Hoppa till innehåll

vapenSkåp SP-88


Radium

Recommended Posts

hejsan.

har nu gått i tankar att skaffa ett "riktigt" vapen skåp som jag skall ha resten av livet.

och stannat lite för SP-88 från scandinavian safe.

http://www.scandinaviansafe.se/site.aspx?id=632

är det nån som har en ? var tycker ni om den , kan ni plåta några bilder så man skulle riktigt få se hur den ser ut ? =)

ps. nån som vet finska återförsäljare ? har mailat SS.se men dom har inte svarar :/

//Radium

EDIT. pps, vad skulle ni välja electronisk kodlås ? eller mekaniskt kodlås ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror att detta skåp hette Eurosafe 8 från början, och i så fall har jag ett.

Det är lite fel byggt och trång tycker jag. Det borde ha varit så man kunde sätt vapenen mot bakväggen i stället. För om man har mer än 4 gevär så blir det ett virrervarv när man ska ta ut någon av dom bakre bössorna. Jag kommer att lösa "mitt" problem med att skaffa mig ett till vapenskåp och ta ur hyllorna och sätta hållare på bakväggen.

Angående elektroniskt eller mekaniskt lås så skulle jag nog ta ett mekaniskt, fast det är bara spekulationer eftersom mitt är såpass gammalt så det fanns bara med nyckel då.

Ska fixa ett kort när jag hittar kameran :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror att detta skåp hette Eurosafe 8 från början, och i så fall har jag ett.

Det är lite fel byggt och trång tycker jag. Det borde ha varit så man kunde sätt vapenen mot bakväggen i stället. För om man har mer än 4 gevär så blir det ett virrervarv när man ska ta ut någon av dom bakre bössorna. Jag kommer att lösa "mitt" problem med att skaffa mig ett till vapenskåp och ta ur hyllorna och sätta hållare på bakväggen.

Angående elektroniskt eller mekaniskt lås så skulle jag nog ta ett mekaniskt, fast det är bara spekulationer eftersom mitt är såpass gammalt så det fanns bara med nyckel då.

Ska fixa ett kort när jag hittar kameran :rolleyes:

tackar =). joo det är det jag lite funderat på. rymmer 16 opp till 20 vapen. blir nå en ståhej att dra fram bakre vapnen då :lol: alla ut. ta geväret alla in igen. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett SP88

Nöjd med funktionen, men som sagt hat man många vapen blir det trångt och stökigt att plocka fram.

I övrigt trevligt.

Jag föredrar elektroniskt lås.

MVH

H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför inte ett SP 99 Vapenskåp :lol:http://www.safegruppen.se/webbshop.php?men...=1&vara=539

SP99_besk.jpg

Artikelnamn: Vapenskåp SP 99

Artikelnummer: SP 99 Vapenskåp

Vikt: 200 kg

Utvändig höjd: 1500

Utvändig bredd: 650

Utvändig djup: 550

Enhet: st

Säkerhetsklass: SS 3492

Låsning: Nyckellås standard

Säkerhetsskåp vapen SP 99 certifierat enligt SS-3492

Skåp är godkänt för 20 gevär

Bottenmatta ingår

SP 99 levereras med 1 st justerbara helhyllor, 5 hyllor i

dörren samt 1 st nyckellist fastsatt i dörren

5 års garanti mot fabrikationsfel på skåpet.

1 års garanti på låsfunktionen

---------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.safegruppen.se/webbshop.php?men...=1&vara=537

sp88_besk_400x577.jpg

Artikelnamn: Vapenskåp SP 88

Artikelnummer: SP 88 Vapenskåp

Vikt: 152 kg

Utvändig höjd: 1500

Utvändig bredd: 550

Utvändig djup: 400

Enhet: st

Säkerhetsklass: SS 3492

Låsning: Nyckellås standard

Säkerhetsskåp vapen SP 88 certifierat enligt SS-3492

Skåp är godkänt för 16 gevär

Bottenmatta ingår

SP 88 levereras med en vändbar mellanvägg med två

halvhyllor, en helhylla samt 1 st nyckellist fastsatt i dörren. Dessutom fem hyllor i dörren, vapenhållare för gevär

5 års garanti mot fabrikationsfel på skåpet.

