Hoppa till innehåll

regöra t-hattsläge


W.T.

Recommended Posts

hej,

vad rengör ni lägena med, min leepryl är utsliten i kanterna så jag pillar rent dem med gem nu....

inte optimalt minst sagt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej,

vad rengör ni lägena med, min leepryl är utsliten i kanterna så jag pillar rent dem med gem nu....

inte optimalt minst sagt.

Platt skruvmejsel som passar in? =) Funkar finfint.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Platt skruvmejsel som passar in? =) Funkar finfint.

fan, den kunde jag kommit på!

tack för tipset.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ultraljud använder jag men om det trasslar reddings rengörare.

u-ljud i vattenbad eller?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En "Dawey" från vapenvårdsbutiken, funkar skitbra

ok, hur ser den ut?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder verktyget Lars länka till, först gången på nya hylsor kör jag med borrmaskin och planförsänker tändhattsläget. efte det så snurrar jag bara verktyget mellan fingarna när jag rengör tändhattsläget. Funkar kanon och blir tokrent.

Mvh Rikard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det är den jag har men kanterna slits ner. gör det inte det hos dig?

det har blivit dåligt efter bara 600 hylsor eller nåt, jag gillar verktyg så jag tänkte hitta ett bättre.

jag menar inte att det är skit nu, men jag hade tänkt prova ngt annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder verktyget Lars länka till, först gången på nya hylsor kör jag med borrmaskin och planförsänker tändhattsläget. efte det så snurrar jag bara verktyget mellan fingarna när jag rengör tändhattsläget. Funkar kanon och blir tokrent.

Mvh Rikard

det låter som en bra metod. menar du att du gör botten helt plan efter brotschen först och sedan passar den alltid i läget?

är det så du menar?

Kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det är den jag har men kanterna slits ner. gör det inte det hos dig?

det har blivit dåligt efter bara 600 hylsor eller nåt, jag gillar verktyg så jag tänkte hitta ett bättre.

jag menar inte att det är skit nu, men jag hade tänkt prova ngt annat.

nix, men jag har slipat ner det på sidorna (plant) så det bildas en längre "pigg" i mitten, lättare att styra och vassare

Andreas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det låter som en bra metod. menar du att du gör botten helt plan efter brotschen först och sedan passar den alltid i läget?

är det så du menar?

Kalle

Jag tar mig friheten att svara åt Rikard för det är så även jag gör fast med enbart handkraft även första gången. Kan tillägga att även jag testat Vapex modellen och den blev snabbt slö och fick runda hörn uniformern jag använder är minst 15år gammal och fortfarande lika vass :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tar mig friheten att svara åt Rikard för det är så även jag gör fast med enbart handkraft även första gången. Kan tillägga att även jag testat Vapex modellen och den blev snabbt slö och fick runda hörn uniformern jag använder är minst 15år gammal och fortfarande lika vass :P

Vet du vem som säljer den i sverige? eller om man måste importera?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder verktyget Lars länka till, först gången på nya hylsor kör jag med borrmaskin och planförsänker tändhattsläget. efte det så snurrar jag bara verktyget mellan fingarna när jag rengör tändhattsläget. Funkar kanon och blir tokrent.

Me too - skitsmidigt!

På de hylsor jag inte planförsänker så kör jag bara med RCBS "borste".

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...