Jump to content

Pressmeddelande

Recommended Posts

Det här är ju lysande:)

Ta och flytta hela siljans flocken ner till Östermalma, där nere har de ju ett lyxproblem i området med för mycket vilt....

Alla gnäller ju över vildsvinen...

Jag ska gärna ställa upp frivilligt och hjälpa till att flytta dem...

Där nere där det är sådana problem med viltskador där måste ju vargen göra en väldig nytta..

Här uppe i våra viltglesa marker svälter ju de, så därför går de inne i byarna vintertid...

FN va bra gjort av SJF och Riksjägarna....

• Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Outdoorsman

17

• Edsvalla

6

• MKJ

5

• PeltoPekka

4

MEN SAMTIDIGT ÄR DET SYND OM DEM SOM KOMMER ATT FÅ VARG PÅ SINA MARKER...

TYVÄRR ÄR JAG SÅ SATANS SJÄLVISK OCH TRÖTT PÅ VARG ATT MIN SOLIDARITET INTE EXISTERAR LÄNGRE...

DETTA EFTER ATT HA VARIT TVUNGEN ATT OMPLACERA TVÅ AV MINA HUNDAR P.G.A VARGFARAN..

MEN JAG HOPPAS ALLA INBLANDADE I DEN FARSEN VET VAD DE STÄLLER TILL MED... B)B)

Men fortfarande så handlar det väl om att flytta ex. enstaka ryska vargar till sverige för att berika genpoolen och inte att skeppa runt svenska vargar inom sverige?

Eller har jag fattat fel?

Outdoorsman

Du har fattat rätt Fk Fjun; detta handlar i första hand om en åtgärd för att minska inaveln och därmed kunna motivera att den nationella stammen hålls på en lägre nivå än annars genom förvaltningsjakt. Inte ryska vargar dock, utan sådana som vandrat in och därmed blivit svenska... men har svårt att hitta ned till övriga vargar. Att skeppa runt inavlade vargar hjälper självfallet ingenting för inaveln, även om det möjligen skulle minska på rovdjurstrycket i de rovdjursrika länen.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Create New...