Hoppa till innehåll

Öl


L-B

Recommended Posts

Sitter med en Bedarö Bitter efter dagens viltvård och pass röjande på marken idag. :D

Lasse

Stabilt val där broder!

Har inte hittat nåt på länge som jag har varit nåt att skriva hem om tyvärr. Det har varit ganska lugnt på ölfronten ett tag. Besök på diverse skjutbanor har gjort att jag nästan inte druckit nånting de senaste helgerna. Var i och för sig ute med ett par kompisar och firade lite födelsedag i veckan och då slank det ner ett par Old Speckled Hen. Den är ju bra mumsig den!

Ska se till att prova lite nya smarriga öl så man kan ta upp den här tråden ordentligt.

Skål I som har nåt i glasen!!!

Eder Trocaderodrickande (som upplysningsvis är universums godaste läskeblask)(Men det visste ni säkert redan): Fitzenstrahl

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stabilt val där broder!

Har inte hittat nåt på länge som jag har varit nåt att skriva hem om tyvärr. Det har varit ganska lugnt på ölfronten ett tag. Besök på diverse skjutbanor har gjort att jag nästan inte druckit nånting de senaste helgerna. Var i och för sig ute med ett par kompisar och firade lite födelsedag i veckan och då slank det ner ett par Old Speckled Hen. Den är ju bra mumsig den!

Ska se till att prova lite nya smarriga öl så man kan ta upp den här tråden ordentligt.

Skål I som har nåt i glasen!!!

Eder Trocaderodrickande (som upplysningsvis är universums godaste läskeblask)(Men det visste ni säkert redan): Fitzenstrahl

Självklart det är ju du som tipsade mig om den. :D

Ska upp till Stockholm helgen efter midsommar man kan försöka få ihop lite jaktsnack folk på fredagen för att ta några öl och lite allmänt skitsnack kommer att vara i Mariehäll Sunbyberg på fredags eftermiddagen men kan ta mig till andra ställen också för en god öl. Får lägga en trevare på träff tråden lite senare i veckan.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Självklart det är ju du som tipsade mig om den. :D

Ska upp till Stockholm helgen efter midsommar man kan försöka få ihop lite jaktsnack folk på fredagen för att ta några öl och lite allmänt skitsnack kommer att vara i Mariehäll Sunbyberg på fredags eftermiddagen men kan ta mig till andra ställen också för en god öl. Får lägga en trevare på träff tråden lite senare i veckan.

Lasse

Jag har spelning på lördagen så ett par högkvalitativa pilsnerdricka på fredagen är ett fullt gångbart alternativ! Man har väl precis fått lön i veckan och den är det väl lika bra att börja smälla :lol:

Finns nog en och annan till som delar detta intresse. Vore skoj om vi blev några stycken.

Mvh. Fitzo

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har spelning på lördagen så ett par högkvalitativa pilsnerdricka på fredagen är ett fullt gångbart alternativ! Man har väl precis fått lön i veckan och den är det väl lika bra att börja smälla :lol:

Finns nog en och annan till som delar detta intresse. Vore skoj om vi blev några stycken.

Mvh. Fitzo

Låter ok lägger en trevare på träff tråden i veckan. Så får vi bestämma tid och plats.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Många exotiska ölsorter har presenterats här, och jag har provar många av dem. Godast som runnit ner för min strupe kan jag tyvärr inte namnge då jag inte kommer ihåg vad sorten heter men den avnjöts när jag bodde i tyskland och bryggdes på det lokala bryggeriet i Betzdorf strax utanför Köln.

Den var himmels och gick egendomligt nog utmärkt att dricka såväl rumstempererad, som väl kyld ur immig flaska. En ljus öl, med svag beska, lagom sur, och alldeles underbar.

Favoriten hemma blir dock tråkigt nog en gammal hederlig Tuborg Grön!

Fast på sommaren, en varm dag så går alla öl ner sålänge dom är väl kylda och svalkande. Tyvärr dödar kylan mycket av smaken men de läskar bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill göra ett slag för lite svenskt öl med, Oppigårds i Hedemora. Mycket gott öl..;)

Har provat ett par med gott resultat får köpa på mig dom som finns tillgänlliga på marknaden och prova dom samtidigt. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Många exotiska ölsorter har presenterats här, och jag har provar många av dem. Godast som runnit ner för min strupe kan jag tyvärr inte namnge då jag inte kommer ihåg vad sorten heter men den avnjöts när jag bodde i tyskland och bryggdes på det lokala bryggeriet i Betzdorf strax utanför Köln.

Den var himmels och gick egendomligt nog utmärkt att dricka såväl rumstempererad, som väl kyld ur immig flaska. En ljus öl, med svag beska, lagom sur, och alldeles underbar.

Har sökt på lite Tyska bryggeri sajter men kan inte hitta just något i Betzendorf men har hittat ett par i dess närhet. Men en del av små bryggerierna verkar inte vilja gör reklam för sig dessa vill nog hålla ölen inom byn. Den småskaliga bryggeri näringen i Tyskland är rätt vanlig och byborna brukar alltid hålla sitt öl högt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har sökt på lite Tyska bryggeri sajter men kan inte hitta just något i Betzendorf men har hittat ett par i dess närhet. Men en del av små bryggerierna verkar inte vilja gör reklam för sig dessa vill nog hålla ölen inom byn. Den småskaliga bryggeri näringen i Tyskland är rätt vanlig och byborna brukar alltid hålla sitt öl högt.

Spitfire :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testade Innis and Gunn i helgen, skotsk eklagrad. Mycket god!!!!!

Personligen tycker jag att den smakar .... <_<

Men smaken är som baken :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testade Innis and Gunn i helgen, skotsk eklagrad. Mycket god!!!!!

Står på din sida har ett 10-tal hemma en åker fram då och då. <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
I morgon åker jag till London!

Äntligen dags för riktig öl från fat tappad med handpump!! :lol:;):P

Klart avundsjuk med tanke på att öl är gott framförallt vissa Engelska efter Belgiska trappister. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Varit dåligt med öl sista tiden men nu har lite köpts in. :lol:

Just nu en Rogue Smoke Ale god gillar man den tyska rökölen så funkar denna också. :)

Åker till Tyskland imorgon så då blir det goda öl. B)

Ska fira min 51 första födelsedag där med goda vänner. :D

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varit dåligt med öl sista tiden men nu har lite köpts in. :lol:

Just nu en Rogue Smoke Ale god gillar man den tyska rökölen så funkar denna också. :)

Åker till Tyskland imorgon så då blir det goda öl. B)

Ska fira min 51 första födelsedag där med goda vänner. :D

Lasse

Skål och Grattis :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varit dåligt med öl sista tiden men nu har lite köpts in. :lol:

Just nu en Rogue Smoke Ale god gillar man den tyska rökölen så funkar denna också. :)

Åker till Tyskland imorgon så då blir det goda öl. B)

Ska fira min 51 första födelsedag där med goda vänner. :D

Lasse

Grattis!!!

Ta en extra öl åt mig då jag har (visserligen självorsakat) ölförbud ett tag till...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis!!!

Ta en extra öl åt mig då jag har (visserligen självorsakat) ölförbud ett tag till...

Jag lägger en tanke åt sala hållet när jag tar en öl. :lol:

Min 10 första år i livet var i Norberg och Surahammar så det är inte så långt till Sala. :)

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...