Jump to content

garmin astro

Stövarsten

Recommended Posts

Nä.

Du får däremot indikation på displayen redan nu om hunden står eller skäller det har nog med vinkeln på halsbandet att göra, har inte forskat i ämnet.

Stövarsten
Nä.

Du får däremot indikation på displayen redan nu om hunden står eller skäller det har nog med vinkeln på halsbandet att göra, har inte forskat i ämnet.

Tack som svarade.

Jag kommer säkert med mera frågor i framtiden

mvh stövarsten

Nä.

Jo det styrs med vinkel på halsbandet!

Gissar på att det är framtaget till amerikanernas pumajakt alt björn kanske där hundarna hoppar upp på träden

när dom fått att träa!

Men den funktionen har jag ingen nytta av till min tax :D:D

/Nicke

MichaelaFridell

Det ryktas komma en nya variant i slutet av kommande jaktsäsong. Hur sant det är vet jag inte. Ska dock forska djupare i ämnet.

Det ryktas komma en nya variant i slutet av kommande jaktsäsong. Hur sant det är vet jag inte. Ska dock forska djupare i ämnet.

Finns det rykten i den här branchen ;)B)

skogsjägarn
Hejsan undrar om någon vet om garmin astro kommer med skallindikator.

Det är bar det som fattas på den.Min tar in fem kilometer.Har haft den sen före älg jakten och är hel nöjd. Med den gamla Dc20 tog den tre kilometer den var inte lika säker på stövarna som spetshundarna men önskade att det fans två vägs komunikation till hals bandet. Jag har sett att min karelar/gråhundstik hör min visslings inkallnin på en kilometer och kommer. jag ser när de bryter och kommer åter så det är bara att vänta.stövarna ser jag när det har tapp och börjar ringa ex när räven gott i gryt, så då kan jag snappt och smidigt gå dit med terriern och fortsätta jakten under jord.

Stövarsten

Hoppas ryktet stämmer ,synd att jag kanske lurat en kompis att köpa den gamla ^_^

Men det kanske går att uppdatera den med skallindikator

Hoppas forskningen går bra mvh stövarsten

MichaelaFridell
Hoppas ryktet stämmer ,synd att jag kanske lurat en kompis att köpa den gamla :D

Men det kanske går att uppdatera den med skallindikator

Hoppas forskningen går bra mvh stövarsten

Jag införskaffade mig en astro för bara några veckor sedan och vet du vad, jag tror den funkar utmärkt. Det finns säkert många fördelar men en skallindikator men jag tycker att jag har nog av antenner, sladdar och elektronik. Alla dessa high-tech prylar som man ska ha med sig hela tiden. Då undrar jag rent spontant, hur klarade dem sig förr? Säger då det.

Ringde till han garmin-killen häromdagen och skulle boka tid för möte men då han var på språng så han skulle återkomma med tidpunkt. Ska försöka lirka ur honom lite information när han är på besök. Det brukar vara en jädrans massa hysch hysch men vi ska se om det inte går att ordna på något vis ^_^

Köpte min Astro i början av hösten och förbannade den först för att den saknade skallindikator. Är inte alls lika säker på att det verkligen behövs efter att ha spenderat en säsong med den. Tycker jag ser väldigt bra vad hundarna pysslar med - de rör sig helt enkelt annorlunda när de har vilt framför sig. Jagar med tax, kortdrivare och spets vilket jag tycker fungerar bra. Ett tillfälle när skallindikator iofs vore trevligt är när de drivande tar upp på långt håll - utom hörbarhet. Då skulle jag kunna tänka mig funktionen men det känns inte livsviktigt.//K9

Ingemar Löfqvist
Köpte min Astro i början av hösten och förbannade den först för att den saknade skallindikator. Är inte alls lika säker på att det verkligen behövs efter att ha spenderat en säsong med den. Tycker jag ser väldigt bra vad hundarna pysslar med - de rör sig helt enkelt annorlunda när de har vilt framför sig. Jagar med tax, kortdrivare och spets vilket jag tycker fungerar bra. Ett tillfälle när skallindikator iofs vore trevligt är när de drivande tar upp på långt håll - utom hörbarhet. Då skulle jag kunna tänka mig funktionen men det känns inte livsviktigt.//K9

Kommer nog att skaffa garmin när den kommit med skallindikator.... Använder ju nästan bara den vid praktiskt jakt på pejlen jag har nu..... Vart hunden är på metern är ju ganska ointressant, pejlen är för mig ett instrument som talar om för när hunden skäller eller inte, vidare så är det en trygghet om något skulle hända och om älgen är död och man ska leta rätt på dom...

Stövarsten
Jag införskaffade mig en astro för bara några veckor sedan och vet du vad, jag tror den funkar utmärkt. Det finns säkert många fördelar men en skallindikator men jag tycker att jag har nog av antenner, sladdar och elektronik. Alla dessa high-tech prylar som man ska ha med sig hela tiden. Då undrar jag rent spontant, hur klarade dem sig förr? Säger då det.

Ringde till han garmin-killen häromdagen och skulle boka tid för möte men då han var på språng så han skulle återkomma med tidpunkt. Ska försöka lirka ur honom lite information när han är på besök. Det brukar vara en jädrans massa hysch hysch men vi ska se om det inte går att ordna på något vis :D

hejsan själv började jag med ett orange band runt halsen på min stövare men det kunde ju gå hela dagen och man visste inte var hon var :D

Guest norrskall
Kommer nog att skaffa garmin när den kommit med skallindikator.... Använder ju nästan bara den vid praktiskt jakt på pejlen jag har nu..... Vart hunden är på metern är ju ganska ointressant, pejlen är för mig ett instrument som talar om för när hunden skäller eller inte, vidare så är det en trygghet om något skulle hända och om älgen är död och man ska leta rätt på dom...

Håller me.Själv så brukar man plocka upp swepionten med jämna mellanrum för kolla att gröna dioden blinkar när tiken är utom hörhåll.

• 3 months later...

Ringde till han garmin-killen häromdagen och skulle boka tid för möte men då han var på språng så han skulle återkomma med tidpunkt. Ska försöka lirka ur honom lite information när han är på besök. Det brukar vara en jädrans massa hysch hysch men vi ska se om det inte går att ordna på något vis <_<

Blev det något möte och gick det att få ur honom något.