Hoppa till innehåll

Fiska kräftor :)


Flex

Recommended Posts

Var ut o fiska lite kräftor i Vättern gick väll så där runt hundra kanske men fint väder var det gött gött :D

post-906-1251818283_thumb.jpgpost-906-1251818313_thumb.jpgpost-906-1251818354_thumb.jpg

Mvh.

Tsss... Det ser ju inget vidare fint ut... Förresten är kräftor inte nå gott i alla fall! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ut o fiska lite kräftor i Vättern gick väll så där runt hundra kanske men fint väder var det gött gött :D

post-906-1251818283_thumb.jpg

Mvh.

Men vad gör båten på bryggan??? :D:D Det ser ut ser ut så iaf! :)

Kräftstjärtar, rom och klor är goa och sedan med lite dricka till som öl och snaps! ;) Mmmmmmmmmmm! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tsss... Det ser ju inget vidare fint ut... Förresten är kräftor inte nå gott i alla fall! ;)

He he ted ser ju klockrent ut :D

Sen kan jag hålla med dig det är bara massa jobb o ät mätt blir man inte utan o fylla på med annat :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men vad gör båten på bryggan??? ;):D Det ser ut ser ut så iaf! :(

Kräftstjärtar, rom och klor är goa och sedan med lite dricka till som öl och snaps! :D Mmmmmmmmmmm! :D

He he har ju precis kastat in Pöjk :D

Ooooo det lät inge vidare med sprit :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

He he har ju precis kastat in Pöjk :D

Ooooo det lät inge vidare med sprit ;)

Mvh.

Snaps? Nääe, det är inge gott, i alla fall inte Olov Petter! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

He he har ju precis kastat in Pöjk :D

Ooooo det lät inge vidare med sprit :D

Mvh.

Det var ju inte så mycket i botten på baljan så det måste väl bara vara början antar jag. :D

Det beror på vad och hur man dricker. B):D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Körde lite kräftfiske där nere jag med de 3 första helgerna.

Fick runt 70kg första helgen och runt 60kg andra helgen, tredje helgen blåste det allt för mycket för att jag skulle kunna

åka ut till mina bra platser och jag fick leta lite nya platser så då blev det bara runt 10kg fast bara riktigt stora kräftor.

Är det karlsborg du åkt ut ifrån?

Mvh Daniel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Körde lite kräftfiske där nere jag med de 3 första helgerna.

Fick runt 70kg första helgen och runt 60kg andra helgen, tredje helgen blåste det allt för mycket för att jag skulle kunna

åka ut till mina bra platser och jag fick leta lite nya platser så då blev det bara runt 10kg fast bara riktigt stora kräftor.

Är det karlsborg du åkt ut ifrån?

Mvh Daniel

He he då var mina 100 inte mycket o komma med B) då blir det en redig kräftskiva ;)

Stämmer det var Karlsborg.

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

en balja är rund eller avlång med runda kanter :rolleyes: en låda är fyrkantig :)

Haha! Den har ju runda kanter och är rektangulär! :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kört från karlsborg under ett par år nu.

Tar ett tag att hitta bra platser har jag märkt utan att det är allt för mycket folk å fiskar på dom.

Hittade väldigt stora kräftor precis utanför karlsborgsviken eller vad den heter, fast inte många.

post-1430-1251971320_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det där var efter 6 timmar på dagen, och nej har inte fyllt på burarna :lol: Krävs bra bete och en bra plats

så ser det ut så varje gång. Men har börjat fiska lite mer efter jumbo kräfter 5-8 per/kg inte många i burarna

när man kollar dom å grymt mycke svårare att hitta men grymt mycke roligare att få upp ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det med kräftfiske hos er har ni egna fiskevatten eller arrenderar nieller går det att lösa något typ av fiskekort hos oss så får man lösa kort för en till två nätter men bara en helg om året.mvh André

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...