Hoppa till innehåll

Fick ett samtal o MMS ifrån kamrat Flex


lsjonsson

Recommended Posts

Ja, det är precis vad rubriken säger! Flex och en kompis till honom är uppe i Rautas och fiskar! :lol: Dom har flygit ut med helikopter! :lol: Han har hat turen med sig och skickade med ett foto på 2 fina harrar som han har fått på fluga! :lol: Dom är klart godkända och jag antar att dom smakade bra att äta direkt på plats i buschen! :lol: Antagligen så kommer vi att träffas i Töre på hemvägen, om dom inte tar vägen förbi över Kalix. :D

post-144-1246551733_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det är precis vad rubriken säger! Flex och en kompis till honom är uppe i Rautas och fiskar! :lol: Dom har flygit ut med helikopter! :lol: Han har hat turen med sig och skickade med ett foto på 2 fina harrar som han har fått på fluga! :lol: Dom är klart godkända och jag antar att dom smakade bra att äta direkt på plats i buschen! :D Antagligen så kommer vi att träffas i Töre på hemvägen, om dom inte tar vägen förbi över Kalix. :D

Fina fiskar, undrar bara hur mätt Flexen blir på dom :lol:

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fina fiskar, undrar bara hur mätt Flexen blir på dom :lol:

/Lasse

Ja, det kan man fråga sig! :lol: Han får väl fiska och äta dygnet runt för att hålla sig mätt! :lol::lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Flex tog nog några kilo till och blev mätt till slut, tror inte han svälter ihjäl på dessa två heller ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Flex tog nog några kilo till och blev mätt till slut, tror inte han svälter ihjäl på dessa två heller ;)

Jag tror inte heller att det går någon nöd på honom, om han inte blir mätt på det han har fått i fiskväg så har han antagligen blivit mätt på denna storslagna natur som är där uppe och om inte det räcker så har han säkert blivit mätt på mygg. -_-

Det är väl här han är någonstans Flexpojken!

http://www.icehotel.se/Summer/Adventure/Fi...verview/Rautas/

Någon björn har dom inte träffat på ännu iaf! -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

SMS ifrån Flex nu på förmiddagen: Somnade som en klubbad säl igår. Myggen är inte så farliga. Har bra medel! :D Det var länge sedan jag fick så mycket frisk luft. :P Varvar fisk med pulvermos! :(B) Otroligt vackert här uppe och lyser jämt! B)

Jag tror våran Flex är rätt nöjd med livet just nu! ;):D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tydligen behöver inte kamrat Flex svälta! Jag fick ett nytt MMS idag med 3 fina harrar på 4, 6 & 8 hg! icon_eek.gificon_biggrin.gif

Han kan tydligen fiska Flex el. är det gödsel i byxfickorna bara? icon_mrgreen.gif

post-144-1246640601_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

"Det är ingen konst att skita om arselet är fullt". :huh: Rautasälvens övre delar är bara flugfiske tillåtet och bara en fisk om dan. Men man måste ju få äta sig mätt i allafall. Har kört förbi de nedre delarna varje dag i veckan och nu suger det i tarmarna att fara ut och ta sig någon röding.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I kväll vid 22-tiden träffar man Flexpojken vid Shell i Töre! ;) Nu är det hemresa som gäller för han och polarn! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I kväll vid 22-tiden träffar man Flexpojken vid Shell i Töre! <_< Nu är det hemresa som gäller för han och polarn! ;)

Kan hälsa han att det finns kaffe i Kallax om han hinner innan flyget!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan hälsa han att det finns kaffe i Kallax om han hinner innan flyget!

Ja, det ska jag göra men jag tror han bilar hela vägen om jag inte har hört fel!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det ska jag göra men jag tror han bilar hela vägen om jag inte har hört fel!

Ok, hinner han så är han välkommen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, hinner han så är han välkommen!

Tack för en trevlig pratstund Flex! Detta samtal hade kunnat pågå ett bra tag till om det inte hade varit för den långa resan hem! :( Hälsa polarn! :D

Det var bil och raka vägen hem till Västgötaslätten nu efter en pizza på Shell, Töre!

