HerrBerg Publicerat Juni 2, 2009 Share Publicerat Juni 2, 2009 Jag var en sväng till banan med den nya .308:an och efter ett tag fick jag ingen skärpa i siktet... Värmeflimmer tänkte jag och avbröt skjutandet för att låta bössan vila sig lite. Ingen skillnad. Jag justerade parallaxjusteringen och... det blev bäst bild på inställningen 30 meter! Jag låg på 100-vallen. OK, jag har alltid haft problem med fokusinställningen vid okularet, oaktat märke på kikarsiktet. Jag petade lite på den och kunde konstatera att jag var tvungen att välja mellan tydlig biild och tydligt riktmedel. Tydligast var bilden när inte hårkorset syntes alls! Vidare kändes okularjusteringen trög och "raspig". Jag vred ned förstoringen och blev rätt så paff: på 6x förstoring är kikarsiktet helt ofokuserat, det är som ett grått dis endast och tunnelseendet är helt enormt - det ser ut som när man tittar i ett kikarsikte men med 30 cm ögonavstånd. Något har alltså gått helt åt helvete i tuben, så nu får vi se lite vad Zeiss garantier är värda egentligen och hur deras kundtjänst fungerar. Är det någon som har lite tips ocm vad det är som kan ha hänt, eller har en kristallkula där vi kan förutsäga hur Zeiss kommer att hantera detta? Jag är inne på min 5:e Zeiss nu på 10 år så jag hoppas att de begriper hur man skall hantera sina premiumkunder MVH! /HerrBerg 1 Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mad Mike Publicerat Juni 2, 2009 Share Publicerat Juni 2, 2009 Trist Vad kan man säga mer än att tydligen har även solen fläckar. Enligt vad jag hört om Zeiss sverige så kan du räkna med en snabb och fullständig service. Om inte så har du nu iofs ett lysande tillfälle att konvertera till den amerikanska optikens nirvana /Mike Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hipshot Publicerat Juni 3, 2009 Share Publicerat Juni 3, 2009 Hade den analoga belysningen i min stora zeiss innan och den glappade något. Just pga glappet bytte de till digital belysning och nytt hårkors kostnadsfritt.. Snabbt och effektivt. Mvh! Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lars Publicerat Juni 3, 2009 Share Publicerat Juni 3, 2009 Låter illa tyvärr har jag inte hört bara gott om Zeiss servis och garantier givet att den skall lagas via garantin utan kostnad men fråga är hur länge det dröjer Låter som att någon lins lossnat vi får hoppas att man kan fixa det här och slipper skicka kikaren tycker helt klart att märken i denna prisklass ska vara bäst på servis men vad jag hör är man inte det och tolkar det som att man är lite dryga och inte månar om sina kunder Ska bli riktigt intressant att följa hur det går för dig och jag hoppas verkligen att allt går bra och framförallt snabbt! personligen tycker jag man kunde kräva är att få låna ett sikte under tiden det är på rep då det kan var just den tid man absolut behöver kikaren. Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christian N Publicerat Juni 3, 2009 Share Publicerat Juni 3, 2009 Trist Vad kan man säga mer än att tydligen har även solen fläckar. Enligt vad jag hört om Zeiss sverige så kan du räkna med en snabb och fullständig service. Om inte så har du nu iofs ett lysande tillfälle att konvertera till den amerikanska optikens nirvana /Mike Mike du menar Nightforce då förmodar jag? /Chris Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flex Publicerat Juni 3, 2009 Share Publicerat Juni 3, 2009 Kan bara konstatera att Zeiss servis suger beställde skruven till targetratten o o den svarta 0 ställnings pluppen som sitter där bakom över 6mån nu o har inte dykt upp än Mvh. Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrBerg Publicerat Juni 4, 2009 Författare Share Publicerat Juni 4, 2009 Talade nyss med Carl Zeiss, de sade tre veckor... Seeing is believeing, men det lät ju inte så illa. MVH! /HerrBerg Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christian N Publicerat Juni 4, 2009 Share Publicerat Juni 4, 2009 Du är konsument glöm inte bort det Herr Berg, en utfästelse är en utfästelse. /Christian Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrBerg Publicerat Juni 4, 2009 Författare Share Publicerat Juni 4, 2009 Du är konsument glöm inte bort det Herr Berg, en utfästelse är en utfästelse. /Christian Oh, var lugn för att jag är på det klara med hur man kan hantera detta. Jag har arbetat en hel del med att plåga underleverantörer och jag kör med principen "snäll när jag kan, elak när jag måste". Alla