Jump to content

Recommended Posts

Inte dum heller men det finns många goda däröver. Hade en helg för ett tag sen då det var pubrundor o fotboll på tapeten.IMG_1691.JPG

• Like 1
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• L-B

279

• Fitzenstrahl

121

• Takko

80

• defransson

68

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fick rätta en del felskrivningar i din text 

Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

sidelock
11 hours ago JPA sa:

Firar att utbyggnaden av hundgården blev klar ikväll :)

20161117_215317.jpg

Gissar att om den inte hade blivit klar så hade en tröst-IPA behövts. ;) 

• Like 1

Angående Öl: min smak vad jag föredrar/köper har ändrats rejält genom åren. Ett tag var det Guiness och Fullers Extra Special Brew som gällde, stenhårt. Hade med all sannolikhet med resor fram och tillbaka till London att göra. Första stoppet efter att jag och kompisar installerat oss i hotellrummet/youth hostel eller vad det nu var, var en pub strax ner till vänster efter att man kom upp på Picadilly som hette Green Dragon ( har fått höra från en Londonbo som jobbar i Lund numera på en av våra pubar att den var känd.. vette fan..).

Numera?? Brewdog, allt de kastar ut är klockrent, älskar "Punk" och försöker få fatt på svenskölen, My name is Inga (edit, "Ingrid".. suck..). :-)

Det riktigt jävliga numera är att min smak på Whisky har ändrats också, har ingen aning om vad jag gillar där längre, men det kan bli en kul resa att ta reda på. :-D

Kan meddela att Systembolaget, monopol mm till trots, är ruskigt serviceinriktade. Lokala glasbanken ska försöka skaka fram 6 st. åt mig. :)

• 3 weeks later...
På 11/18/2016 at 14:16 Tapio sa:

Dammit!!!!!!! "Ingrid" går inte att beställa längre.. suck. Nåja, nästa gång. :-)

Glöm inte att jag gav insider tips innan det blev publikt och jag påminde mer än en gång ;)

Jag beställde en låda till mig själv typ 3 minuter efter de började jobba på mitt lokala bolag och hade jag haft ekonomi till det så hade jag köpt fler...

Dock glädjer det mig att flera av er nappade på mitt tips (läs; tjatande :P ) och nu har insett att Ingrid är en av världens bästa bitter! Dessutom så brukar de flesta öl som är smaksatta med frukt eller bär vara rätt over-engineered så denna är bara så bäst på fler än ett sätt!

Det som också har slagit mig är att den är sjukt balanserad till nästan vilken mat som helst och den funkar skitbra även till lite mer kryddstark mat - utan att den tappar smak eller kolliderar med smakerna. Jag har ställt undan 4 flaskor till framtiden men under tiden så har jag haft lobbyverksamhet mot grabbarna som äger BrewDog om att Ingrid skall ingå i standardsortimentet!!! Jag har tyvärr inte lyckats med detta, men det kan finnas en liten chans att den kommer att ingå i deras "seasonal brews" framöver och således då eventuellt skulle kunna bryggas en batch varje år? Man kan ju alltid hoppas! Kommer den igen så skall jag försöka budgetera så jag kan köpa in så pass många flaskor att jag klarar mig hela året. Nu dricker jag ju inte så mycket så det är nog genomförbart med lite tur!

Jag har dock skänkt bort ett knippe flaskor Ingrid till folk som jag tycker är värda dem, eller helt enkelt bara måste undervisas i vad riktigt jävla bra öl är, men 18 flaskor till mig själv blev inte fy skam det heller ;)

Vad jag nu skall göra med mina lådor Hibernation, Fullers Old Winter Ale och en back Jämtlands Julöl vete sjutton för de ligger i lä mot Ingrid - den saken är tvärsäker! Har julöl så jag klarar mig i flera år framöver och jag har fortfarande kvar nästan en låda totalt av min favorit Shepherd Neame Christmas Ale från 2014 och 2015.

Go Jul då! :lol:

• Like 1
MagnusN
På 2016-10-29 at 19:19 L-B sa:

Omnipollo brygger riktigt bra öl.

Kan varmt rekommendera Omnipollos Hatt, deras bar och pizzeria, om ni har vägarna till 08.

• Like 1
MagnusN
På 2016-11-18 at 14:09 Tapio sa:

Angående Öl: min smak vad jag föredrar/köper har ändrats rejält genom åren. Ett tag var det Guiness och Fullers Extra Special Brew som gällde, stenhårt. Hade med all sannolikhet med resor fram och tillbaka till London att göra. Första stoppet efter att jag och kompisar installerat oss i hotellrummet/youth hostel eller vad det nu var, var en pub strax ner till vänster efter att man kom upp på Picadilly som hette Green Dragon ( har fått höra från en Londonbo som jobbar i Lund numera på en av våra pubar att den var känd.. vette fan..).

Numera?? Brewdog, allt de kastar ut är klockrent, älskar "Punk" och försöker få fatt på svenskölen, My name is Inga (edit, "Ingrid".. suck..). :-)

Det riktigt jävliga numera är att min smak på Whisky har ändrats också, har ingen aning om vad jag gillar där längre, men det kan bli en kul resa att ta reda på. :-D

Har också "bytt smak" och har ingen aning om varför. Ingen fyllesjuka som påverkat utan verkar som att smakpreferensen förändras.

Förr var det bara kraftiga viner och gärna Rioja som gällde. Wiskeyn var tokrökig. Vitt vin var knappt drickbart. Idag tycker jag inte alls om Rioja eller rökig wiskey. Gav bort 2 icakassar wiskey till bättre behövande när jag rensade ur i samband med flytt.

Vitt torrt mineraligt vin har jag nyligen upptäckt är verkligt trivsamt. Franska mer finnyanserade röda viner är intressant, hade kallat det blask tidigare.

Bärs har varierat från Stouts till Weissbier till IPA i olika perioder och tyckt att det är det enda drickbara alternativet just då. Idag dricker jag nästan uteslutande pilsner eller viss lagers.

• Like 1
sidelock

Jag har bokstavligen gått över till den mörka sidan då jag funnit ut den första goda mörka ölen och första goda julölen. :) alltså inte bara drickbar utan god!

IMG_0749.JPGIMG_0750.JPG

• Like 2
På 2016-12-10 at 20:22 sidelock sa:

Jag har bokstavligen gått över till den mörka sidan då jag funnit ut den första goda mörka ölen och första goda julölen. :) alltså inte bara drickbar utan god!

IMG_0749.JPGIMG_0750.JPG

Chouffen är en av de bästa julölen.

2 hours ago Takko sa:

En riktigt fyllig o svart från Charlis i Kristianstad. 

IMG_2042.JPG

Sitter själv just nu med denna öl riktigt bra.

• Like 1
På 2016-12-10 at 17:09 MagnusN sa:

Kan varmt rekommendera Omnipollos Hatt, deras bar och pizzeria, om ni har vägarna till 08.

Tar en sväng förbi Hökensgata när jag är i Stockholm.