Hoppa till innehåll

Foppa


lindberg

Recommended Posts

Ja vad tror ni och vad tycker ni? Foppa ska göra come back igen! Tyvärr så tror jag inte att foten kommer att hålla nu heller men jag hoppas för bättre lirare får man leta efter sen så är han ju en fruktansvärt go kille också. Jag menar bara en sån sak som att killen gört definitivt inte för pengarna han måste helt enkelt älska att spela hockey. Tänker lite på dom där killarna på forumet som var ute i augusti och jagade grävling inte gjorde dom det för köttet :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hoppas vid alla gudar som finns att han lyckas. För vem vill minnas Foppas som grabben som gjorde mest misslyckade comebacker. Nej han ska avsluta sin karriär som en vinnare. Så jag hoppas han håller går till NHL och vinner Standley Cup.

http://www.youtube.com/watch?v=J6at1SXvsfY

Han är bäst i Svensk hockey genom tiderna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även om jag är en modoit ända uti fingertopparna tycker jag att han kan gå och lägga sig någonstans.

Han och vi vet att han är Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna, så han behöver absolut inte visa upp sig ännu mer.

Tack för din tid Foppa!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han verkar ju helt klart ha viljan att lyckas, kan fan inte tänka mej att han behöver mer pengar.. Så länge han har viljan så tror jag han kan lyckas bara foten håller som sagt.. Hoppas innerligt, för hans egen skull, att han lyckas.. med tanke på all glädje han skänkt oss genom tiderna så är det honom så jävla väl unt att åter få lyckas och må bra med hockeyn.

Sen vore kommande turnering.. är det os eller vad är det? (så intresserad är jag) mer spännande med Foppa i god form än utan Foppa i god form. Tror inte han drar på sig matchtröjan om han inte känner att han kan leverera..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En så STOR spelare måste få chansen att komma tillbaka många gånger så fort han kliver in på plan så gör han ju skillnad och tänk vad kul om han fortsatte i modo.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hoppas vid alla gudar som finns att han lyckas. För vem vill minnas Foppas som grabben som gjorde mest misslyckade comebacker. Nej han ska avsluta sin karriär som en vinnare. Så jag hoppas han håller går till NHL och vinner Standley Cup.

http://www.youtube.com/watch?v=J6at1SXvsfY

Han är bäst i Svensk hockey genom tiderna.

Har du inte glömt Sudden och Börje i sammanhanget "bäst i Svensk hockey genom tiderna"? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du inte glömt Sudden och Börje i sammanhanget "bäst i Svensk hockey genom tiderna"? :P

Långt ifrån glömt dom, dom räcker inte till bara ;) . Den enda som kanske kan mäta sig med Foppa är Niklas Lidström. ja nu har vi gubbarna från förr t.ex Tumba och Sterner. Det var ju inga små lirare det heller. Såg faktist Ulf Serners sista A-lagsmatch. Ett par byten nere på Norvalla när han var tränare i Hammarö. Sista matchen för säsongen i tredje perioden klev Uffe in. Har för mig att det var 1990.

Men visst gubbarna Sudden och Salming ska ju vara med på en topp 5 lista. Sen om man ska skriv vem som är STÖRST i Svensk hockey då blir det .......... ja den frågan är inte det lättaste. Men kul att spekulera i.

Är det Sudden som blev lagkapten i Toronto, hockeyns huvdstad. Förste europe och enda svensk som har gått som nr.1 i draften. Och allt han har gjort i Tre kronor. 18 säsonger i NHL

Eller Lidas som har vunnit mer tittlar och utmärkelser än någon annan i NHL och är inne på sitt 17 NHL år och som först svenska lagkapten fick lyfta Stendley Cup bucklan.

Och Foppa som blev första svens att bli årets rookie och sen bil först med att vinna skytteligan.

