Hoppa till innehåll

Vill ha !


Ausch

Recommended Posts

Frun ska till Kosta Boda i morgon och då tänkte jag önska mig ett par "redia" Whisky glas och hittade ett par som föll mig i smaken.

Visst måste man ha 6st sådana med olika motiv.

http://www.artglassvista.se/glas/Ernst_Bil..._Wild_Boar.html

/Lasse

Inte för att göra dig ledsen Lassemannen men det är inga whisky glas det där, det är whiskEy glas!

Du vet, sådana man dricker kowboj-fulsprit ur, inte denna ädla dyck från skottlands öar :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

dricker inte själv men är nog för det förtjust i olika glas :blush: och konsten att kunna blåsa och forma glas , vem fasiken skulle inte villja ha en liten workshop på bakkgåln?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta ämne fick mig att tänka på min jaktplunta i äkta silver.

Var o letade efter den nu, men kunde inte hitta den. Det retar mig något innerligt.

Anledningen är förmodligen att jag mera sällan dricker jaktsup under mina rådjursjakter o därför inte använt den på flera år.

Men tanken att inte veta var den är, retar mig, så förbannat.

För att återgå till ämnet så var det rätt så schyssta glas du hade hittat där.

Skulle man inte veta bättre skulle man ju kunna tro att dom smält ner leksaker i glasen o format till dom i glasen! Men jag gillar formen på just dom du visade. Sen fanns det av samma pris, men av smärre kvalité andra atirraljer som inte föll mig i smaken direkt på den sidan.

Men tilltalande prylar, helt klart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte för att göra dig ledsen Lassemannen men det är inga whisky glas det där, det är whiskEy glas!

Du vet, sådana man dricker kowboj-fulsprit ur, inte denna ädla dyck från skottlands öar :lol:

Jo jag vet, någon tokig skåning/lappsate har bankat lite vett i skallen på mig.

Tittade just efter den typen som du propagerar för när jag såg dessa :(

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spelar väl ingen roll om de är dyra om det är söta frun som ska handla :(

Bara att hoppas att frun tycker likadant och köper ett par sådana.. Bara att försöka hålla sig ifrån skjutbanan ett tag så löser sig nog ekonomin.  :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...