Hoppa till innehåll

Billiga kulor


Guest tureture

Recommended Posts

Guest tureture

Hejsan, undrar om någon har koll på var man kan köpa billiga kulor, helmantel för handladdning??

Kraven är att dom ska va billiga, dom ska skjuta skapligt och det får inte vara S&B... ska endast användas till älgbanan så precisionen är ju inte jätteviktigt!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vadan denna aversion mot S&B? Deras kulor är faktiskt inte så kassa som en del av ammon de tillverkar. 180-grainskulan i kaliber 30 går riktigt fint faktiskt, medan 147-grainaren sprider lite mer.

Jag har köpt S&B på Torsbo och Partizan FMJ 147:or på Vapex. Skulle vilja säga att mellan S&B och Partizan så är det same shit but different name.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest tureture
Vadan denna aversion mot S&B? Deras kulor är faktiskt inte så kassa som en del av ammon de tillverkar. 180-grainskulan i kaliber 30 går riktigt fint faktiskt, medan 147-grainaren sprider lite mer.

Jag har köpt S&B på Torsbo och Partizan FMJ 147:or på Vapex. Skulle vilja säga att mellan S&B och Partizan så är det same shit but different name.

S&B går tyvärr inte i min bössa, provat både handladdat och fabriksladdat men det går inte... Kastar skotten nått jävulskt, kan få ihop 3 jättebra sen skickar den iväg ett upp till 15cm åt vilket håll som helst.. det är synd på ett så billigt alternativ!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.vapex.se/webshop/product_info.p...oducts_id=15371

Mycket billigare än så kommer du nog inte undan om du inte lyckas hitta någon handlare som fått in ett par askar från ett dödsbo eller någontin lilknande.

Lite beroende på hur mycket du beställer så kan frakten öka priset per kula ganska mycket. jakt.se skickar fraktfritt

Finns ju fler ställen att leta, googla på du :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

S&B går tyvärr inte i min bössa, provat både handladdat och fabriksladdat men det går inte... Kastar skotten nått jävulskt, kan få ihop 3 jättebra sen skickar den iväg ett upp till 15cm åt vilket håll som helst.. det är synd på ett så billigt alternativ!!

I mina öron låter det som att nått annat är galet

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I mina öron låter det som att nått annat är galet

Ja precis - bäddningsproblem eller spänningar i systemet kanske.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest tureture
Ja precis - bäddningsproblem eller spänningar i systemet kanske.

Den skjuter hur bra som helst med allt annat jag provat, så tyvärr är det så att den helt enkelt inte tål S&B.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest tureture
http://www.vapex.se/webshop/product_info.p...oducts_id=15371

Mycket billigare än så kommer du nog inte undan om du inte lyckas hitta någon handlare som fått in ett par askar från ett dödsbo eller någontin lilknande.

Lite beroende på hur mycket du beställer så kan frakten öka priset per kula ganska mycket. jakt.se skickar fraktfritt

Finns ju fler ställen att leta, googla på du :wub:

Är ju ett vettigt pris men fortfarande dubbelt upp mot S&B, men jag måste ju prova nåt annat så det är ju ett gott alternativ!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den skjuter hur bra som helst med allt annat jag provat, så tyvärr är det så att den helt enkelt inte tål S&B.

Hur mycket har du provat? Tänkte om det kan ha blivit knas i krutdoseringen eller nåt sånt om du bara provat ett par serier.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest tureture
Hur mycket har du provat? Tänkte om det kan ha blivit knas i krutdoseringen eller nåt sånt om du bara provat ett par serier.

Har provat en hel del, Dels fabriksladdat från olika inköpstillfällen och handladdat från olika laddtillfällen med samma resultat och den kan slänga iväg vilket skott som helst första eller trdje eller sjunde, kan bli vilket som... O då blir man förbannad o klämmer iväg några oryx bara för att kolla att allt är okej o då sitter dom så fint!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är ju ett vettigt pris men fortfarande dubbelt upp mot S&B, men jag måste ju prova nåt annat så det är ju ett gott alternativ!!

Var köper du S&B kulor för 1,30st? Det vill jag veta, laddar gärna dem till älgbanan :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var köper du S&B kulor för 1,30st? Det vill jag veta, laddar gärna dem till älgbanan :)

6,5mm på Torsbo.

Staffans vapen i Borlänge har för 1,60 till 30-06.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

www.tecmagex.com

Där kan man hitta Speer .30 168 gr HPBT för 0.199 eur. (ca 2.10)

Jag har inte köpt den själv ännu o testat men skulle tro att det är Speers motsvarighet till Sierras 168gr matchking eller Nosler 168 Custom competiotion.

Frakten går lös på ca 250kr till 20kg så kan man göra ett samköp så....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Torsbo säljer dom för 1,30!!!

Fritid och vildmarksliv har partizan kulor för 595 kronor för 500 styck kulor det är ett bra pris. telefonnummer 0911-342 03

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...