Hoppa till innehåll

Öl


L-B

Recommended Posts

Har inköpt denna öl. :)

Har som skrivet ett svagt minne av att jag har provat den.

Men den kommer att drickas sent jag ska ut til Store mosse nationalpark en sväng i kväll alltid lika trevligt där på våren. ;)

Lasse

Dricker dock grogg ikväll, på fulsprit och redbull men det är inte så dumt det heller med avsaknad av mariestads så funkar det som reserv:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har druckit en Bedarö Bitter smakade riktigt bra Fitzenstrah. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har druckit en Bedarö Bitter smakade riktigt bra Fitzenstrah. :o

Grattis! Kul att du tyckte att den funkar.

Har själv en rätt stilla ölkväll. Har bara druckit en Slottslager och är tydligen inte sugen på fler öl. Tar igen det imorgon. Har du något bra tips? Testade Brother T. förra veckan så imorgon är det dags för ett nytt oprövat kort :rolleyes:

Mvh. Laz

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I morgon ska jag även lägga in en beställning på det nobelprismässiga ölet Göteborgs Nya. Man kan tydligen bara beställa 15 åt gången... Men det var väl synd. INTE :rolleyes:

Tipsade en dansk återförsäljare om detta för ett par veckor sedan och fick recensionen idag. "Jeg köubde to lådor och bjöd pojkarna mina. Di drack faen upp dem fortere än säätän"... Med det tror jag att han menar att hans söner fann drycken väldigt smaklig.

Äh fan. Nu blev jag öltörstig så förbenat. Undrar om farbror Frippe har nåt i skafferiet..?

... Nämen ser man på; Adnams The Bitter springer man på. Aldrig provat förut så detta skall bli mycket intressant. Betyg kommer inom kort.

Skål!

Mvh. Laz

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis! Kul att du tyckte att den funkar.

Har själv en rätt stilla ölkväll. Har bara druckit en Slottslager och är tydligen inte sugen på fler öl. Tar igen det imorgon. Har du något bra tips? Testade Brother T. förra veckan så imorgon är det dags för ett nytt oprövat kort :rolleyes:

Mvh. Laz

Känner ungefär samma så det blir bar en öl har hällt upp en Ardbeg ten istället sen får det vara bra för ikväll. :o

Har köpt ett par öl idag bl a Wells Bombardier premium bitter tror jag kan falla dig i smaken. :D

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner ungefär samma så det blir bar en öl har hällt upp en Ardbeg ten istället sen får det vara bra för ikväll. :rolleyes:

Har köpt ett par öl idag bl a Wells Bombardier premium bitter tror jag kan falla dig i smaken. :o

Lasse

Riktigt bra köp måste jag säga. En klar favorit som åker med hem lite nu och då.

Byter spår en aning. 10 åriga Ardbegen är otroligt mycket Whisky för pengarna tycker jag. Om du inte känner till den redan så har de en variant som heter Blasda. Testa den om du får möjlighet och låt mig få veta vad du tycker om den. Vet att den fanns tillfälligt på bolaget för ett par månader sedan. Köpte aldrig nån själv dum som jag var, undrar fortfarande varför. Vem vet den kanske finns kvar. Undersöker även detta under morgondagen.

Adnams the Bitter, första försöket. Börjar lite halvknackigt med att halva burken av nån anlednig bestämmer sig för att skumma över när jag öppnar den. Klara minuspoäng för den manövern. Själva drycken är bärnstensfärgad och smaken är inte tokigt bitter på något sätt. Lite bröd i eftersmaken. Inte alls dumt det här! Finns risk för favorit i repris helt klart.

Mvh. Laz

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra köp måste jag säga. En klar favorit som åker med hem lite nu och då.

Byter spår en aning. 10 åriga Ardbegen är otroligt mycket Whisky för pengarna tycker jag. Om du inte känner till den redan så har de en variant som heter Blasda. Testa den om du får möjlighet och låt mig få veta vad du tycker om den. Vet att den fanns tillfälligt på bolaget för ett par månader sedan. Köpte aldrig nån själv dum som jag var, undrar fortfarande varför. Vem vet den kanske finns kvar. Undersöker även detta under morgondagen.

Adnams the Bitter, första försöket. Börjar lite halvknackigt med att halva burken av nån anlednig bestämmer sig för att skumma över när jag öppnar den. Klara minuspoäng för den manövern. Själva drycken är bärnstensfärgad och smaken är inte tokigt bitter på något sätt. Lite bröd i eftersmaken. Inte alls dumt det här! Finns risk för favorit i repris helt klart.

Mvh. Laz

En sökning visar att det 5 st i Norrköping av Blasda har ej provat den men en del andra Arbeg men är förtjust i ten. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det iaf grillpremiär med gott sällskap och några lådor blandat (Paulaner, Corona ( ja vet, men den passar faktiskt ganska bra till starktkryddat girillat, Kilkenny m.m),

Så skål på er!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter en rejäl runda på marken satt ut saltstenar bl a.

Så har jag hällt upp en Bombardier smakar utsökt för tillfället men är man trött varm och törstig så smakar den mesta ölen gott. B)

Men när den är slut Citerar Edsvalla "Nu ska jag ta och njut av den bästa ölen som finns den man tar i vårsolen" :wub:

Sen sort spelar inte så stor roll. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med. När man tagit i litegrann i solen smakar nästan all öl gudomligt. Eriksberg till exempel.