1 års garanti på låsfunktionen

Mvh Anders Hj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

för den kommer inte i svart ;) + har inte lika många hyllor som sp88 :/

Hyllorna är bara ivägen

Och färgen är lät ändrad

++++++ Skåpen är störe :D . Och ett skåp visar sig alltid vara för litet efter ett tag :lol::huh:

sp88 Anser jag vara förliten

Med 6 vapen så går det knapt att undvika att slå imot ett anatt vapen när man tar ur eller stäler in :(

Mvh Anders Hj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hyllorna är bara ivägen

Och färgen är lät ändrad

++++++ Skåpen är störe :D . Och ett skåp visar sig alltid vara för litet efter ett tag :D:D

sp88 Anser jag vara förliten

Med 6 vapen så går det knapt att undvika att slå imot ett anatt vapen när man tar ur eller stäler in :(

Mvh Anders Hj

enn sp99 eller sp88 bådar duger fint. beror väl mest var som finns att hittas här ert grannland. hyllor kan man väl göra själv och sprejmåla om inget annat i finns jägare neon orange så det är lätt synligt ifall stulen :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett SP88 och är mycket nöjd.

Jag har fem vapen i det och tycker inte att det är något problem.

Jag har med kodlås och tycker det är väldigt skönt att slippa släpa med sig en nyckel.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett SP88 och är mycket nöjd.

Jag har fem vapen i det och tycker inte att det är något problem.

Jag har med kodlås och tycker det är väldigt skönt att slippa släpa med sig en nyckel.

vilken färg har du ? kan du ta några bilder ? :rolleyes: finns inte så mycket på nätet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett SP88, var snål då jag köpte det och köpte ett med nyckellås vilket jag ångrat bittert..

Önskar att jag köpt ett med elektriskt kodlås i stället..

Är helnöjd med skåpet så när som på låset då..

Har mailat dem och frågat om man kan installera ett lås i efterhand men inte lyckats få något svar :rolleyes:

Har man hyllorna installerade så kan man nog inte räkna med att få plats med mer än ~6 vapen om man har

några studsare med kikarsikten monterade.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en 99'a med elektroniskt lås. Det är riktigt bra, gott om plats och det elektroniska låset är kanon. Nu har jag nyckeln till det gamla skåpet i det nya med elektronlås. Då slipper man springa efter nyckeln varje gång man ska in i skåpet.

/ Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är helnöjd med skåpet så när som på låset då..

Har mailat dem och frågat om man kan installera ett lås i efterhand men inte lyckats få något svar :rolleyes:

Jag ringde och frågade om detta. I princip skulle man kunna montera elektronlås själv i efterhand men då skåpen är "handgjorda" så gick det inte så lätt. Man fick skicka in dörren så dom passar in låset åt dig. Dock tror jag att en normalhändig kan fixa detta själv med lämpliga verktyg.

/ Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ringde och frågade om detta. I princip skulle man kunna montera elektronlås själv i efterhand men då skåpen är "handgjorda" så gick det inte så lätt. Man fick skicka in dörren så dom passar in låset åt dig. Dock tror jag att en normalhändig kan fixa detta själv med lämpliga verktyg.

/ Johan

Köpte ett nytt vapenskåp i höstas.. Något litet har jag kommit på i efterhand men gud så nöjd jag är med mitt kodlås.

Ångrar inte en sekund att jag betalade extra för att få med det. På jobbet har vi ett jättestort vapenskåp och i snålhetes stund tog vi ett vanligt lås till det. Vi pratade om att byta till kodlås och jag kollade med låssmeden vad det skulle kosta. Kom inte ihåg på pricken men närmare 5000 med moms...och det är inte aktuellt. Nu har både jag och jobbet prosafe (zugil) men vet i tusan om det är så jädra billigt att byta lås. Inte en aning, bara en fundering.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte ett nytt vapenskåp i höstas.. Något litet har jag kommit på i efterhand men gud så nöjd jag är med mitt kodlås.

