

Jag kommer inte att ha båda telefonerna på samma gång men det är löst genom att jag kopierat över hela telefonboken till en kompis. Han blev inte nöjd när det ramlade in över 500 kontakter i hans telefon ^_^

/Lasse

Jag gick ifrån Ericsson till Nokia och hade inga problem med att spara dom på mitt gamla sim-kort och sätta in det i Nokia 6110. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att vara tvungen att byta telefonmärke när jag byter jobb :lol:

Frågan jag har nu är hur man för över kontakterna mellan en Ericsson till en Nokia.

Jag kommer inte att ha båda telefonerna på samma gång men det är löst genom att jag kopierat över hela telefonboken till en kompis. Han blev inte nöjd när det ramlade in över 500 kontakter i hans telefon ^_^

/Lasse

Borde finnas nån programvara till telefonerna och USB-sladd till datorn? Borde finnas export/import-funktioner om du kikar där =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gick ifrån Ericsson till Nokia och hade inga problem med att spara dom på mitt gamla sim-kort och sätta in det i Nokia 6110. :lol:

Vad jag har förstått så klarar bara simkortet 200 kontakter eller om det är 200 nummer så det skiter sig rejält.

527 kontakter

660 nummer

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så klarar bara simkortet 200 kontakter eller om det är 200 nummer så det skiter sig rejält.

527 kontakter

660 nummer

/Lasse

Ja, så kan det vara men du kan ju kanske spara dom på mickrokort och flytta över dom den vägen. Det beror på vad du har för gammeltelefon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, så kan det vara men du kan ju kanske spara dom på mickrokort och flytta över dom den vägen. Det beror på vad du har för gammeltelefon.

Det är en Ericsson C702 och den nya tror jag blir en Nokia N95 8G, om jag får som jag vill. :lol:

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så klarar bara simkortet 200 kontakter eller om det är 200 nummer så det skiter sig rejält.

527 kontakter

660 nummer

/Lasse

Du kan spara din telefonbok på minneskortet .

Options->Advanced->Back up to m.card

Sen får du helt sonika läsa in den filen i din nya skräptelefon! :lol: (jag är inte färgad jag inte ^_^)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är en Ericsson C702 och den nya tror jag blir en Nokia N95 8G, om jag får som jag vill. <_<

/Lasse

Ok!

Som jag ser det så verkar du ha 2 olika sorters minnen i den gamla och den nya telefonen. Jag vet inte hur du ska lösa det. Alternativt så flytta du över 200 namn i taget till den nya telefonen och sparar dom på minnet.

http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...lc=sv&cc=se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan spara din telefonbok på minneskortet .

Options->Advanced->Back up to m.card

Sen får du helt sonika läsa in den filen i din nya skräptelefon! <_< (jag är inte färgad jag inte ;))

Nej du är ju helt opartisk :PB):lol:

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En annan variant kan vara att använda Microsoft Outlook på datorn för att synka telefonerna med.

(Om din gamla stöder den, Nokian gör det i alla fall...).

Då får du ju dessutom en backup på datorn ifall du skulle sumpa telefonen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En annan variant kan vara att använda Microsoft Outlook på datorn för att synka telefonerna med.

(Om din gamla stöder den, Nokian gör det i alla fall...).

Då får du ju dessutom en backup på datorn ifall du skulle sumpa telefonen...

Ja det är ju en annan variant. Jag kan bara synkra mot Outlook Express. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

.... den nya tror jag blir en Nokia N95 8G, om jag får som jag vill. :lol:

/Lasse

Mhm.. kan ju meddela att N95 inte direkt är ngn jakttelefon.. :/ Eller så är jag bara väldigt elak mot mina telefoner.. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mhm.. kan ju meddela att N95 inte direkt är ngn jakttelefon.. :/ Eller så är jag bara väldigt elak mot mina telefoner.. :(

Är väl inte så många som är det längre, man läser knappast om IP65 klassningar när det gäller dessa leksaker <_< saknar faktiskt en funktionell telefon för jakt, kanske vore något för tillverkarna att ta fram, men det blir väl som med hajfenan den var för bra <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är väl inte så många som är det längre, man läser knappast om IP65 klassningar när det gäller dessa leksaker <_< saknar faktiskt en funktionell telefon för jakt, kanske vore något för tillverkarna att ta fram, men det blir väl som med hajfenan den var för bra <_<

Brukar ha en av mina kusiner som testare av telefoner. Vet ingen som misshandlar sina telefoner samt pratar så mycket i telefon som han gör. Nu hade han ngn samsung variant som tydligen var rena skiten..

En riktigt bra telefon är fortfarande Nokias 5140i.. Har en liggande som jag nog ska börja använda igen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Brukar ha en av mina kusiner som testare av telefoner. Vet ingen som misshandlar sina telefoner samt pratar så mycket i telefon som han gör. Nu hade han ngn samsung variant som tydligen var rena skiten..

En riktigt bra telefon är fortfarande Nokias 5140i.. Har en liggande som jag nog ska börja använda igen..

Provade samsungs 110 deras tåliga telefon och jag blev tokig på hur seg den var, varför kan man då inte göra en N95 i samma koncept som 5140, många vill ha stor display för hundsökning och maskinvara som klarar ta emot data, sitter och väntar på att få en rakel och prova ut, kanske blir nästa jaktradio <_< kopplat till skytteglasögon som visar på krartan vart du är och vart dina hundar är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte ha några problem med att telefonen går sönder under jakt, värre är under arbetstid.

Nu kommer jag ju att spendera mina dagar inne på ett kontor så då blir nog jakten det som kommer att slå ut den i så fall.

Eftersom jag inte går som hundförare så har jag ingen användning för telefonen som hjäöp där, jagar mest hemma där jag hittar i varje vrå.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag kopierat kontakterna till polaren och synkat med datorn och kopierat till minnnes kortet.

Nu blir det nog en övning att få över dom till den nya

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så klarar bara simkortet 200 kontakter eller om det är 200 nummer så det skiter sig rejält.

527 kontakter

660 nummer

/Lasse

Problemet när det är så och man ska flytta över dom till sim-kortet är att det kortet bara kan hantera ett nummer per namn, så antingen så blir man av med en massa nummer eller så splittas det upp å man får mobilnummer, hemnummer, jobbnummer osv under flera namn

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...