mina kort är inte spelade, ens i mitt referat här på Jaktsidan. Och med en bra service kommer de inte att spelas ut heller. Jag är helt övertygad om att jag kommer att få en utmärkt service. MVH! /HerrBerg Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christian N Publicerat Juni 4, 2009 Share Publicerat Juni 4, 2009 Det är jag med o jag känner dig bara från din trevliga sida /Christian Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrBerg Publicerat Juni 4, 2009 Författare Share Publicerat Juni 4, 2009 De som har haft det privilegiet har all anledning att vara glada för det Jag lämnade in den hos Carl Zeiss på Tegeluddsvägen i Stockholm idag. Vi tog en kort diskussion om läget och vi landade på tre veckor, återigen. Så håll utkik här, nästa inlägg kommer att skrivas från deras lilla stol som de har i "väntrummet". Är jag nöjd eller inte med Zeiss lösning av problemet? Vi får se... Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hipshot Publicerat Juni 4, 2009 Share Publicerat Juni 4, 2009 Från någon med lite mer erfarnehet av Herr Berg kan meddelas att då Herr Berg ler så innebär det på intet sätt per automatik att Herr Berg är glad Mvh! Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrBerg Publicerat Juni 5, 2009 Författare Share Publicerat Juni 5, 2009 När hundar ler.... Allvarligt talat, jag har inte så mycket att gnälla på. Fixar man servicsen på tre veckor är jag nöjd. Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrBerg Publicerat Juni 26, 2009 Författare Share Publicerat Juni 26, 2009 När hundar ler.... Allvarligt talat, jag har inte så mycket att gnälla på. Fixar man servicsen på tre veckor är jag nöjd. OK, det verkar bli 4 veckor, ett samtal till Zeiss gav vid handen att den skulle vara tillbaka nästa vecka. Det var klart att det var en garantireparation. MVH! /HerrBerg Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Terrierman Publicerat Juni 29, 2009 Share Publicerat Juni 29, 2009 Trist Vad kan man säga mer än att tydligen har även solen fläckar. Enligt vad jag hört om Zeiss sverige så kan du räkna med en snabb och fullständig service. /Mike Snabb och fullständig service? Kan inte påstå att jag fått uppleva denna snabba service från Zeiss. Tog 2 veckor innan dom bemödade sig att svara på mail när jag ville köpa reservdelar. Har haft iväg flera kikare och ingen har tagit mindre tid än 2månader att få tillbaka. Just nu har jag ett sikte iväg på reparation som har varit iväg i styvt 3månader, får se hur lång tid det tar innan jag får tillbaka det. Visst är kikarna bra men servicen?!? Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ehnebom Publicerat Juni 29, 2009 Share Publicerat Juni 29, 2009 Mike du menar Nightforce då förmodar jag?/Chris Troligtvis Leupold, om det är servicen han syftar på dvs Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrBerg Publicerat Juli 10, 2009 Författare Share Publicerat Juli 10, 2009 Sådär! Nu är gluggen hemma igen. Jag kan bara säga att jag är mycket nöjd med bemötande och resultat av servicen. Zeiss har vikt sig dubbla för att jag skall vara nöjd när jag gick ut från deras kontor. Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lars Publicerat Juli 10, 2009 Share Publicerat Juli 10, 2009 Skönt att höra kanske mest är avundsjuka som sågar deras servis då Fick du veta vad som hänt med kikaren? Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrBerg Publicerat Juli 10, 2009 Författare Share Publicerat Juli 10, 2009 Skönt att höra kanske mest är avundsjuka som sågar deras servis då Fick du veta vad som hänt med kikaren? Nope, men jag känner inte igen mitt kikarsikte, denna är mycket fräschare även om serienumret är detsamma Det gick även att ta ett par diskussioner i ett annat ärende som landade i att jag nu är mycket mycket nöjd, det blev lite gungor och karuseller och jag kan konstatera att jag idag är, som sagt, mycket mycket nöjd. Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ante76 Publicerat April 1, 2020 Share Publicerat April 1, 2020 Min har vart bort i snart 2 månader!!! Börjar misströsta nu. Fast i dessa Corona tider med isolerat Stockholm å ett Tyskland i karantän så kanske det tar längre tid. Men reservdelarna saknas sa dom. Å kineserna är väl inte på jobbet heller. Kostnadsfritt sa dom vilket jag diggar. Fast nu börjar jag bli less. Frågar om status men inget svar ännu.. Citat Länk till kommentera Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.