Men vi har SALMING Han var inte första svensk i NHL men det var han som banade vägen för alla svenska där. Och han var faktist erbjuden att bli kapten i Toronto men tackade nej. Det finns ju ett uttalande av dåvarande ägaren av Toronto när det var kris i kassan och det kom på tal om att "sälja" bort Börje. "Om GUD spelade i vårat lag så skickar jag honom före"

Men STÖRST av dom alla är ju självklart Magnus "Sigge" Svensson i LEKSAND. Ja här behövs ju ingen motivering :P:P:D:lol::P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Imponerad över din kunskap Edsvalla!!!!

Hade vi inte någon annan rookie som vart draftad som nr 1 bara för något/några år sen? Zäta? Omark?

Hur är det sen med Sedinarna, de lär väl ha kommit rätt högt i draften med?

Fan vet vem av dessa som är störst, Lidas, Sundin eller Foppa.. Foppa är ju humörsspelare (wow värsta experten här :P ) och det gillar jag. Han orsakade ngt mål i baken vid någon turnering för många år sen när hans far coachade landslaget. Farsan hans lät honom spela i flera byten på raken efteråt för Foppa var nämligen snorförbannad över sin tavla.. HELVETE vad han körde!!!! Djurgårdens torpedhockey över hela rinken :P:P

Foppa är/var ju lite mer konstnärligt lagd än Sundin så jag tror jag håller Foppa som favvo när det gäller största spelare genom tiderna..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Imponerad över din kunskap Edsvalla!!!!

Hade vi inte någon annan rookie som vart draftad som nr 1 bara för något/några år sen? Zäta? Omark?

Hur är det sen med Sedinarna, de lär väl ha kommit rätt högt i draften med?

Sedinarna blev draftade som 2 och 3. Zäta och Omark kom långt ner i draften. 210 och 97a. Men årets draft blev ju Viktor Hedman 2a.

Men vem som är störst är nog väldigt personligt. Sätter alla Foppa, Sundin,Lidas och Salming på samma position där och utser olika ettor vid olika tillfällen :P

Visst är jag allmänbildad :P Jag kan ju leta lite på nätet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var där och kollade. Två skitbyten i början sen ägde han Brynäs så hårt. Det kändes hopplöst att rubba MoDo ända upp på läktaren och Foppa var den stora skillnaden. Han såg ut att ha lite till i kroppen också, inte lika aggresiv som han brukar men smart och med ett spelsinne som fick Brynäs förstaline att se ut som B-juniorernas 4:e femma...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det här var riktigt illa.Rent skamligt förresten. ;)

Inte det här med Foppa. Det är bara roligt att få se en sån toppartist på isen igen.

Men att en Flatabo håller på klyktattare!

Undras vad dunder har för försvar!!!

:)

// Exiljämten

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det här var riktigt illa.Rent skamligt förresten. ;)

Inte det här med Foppa. Det är bara roligt att få se en sån toppartist på isen igen.

Men att en Flatabo håller på klyktattare!

Undras vad dunder har för försvar!!!

:)

// Exiljämten

Nu känner jag mig lite träffad här..  ;) *ASG*

För att göra en lång historia kort så håller jag på Modo för att jag har en klyktattare till moder. Och för att Modo äger skiten ur alla andra lag, de har bara inte förstått det själva än..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dessutom har Jämtland inga bra hockeylag. :D:D

Nej, inte elitserien men kanske i gärdsgårdserien , men basket är dom rätt hyfsade på iaf! ;):angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men Dunder. Om du åtminstone kunde hålla på AIK som brukar köra i Dunderhallen på försäsongen.

Fast egentligen skulle jag väl vara tyst eftersom jag håller på det lokala laget här i Småland ...

Vaddå vilket AIK. Det finns väl bara ett???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men Dunder. Om du åtminstone kunde hålla på AIK som brukar köra i Dunderhallen på försäsongen.

Aldrig att jag skall hålla på spelare från Skellefteå.  :P

Vaddå vilket AIK. Det finns väl bara ett???

;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

........ja han var lite småhet idag ;) Får väll hoppas att foten håller

Han var het idag, men han får gärna ha en formsvacka när HV möter MODO nästa gång. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...