Jump to content

Wacthelhund ska införskaffas

Recommended Posts

ja jag är på jakt efter en ny familjemedlem ;) skulle egentligen skaffat mig en i våras, men jobb pengar tid ja ni vet hur de är.

just nu har jag en kh vorsteh en hane 7 år. Men hundtokig jaktidiot som man är så nöjjer man sig inte.

tänkte köra på denna tråd tills jag har skaffat mig en liten vilding. sen hålla tråden uppdaterad hur de går och utvecklingen.

de jag söker får bli en hane. har mer eller mindre bara haft hanhundar. men de är väl tänkt att införskaffa mig en tik senare;)

som sakt jag letar valp, tar gärna imot tips om ni känner någon som ha en kull på G eller om de finns någon jag kan komma i kontakt med. detta är en helt ny ras för mig, har varit trogen vorsteh fantast. men när man jagar mer eller mindre bara klövvilt sen att markerna har blivit mindre. de som jagas för min del är Rådjur dovhjort kronhjort älg vildsvin lite annat smått o gott. vildsvin börjar mer och mer ta farten på hemma marker. blir att sätta prägel på detta sen får man se hur individen är.

hur är wachtelhunden om man jämför med vorsteh? Vad jag har fattat som är dem rätt lika i sättet mentalt.

sen kan ju individen vara stor skillnad.

tänkte dra på något wachtelhunds jaktprov men har alltid kommit i kläm med andra saker.

tar gärna imot tips om allt när de gäller Wacthelhunden. läser söker på olika forum försöka få så bredkunskap som möjligt om rasen.

Tack på förhand

MVH //Roar

Tjeena

Jag ska också få hem min wachtel till våren..En tik men det är dock en jaktkommpis som ska ha valpar och därifrån ska jag köpa den..

Var håller du till ?Det här är i sörmland.Där vi jagar dov,kron,rå,vildsvin,älg,räv och lite annat småvilt

Du kanske bara vill köpa från en kennell ??

Annars kan du ju ta och ringa Wachtel klubben och fråga om tips..

MVH

Tjeena

Jag ska också få hem min wachtel till våren..En tik men det är dock en jaktkommpis som ska ha valpar och därifrån ska jag köpa den..

Var håller du till ?Det här är i sörmland.Där vi jagar dov,kron,rå,vildsvin,älg,räv och lite annat småvilt

Du kanske bara vill köpa från en kennell ??

Annars kan du ju ta och ringa Wachtel klubben och fråga om tips..

MVH

se där ja :P vad jag förstår så ska din kompis ha en kull nu till våren? alltid kul med ny hund i familjen.

jag håller mig i Trollhättan men har marker i mellan Sundsvall Östersund. jag tar imot alla tips, spelar inge roll om de är en kennel eller ej. så länge godkänd avel bra vovvar så är jag intresserad :D vad är de för hundar?

har några mail som jag ska slänga iväg till några kennlar ringa lite folk.

MVH Roar

se där ja <_< vad jag förstår så ska din kompis ha en kull nu till våren? alltid kul med ny hund i familjen.

jag håller mig i Trollhättan men har marker i mellan Sundsvall Östersund. jag tar imot alla tips, spelar inge roll om de är en kennel eller ej. så länge godkänd avel bra vovvar så är jag intresserad :huh: vad är de för hundar?

har några mail som jag ska slänga iväg till några kennlar ringa lite folk.

MVH Roar

A de ska bli jäklit kul med hund :P

Han ska ha en kull till våren ...

Tiken är en 2 årig wachtel som jagar kanon bra på allt vilt....Hanen är tysk import men även han ska jaga bra enligt han som ska ha valparna.... :huh:

Men jag vet inte om han redan har annat folk som ska ha köpa valpar också.Kan höra med han imorgon...