Hoppa till innehåll

En ny area


ozzy

Recommended Posts

Som en liten utökning till alla diskussioner om jakt, så har dom flesta av oss andra intressen och i denna area kanske vi kan hitta likasinnade. Sedan kan det vara kul att diskutera något annat än jakt  ::)

Här är det iaf. fritt att diskutera och dela med sig om sina andra hobbies.

Jag gjorde denna typ av area på Edgeflyfishing, och där möttes många med samma intressen, men det fanns andra lustikurrar som tyckte att det var kul att starta trådar om att ragga brudar och supa  ::) Det är ingen hobby, det är ett leverne.... duhh..

Happy Hobbies..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jäsiken vad bra, så då kanske jag kan få diskutera Siutarspel med mig själv ;D

Seröst, bra initiativ.

Hur går det med sitaren, har du grannar fortfarande eller?  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Som en liten utökning till alla diskussioner om jakt, så har dom flesta av oss andra intressen och i denna area kanske vi kan hitta likasinnade. Sedan kan det vara kul att diskutera något annat än jakt  ::)

Här är det iaf. fritt att diskutera och dela med sig om sina andra hobbies.

Jag gjorde denna typ av area på Edgeflyfishing, och där möttes många med samma intressen, men det fanns andra lustikurrar som tyckte att det var kul att starta trådar om att ragga brudar och supa  ::) Det är ingen hobby, det är ett leverne.... duhh..

Happy Hobbies..

tur att inte patrik vet hur datan funkar då :D :D :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Utöver jakt och fiske så håller jag på lite aktier och fonder på www.avanza.se samt släktforskning. Skriver lite här i rötter mellan varven.

http://www.genealogi.se/

Samt samlar på gamla fotografier från och på olika släktingar, och sedan basketen höll jag på att glömma för där är man aktiv ledare också. :D

[/img]

post-144-1141677698_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Klättring är mitt stora intresse. Brukar klättra både klippa, is och alpint.

Lägger in några bilder.

Överifrån och ner.

1. Jag på toppen av auropas högsta berg 5645m högt(mt.elbrus)

2. Jag på en klippa i blekinge(valberget)

3. Jag på en klippa i närheten av sundsvall (brattberget)

4. Utsikt från tältet mot kebnekaises sydtopp.

5. Jag på en liten okänd klippa vid värnamo i småland.

6. Jag vid en klippa i Göteborg(Utby)

7. Jag längst bort i bilden på norra klippberget(kebnekaises östra granne)

8. Jag på nygrens klätterled som går upp till kebnekaises nordtopp.

9. Samma som ovan

10. Jag längst fram i replaget på kammen mellan kebnekaises nord/sydtopp.

11. Jag på en klippa utanför höganäs(kullaberg)

post-699-1142584857_thumb.jpg

post-56-1142584857_thumb.jpg

post-56-1142584858_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var extremt jobbigt att aktivera kroppen där uppe. Tar man mer än två steg i följd så känns det som att gå rakt i väggen direkt.

Jag brukar ha runt 47 i vilopuls men över 4000m hade jag 100 i vilopuls under natten(sov inte mkt iofs).

Det gäller att inte klättra för långt varje dag, det är lagom med 300 höjdmeter/dygn uppåt för att acklimatisera sig och undvika höjdsjuka. Vi gick ca 400m/dygn och de

sista dygnen gick vi 600m och sista dagen mot toppen 1400 höjdmeter. Detta pga att barometertrycket föll snabbt och det var jävligt dåligt väder på väg in från svarta havet. Jag och några till gjorde ett race uppåt sista dagarna pga det och nådde toppen innan ovädret, de andra som ville ta det lugnare blev inblåsta/insnöade och nådde toppen en vecka senare. Tre rumäner förs tragiskt nog ihjäl. I bergen måste man alltid ta risker och försöka att med logik ta den risken som är minst farlig.

Det kan exempelvis vara MKT säkrare att klättra utan rep i snabbt tempo och hinna till skydd i dåligt väder än att säkra upp sig till max med rep osv och fastna

i ovädret eller hamna i ett stenras, lavin osv. Det är just därför det är så sjukt kul att vara uppe i bergen, det är extremt spännande och man känner verkligen att man lever hela tiden. Ungefär som när man får en kapital galt på passet men känslan varar mkt längre :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart häftigt! :D Ja där ligger man i lä.  :o Ha varit på ca. 3000 m höjd i Österrike. ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe jag med, 250m över havet, bergknallen bakom huset.... ;D ;D

Hahahaha!

;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Du kan komma och träna i våra berg här i Skåne. Lagom höjd att börja med. Det verkar iof häftigt att klättra men jag är inte särskilt glad för att gå högre än taket på huset.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Du kan komma och träna i våra berg här i Skåne. Lagom höjd att börja med. Det verkar iof häftigt att klättra men jag är inte särskilt glad för att gå högre än taket på huset.

Du har väl Hallandsåsen som Du kan jogga uppför. Lagom brant också, har jag för mig. ;) ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan komma och träna i våra berg här i Skåne. Lagom höjd att börja med. Det verkar iof häftigt att klättra men jag är inte särskilt glad för att gå högre än taket på huset.

Brukar klättra i Kullaberg ibland, ligger ju i skåne. Har även klättrat på ett ställe som heter soffabacken utanför Helsingborg samt utanför Hässleholm(norra rörum).

Så det finns en hel del att göra i skåne faktiskt när det gäller klippklättring :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Varit på 4500m i kortbrallor, sprang omkring med videokameran. Viking Roger blev givetvis höjdsjuk  ;D Fast det botade indianderna med lite gott te  ;D  ;D  Platsen var Él lago Chungara på gränsen mellan Chile och Bolivia.

//Roggman66

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varit på 4500m i kortbrallor, sprang omkring med videokameran. Viking Roger blev givetvis höjdsjuk  ;D Fast det botade indianderna med lite gott te  ;D  ;D  Platsen var Él lago Chungara på gränsen mellan Chile och Bolivia.

//Roggman66

Måste vara koka-te ;D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nää coca-te såldes i påsar och serverades på restaurang där uppe. Det här var nån anna ört mot just höjdsjuka. Jag blev bra på ett kick!  ;D

Allt blev normalt, alltså ingen drog eller så. Cocan har heller nån större effekt på hög höjd.

//Roggman66

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nää coca-te såldes i påsar och serverades på restaurang där uppe. Det här var nån anna ört mot just höjdsjuka. Jag blev bra på ett kick!  ;D

Allt blev normalt, alltså ingen drog eller så. Cocan har heller nån större effekt på hög höjd.

//Roggman66

Ja ja  det var bara en förflugen tanke ;D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur som! Anderna är en häftig plats....Ristningar stora som hyreshus på klippväggarna. Raststugor som är några tusen år som löparna/budbärarna använde. Kaniner med svans,lamor, vicuña och alpaca.

Bussen stannade i en uppförsbacka och chaffisen stängde av motorn sen släppte han pedalerna och bussen fortsätter uppåt  :o  ???

//Roggman66

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...