Har hjälpt farsgubben att bygga på projekt "pensionärskuvös" hela dagen och har belönat mig med ett par pilsnerdricka under tiden. Farsan gillar Eriksberg så det har runnit nån sån. I övrigt har konsumerats; Slottslager (fan vad smarrig den är), nån från Grebbestads Bryggeri (fan vad smarrig den var. Om jag inte är helt tappad bakom vagnen är det de som gör Göteborgs Nya som jag pratat mig ganska varm om ett par gånger) och ett par Hell från Jämtlands bryggeri. Den är ju helt sinnessjukt smarrig.

Imorrn blir det tidig uppstigning för lite jaktstig i Uppsalatrakten. Stabben ska gå sin första hagelstig så det blir nog skoj.

Ha en trevlig kväll Bröder och Systrar.

Mvh. Laz

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med. När man tagit i litegrann i solen smakar nästan all öl gudomligt. Eriksberg till exempel.

Har hjälpt farsgubben att bygga på projekt "pensionärskuvös" hela dagen och har belönat mig med ett par pilsnerdricka under tiden. Farsan gillar Eriksberg så det har runnit nån sån. I övrigt har konsumerats; Slottslager (fan vad smarrig den är), nån från Grebbestads Bryggeri (fan vad smarrig den var. Om jag inte är helt tappad bakom vagnen är det de som gör Göteborgs Nya som jag pratat mig ganska varm om ett par gånger) och ett par Hell från Jämtlands bryggeri. Den är ju helt sinnessjukt smarrig.

Imorrn blir det tidig uppstigning för lite jaktstig i Uppsalatrakten. Stabben ska gå sin första hagelstig så det blir nog skoj.

Ha en trevlig kväll Bröder och Systrar.

Mvh. Laz

Låter som en trevlig dag i ölets tecken. :blush:

Grebbestads julöl var god på julbordet. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga specialare ikväll. Karhu och Saku fick det bli. Sakun kommer som efterrätt. Låter billigt, men den är faktiskt helt ok.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga specialare ikväll. Karhu och Saku fick det bli. Sakun kommer som efterrätt. Låter billigt, men den är faktiskt helt ok.

Det finns ingen anledning att ändra på vinnande reccept. Man ska dricka det man tycker är gott, punkt slut!

Det viktiga är att det finns öl! :lol:

Skål och tack för nästa!

Mvh. Laz

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En fantastisk öl är Ichtegem, en röd flamländsk öl som är söt, sur och besk på samma gång. En riktig smakexplosion i munnen mao. Finns på beställningssortimentet. En annan härlig skapelse, som dock gärna skulle få varit lite mer kolsyrad är Fraoch, en skotsk ljungöl som bryggs på samma manér som de gamla picterna gjorde. Ölen filtreras genom ljungblommor varför den smakar som ljung doftar samt med en tydlig ton av honung. Rent ljuvlig. Finns också på beställningssortimentet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När det gäller bl.a. Guinness kan man välja draft eller stout. Vad är skillnaden? Förutom att den ena är på flaska o den andra på burk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Nu ska jag ta och njut av den bästa ölen som finns :blush:

Den man tar en fredag i vårsolen. det bli en NorrlandsGuld som vanlig ^_^

Går på Edsvalla linje i kväll Norrlans Guld lite rekordelig vanlig öl måste drickas också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med risk för att vara simpel, så tycker jag faktiskt att bolagets billigsortiment har två höjdare, femkommatvåan och "KUNG" är riktigt bra pilsner. Om man dessutom som jag i kväll blandar en öldrink men KUNG och Porter så blir resultatet kungligt, och Svenskt :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När det gäller bl.a. Guinness kan man välja draft eller stout. Vad är skillnaden? Förutom att den ena är på flaska o den andra på burk.

Draught är normalt "på fat", alltså som du får den på krogen. Burkarna som säljs har en liten patron med gas (kväve?) som utlöses när man öppnar burken vilket gör att resultatet ska bli ganska likt originalet från fat.

Är även ett vanligt sätt att sälja många brittiska Ales på, bl. a. Caffreys, Kilkenny samt Boddingtons säljs på sådana burkar i Sverige.

Stout är egentligen namnet på öltypen som Guinness är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Får väl dra mitt strå till stacken och rekommendera Hobgoblin nu till sommaren.

Funkar i och för sig lika bra på hösten, vintern och våren. :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får väl dra mitt strå till stacken och rekommendera Hobgoblin nu till sommaren.

Funkar i och för sig lika bra på hösten, vintern och våren. :blush:

+1 på den, en av mina favoriter :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får väl dra mitt strå till stacken och rekommendera Hobgoblin nu till sommaren.

Funkar i och för sig lika bra på hösten, vintern och våren. :P

Är som många öl som är god sen finns det godare och ännu godare. ^_^

Problemet är att det är ofta omständigheterna som gör vilken klass man lägger ölen i

Drack Hobgoblin nyligen när vi spelade bowling den var godare men inte ännu godare. ;)

Det blev lite kryptiskt av en öl älskare som vill prova allt.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är som många öl som är god sen finns det godare och ännu godare. ^_^

Problemet är att det är ofta omständigheterna som gör vilken klass man lägger ölen i

Drack Hobgoblin nyligen när vi spelade bowling den var godare men inte ännu godare. ;)

Det blev lite kryptiskt av en öl älskare som vill prova allt.

Lasse

Visst är det omständigheterna som gör vilken öl som är god, godare eller godast. Kan inte annat än hålla med dig.

Skrev aldrig i vilken klass den var i. Bara att jag rekommenderade den :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Jägare

Min favvo..... Världsklass En iskall Staropramen :( Eller en Sort guld B) Eller en Guinness <_< Eller en Corona med lime... lite fjolligt kanske, men svinigt gott på sommaren...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sitter med en Bedarö Bitter efter dagens viltvård och pass röjande på marken idag. :lol:

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...