Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Guest hundföran

Skarvjakt

Recommended Posts

emendor

Blev bara fem för mig igår, skarvarna landade på skäret intill, men jag hörde lite skottlossning så fler var ute iaf. Fick lite bonusfågel åxå.

Hur gick det för er andra i Gävleborg?

post-1554-1283680982_thumb.jpgpost-1554-1283681005_thumb.jpg

sealhunter

Jag har fått rapport om ca 250 st i Gävleborg.

Vi hade bra med skarv i Nordanstig men inte på dom öar som vi valde.

post-764-1283682994_thumb.jpg

Stoltzen

Vi fick en 1 skarv väldigt dåligt med skarvflockar, såg några större flockar som flög längre ut. Fick in en flock som väjde och kom rakt på oss så bulvanerna verkade funka iaf(Tack Emendor för ritningen). Blev ett 30 tal bonus fågel B)

post-4309-1283706309_thumb.jpg post-4309-1283706409_thumb.jpg

Davego

Ja jagar på västkusten runt smögen, här kommer lite bilder på mina hemmagjorda vettar som jag är riktigt nöjd med! enligt mina erfarenheter är skarvarna ytterst vaksamma och skygga. Syns man för mycket eller har båten för öppet så kommer de inte i hagelhåll.

post-6084-1286919434_thumb.jpg

post-6084-1286919457_thumb.jpg

Fredrik L

Kredits till er som ser efter denna icke svenska art som förstör så mycket...

V70

Jag skicka ett mail till lts Gävleborg idag om att dom ska förlänga jakten från att sluta 1maj till 15maj nu när våren är försenad!

Jag var på dom som fan 2009/ 10 och då sköt dom på datumet. Inte för jag vet om det för jag var på dom men man gör vad man kan :smile:

V70

Jag skicka ett mail till lst och undra hur det blir med skarvjakten 2014 i gävleborg!  Här är svaret :

Hej,

Frågan om det ska tas något beslut om skyddsjakt på skarv på myndighetens initiativ är i dagsläget inte möjligt att svara på. Den 19 mars ska frågan diskuteras i länets viltförvaltningsdelegation och först därefter kommer Länsstyrelsen att bestämma hur det blir för 2014.

Med vänlig hälsning

Marcus Brage

Handläggare

Hipshot

Jag var ut å jaga skarv  ihelgen jag å en kompis! Vi fick ner drygt 130st skarvar+ lite annat http://www.youtube.com/watch?v=qOcHhbW47lI&feature=youtu.be

Helvetes läckert klipp!

Grymt skytte, verkligen hatten av.. men lite slarv ibland va?  Går på nr 2 innan första har gett sig.. Brukar göra det själv titt som tätt, ruggigt irriterande! Häftig jakt iaf, snyggt!

• Like 1

Peter.k
På ‎2009‎-‎07‎-‎10 at 19:23 emendor sa:

Har nu fixat en pdf med min skarvbulvansritning, PM:a mig era mailadresser om ni är intresserade.

Skicka gärna pdf filen med ritning på skarv bulvan. Har du fler som tex kråka osv så skicka gärna de med

mvh Peter

Peter.k
På ‎2009‎-‎07‎-‎10 at 20:42 sealhunter sa:

Jag är intresserad av dina bullvaner och skulle gärna vilja se dom, jag har även några öar med skarv om du vill visa upp dom under praktisk jakt.

skicka gärna dom ritningarna som pdf till mig på wikinginport@hotmail.com  har du fler sådana tex kråka så skicka gärna dom med

Med vänlig hälsning Peter