Ångrar inte en sekund att jag betalade extra för att få med det. På jobbet har vi ett jättestort vapenskåp och i snålhetes stund tog vi ett vanligt lås till det. Vi pratade om att byta till kodlås och jag kollade med låssmeden vad det skulle kosta. Kom inte ihåg på pricken men närmare 5000 med moms...och det är inte aktuellt. Nu har både jag och jobbet prosafe (zugil) men vet i tusan om det är så jädra billigt att byta lås. Inte en aning, bara en fundering.

Billigt blir det aldrig, frågan är bara HUR DYRT det blir..

Har fått ett gammalt Norsafe som jag tänkte ha som ammunitionsskåp, nyckeln försvunnit på i en bodelning så därför blev skåpet gratis. Fick öppna det "bakvägen" med en vinkelslip, jag mitt nöt tänkte att det var väl bara att beställa nya nycklar när jag visste nummret på låset? Icket serru, man var tvungen att ha en nyckel som kunde kopieras eller ett nyckelkort, annars var det kört?

Att jag kom in med låset till låssmeden hjälpte inte.. Motsvarande nyckellås med säkerhetsklass kostade ~1500:-

Antar att ett elektroniskt kodlås kostar mer..

Att skicka iväg någon dörr för låsbyte kommer inte att hända, kan jag inte göra det själv får det vara.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är man händig så går det mesta att montera själv, MEN om det skulle hända något tjafs med skåpet (STÖLD), så får man inte ut en spänn på försäkringen. Om låset inte är monterat av certifierad värdeskåpstekniker. Det är OK att byta till ett likadant lås som sitter monterat.

Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är samma inredning i båda skåpen, det som skiljer är att det är ena är svart och har kodlås, antingen mekaniskt eller elektriskt. Medans det vita har nyckellås, och jag har ingen bra erfarenhet av dessa lås ( har öppnat en del, när låset slutat att fungerat ). Om du ska köpa ett skåp så kolla in länken på Feedback - Medlemsförmåner, där får du 10% på allt i butiken. Och jag tror att leverans till ytterdörr ingår.

Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De skåp som firman säljer ser vi aldrig utan de går från tillverkaren till kunden med lastbil. Men lyssna med dem för säkerhets skull.

har försökt kontakta dem men dom svarar inte på sina mail :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte den första jaktbutiken som inte svarar på mail. Jag brukar ringa, då om man har tur så svarar de.

Detta såg jag på Jägarbutikens hemsida. LEVERANS HEM TILL DÖRREN INGÅR I PRISERNA PÅ SCANDINAVIAN SAFE

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte den första jaktbutiken som inte svarar på mail. Jag brukar ringa, då om man har tur så svarar de.

Detta såg jag på Jägarbutikens hemsida. LEVERANS HEM TILL DÖRREN INGÅR I PRISERNA PÅ SCANDINAVIAN SAFE

Jupp det stämmer, har ett scandinavian sp 66 o det körde dom hem, inga problem alls :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte den första jaktbutiken som inte svarar på mail. Jag brukar ringa, då om man har tur så svarar de.

Detta såg jag på Jägarbutikens hemsida. LEVERANS HEM TILL DÖRREN INGÅR I PRISERNA PÅ SCANDINAVIAN SAFE

bra bra :lol:. nu måst man bara få tag i dom

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag köpte mitt skåp på www.arkivexperten.nu. Snabb service och leverans (2 dar efter beställning på nätet dök skåpet upp) och trevliga norrlänningar som svarar i telefon.

david

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

tog en evighet och ringe scandianvian gay safe. då man inte får svar på email. och fick tag på finsk försäljare imorgon beställs sp-88 !. 850 euro vs 1350[sp-99] euro. tror nog jag tar 88 istället och köper ett billigare skåp ifall det nångong behövs och håller nyckeln gömd i åttiåttan. :huh:

tänkte just på saken. skulle det bli billigare att direkt köpa från sverige. då dom har hämtlager i finland ?.

köper jag från sverige kostar sp-99 950 euro + frakt. köper jag den från finland kostar den 1350 euro + frakt.

skall ringa dom på måndan och se hur det blir.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...