Foto på mig o Flex! :D Flex med keps! :D

post-144-1246741724_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Morgonrapport ifrån Flex! Dom är i Hudiksvall just nu och resan har gått bra. Dom har stått stilla och sovit några timmar i natt. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för en trevlig pratstund Flex! Detta samtal hade kunnat pågå ett bra tag till om det inte hade varit för den långa resan hem! ;) Hälsa polarn! :(

Det var bil och raka vägen hem till Västgötaslätten nu efter en pizza på Shell, Töre!

Foto på mig o Flex! :) Flex med keps! :D

Faaan det ser ut som Arne Hegerfors från SVT på plats i Töre. Ja han som står bredvid Flex. :D:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Faaan det ser ut som Arne Hegerfors från SVT på plats i Töre. Ja han som står bredvid Flex. :angry::)

Hm! :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja då var man till baka efter en magisk fiske tur ska försöka knåpa i hop en berättelse längre fram :rolleyes:

Sen hade man en trevlig prat sund med mannen myten legenden Stefan (lsjonsson) :rolleyes:

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja då var man till baka efter en magisk fiske tur ska försöka knåpa i hop en berättelse längre fram :wub:

Sen hade man en trevlig prat sund med mannen myten legenden Stefan (lsjonsson) ;)

Mvh.

Hej kompis! ;)

Kul att du är hemkommen och välbehållen efter resan! :o Det var en dryg sträcka att köra va? :rolleyes:

Ja, samtalet var trevligt och det hade nog kunnat fortsätta ett bra tag till igår kväll tror jag! :D:rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej kompis! :wub:

Kul att du är hemkommen och välbehållen efter resan! B) Det var en dryg sträcka att köra va? :D

Ja, samtalet var trevligt och det hade nog kunnat fortsätta ett bra tag till igår kväll tror jag! B)B)

Ja det är drygt o ligga o åka så långt men med det fisket vi hade så gjorde det inget :D

Ja det var trevlig synd att vi var tvungna o åka men det kanske blir fler gånger :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det är drygt o ligga o åka så långt men med det fisket vi hade så gjorde det inget :D

Ja det var trevlig synd att vi var tvungna o åka men det kanske blir fler gånger :D

Mvh.

Ja, det är det! Inte kan du vara missnöjd med fisket efter en vecka här uppe! :D

Ja och ni är välkomna upp igen om ni vill om du inte ska emigrera upp hit så får du bra fiske ofta! :DB)B)

Tänk vad spårsnö du skulle få till rävvaket och du skulle få lära dig att åka skidor om du inte kan det redan! :D:wub:B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det är det! Inte kan du vara missnöjd med fisket efter en vecka här uppe! :D

Ja och ni är välkomna upp igen om ni vill om du inte ska emigrera upp hit så får du bra fiske ofta! :rolleyes::D:P

Tänk vad spårsnö du skulle få till rävvaket och du skulle få lära dig att åka skidor om du inte kan det redan! :D:D:P

Nä fisket är kanon där uppe :D

Kanske funderat lite på de om de inte va för att du har meter snö o långa vintrar där uppe :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä fisket är kanon där uppe :D

Kanske funderat lite på de om de inte va för att du har meter snö o långa vintrar där uppe :D

Mvh.

Ja, jag förstår att du var mer än nöjd med det! :D Kul att du blir nöjd med något gubbe! :P:rolleyes::D:P

Haha! Är du rädd för lite snö??? :D Vinter är ju bättre än regn eller hur??? :D SPÅRSNÖ FLEX! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, jag förstår att du var mer än nöjd med det! :D Kul att du blir nöjd med något gubbe! :P:rolleyes::D:P

Haha! Är du rädd för lite snö??? :D Vinter är ju bättre än regn eller hur??? :D SPÅRSNÖ FLEX! :D

He he ja men det räcker med lite spårsnö :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

He he ja men det räcker med lite spårsnö :D

Mvh.

Ja men du vet inte hur länge du har någon spårsnö där nere! Här vet vi hur länge vintern varar! :D:rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...