Hoppa till innehåll

Vad äter Ni till frukost innan Ni ger Er ut i skogen el. .....................?


lsjonsson

Recommended Posts

Guest trettontaggaren

jag tar inte mycket innan jag går ut det beror lite på vad jag ska jaga, är det älg så äter jag nog bara en macka + 1 kopp kaffe för då har man ju med sig ryggsäcken som det finns bra med mackor o stekfläske mm, ska jag sitta o vaka på rådjur kan jag slänga i mig lite mera för där har inte jag med mig någon mat alls.

Beror lite på vart man jagar också vidare  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    23

  • Fredde_piteå

    5

  • nicke91

    4

  • orjant

    3

Ett par mackor och nyponsoppa när jag ska ut i skogen.

Men när jag ska till jobbet så blir det en kaffe och snus efter kaffet. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Ripjägarn

MAT..!!!! :o Jag älskar mat, jag vill gärna äta mycket och ofta.... ;D

Frukosten består av Havregrynsgröt, ägg, bröd, juice och ev. kaffe om jag har att skita.. Annars tar jag det på jobbet eller i skogen..

Sen är det lite lustigt.. För jag måste ha mat, får jag ingen frukost så är hela förmiddan förstörd.. får jag ingen lunch håller jag på att svimma av hunger, får jag ingen middag..!!! Ja då jävlar är jag sur hela kvällen..

Dock finns det ett undantag och det är när man går upp kl 01:30 för att åka till tippen, visst, det kurrar.. Men jag är inge sugen..

Hotellfrukostar är ren Onani för mig ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehe, är ingen stor frukostätare, men när det gäller hotelfrukostar så vaknar frossaren i mig ;D dessa kok/stekta köttbullar med äggröra och prinskorvar, till det en fralla med ost och gurka, nersköljt med minst 3 glas tomatjuice, det är tamigfan det bästa! ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kaffe och snus ;D

Är Du lika kass som Larsson som inte kan äta på morgonen ??? ::):P :-* ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hotellfrukostar.. visst, läckert, men inte fan får man i sig mer än två mackor för det..

Frukost modell Hipshot de flesta dagar i veckan: två stora glas Zoega Colombia samt en pipa ryk!

Ska man köra hund så ser man till att ha lite mer käk med sig, dessa energidrycker verkar jävligt bra! Hade en radda redbull över sen en fest och dessa tog jag med till skogen. Fy fan va bra man mådde om man hällde i sig en sån efter varje såt!

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Ripjägarn
Hotellfrukostar.. visst, läckert, men inte fan får man i sig mer än två mackor för det..

Mvh!

Vilken skymf mot hotellfrukostar..!!! 2 saker ska man tänka på när man äter hotellfrukost..

1.) du får aldrig en sån frukost hemma, därför drar man i sig korv, ägg, bacon, mackor med massvis av pålägg.. Mackan ska falla omkull om du ställer den ner ;D Sen blir det olika juicer, yougurtar och till sist kaffe och snus..

2). Du ska gå plus på din hotellvistelse.. Så ät som fan... :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite OT kring frukostfrallor på hotell...

Har suttit med och utvecklat en av landets största hotellkedjors frukost och den optimala frukostfrallan skall väga 65 gram!

Väger den mindre tar folk 2 och lämnar och för stor så sjunker bruttovinsten  :'(

Grovt räknar man med att folk äter för 30 kronor (vad köket får från hotellintäkten/natt och gäst) så du Ripjägaren får verkligen svullsta om du skall gå med plus  ;D

8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Ripjägarn
Grovt räknar man med att folk äter för 30 kronor (vad köket får från hotellintäkten/natt och gäst) så du Ripjägaren får verkligen svullsta om du skall gå med plus  ;D

8)

2 st Mellankokta ägg

äggröra

bacon

korv

2 st mackor med skinka, ost, salami, wurst, paprika, tomat, gurka och sallad, ev. ngt mer.

1 tallrik yougurt med sylt och ev. start eller cornflakes

3 glas juice

2 koppar kaffe

Sen tar jag alltid med mig en doggybag vilket är 2 st otroliga dubbelmackor (man får ju smak efter nattens film ;)) och lite frukt..

Ni behöver inte ens fråga om jag är mätt.. Jag rullar ut med mina dubbelmackor..!!! ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Sebastian W
2 st Mellankokta ägg

äggröra

bacon

korv

2 st mackor med skinka, ost, salami, wurst, paprika, tomat, gurka och sallad, ev. ngt mer.

1 tallrik yougurt med sylt och ev. start eller cornflakes

3 glas juice

2 koppar kaffe

Sen tar jag alltid med mig en doggybag vilket är 2 st otroliga dubbelmackor (man får ju smak efter nattens film ;)) och lite frukt..

Ni behöver inte ens fråga om jag är mätt.. Jag rullar ut med mina dubbelmackor..!!! ;D

Riktiga män kräver "RIKLIGT MED MAT" ;) ;) ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktiga män kräver "RIKLIGT MED MAT" ;) ;) ;)

Alldeles riktigt! :D Jag tillhör den där skaran som kan trycka i mig ganska så bra på morgonen. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Sebastian W
Alldeles riktigt! :D Jag tillhör den där skaran som kan trycka i mig ganska så bra på morgonen. :D

Kul för dig ;)... en annan kan vara glad om han får i sig ett glas vatten på morgonen (om det är riktigt tidigt. tex före 6 på morgonen)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul för dig ;)... en annan kan vara glad om han får i sig ett glas vatten på morgonen (om det är riktigt tidigt. tex före 6 på morgonen)

Oh, fy f*n stackars karl. Här kan man stiga upp kl. 2 och äta en stabil frukost. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Sebastian W
Oh, fy f*n stackars karl. Här kan man stiga upp kl. 2 och äta en stabil frukost. :D

Låter bra :D. Kan du ge något tips på hur man gör??? ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man ska aldrig underskatta frukostens betydelse. En rejäl frukost sätter fart på förbränningen, slarvar man med frukosten så kan kroppen börja gå på sparlåga sägs det visst. Tillhör tyvärr dem som har svårt med stadig frukost. Försöker bättra mig och kör nu med havregrynsgröt på morgonen, men måste medge att det smakar wellpapp och man måste trycka ner maten  :-[. Minns i lumpen då jag tog en kopp kaffe +en macka medans en del vräkte i sig, huvvaligen det var nästan så man spydde av åsynen  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter bra :D. Kan du ge något tips på hur man gör??? ???

Inga problem, det är bara att äta.  :D Jag har kunnat äta alla tider på dygnet oavsett vilken kondition jag har varit i.

;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter bra :D. Kan du ge något tips på hur man gör??? ???

Enklaste knepet är egentligen busenkelt, ju mer aktiv du är under dagarna desto bättre aptit har du på morgonen. Förut kunde jag inte förmå mig att äta, nu när jag rör mer på mig har frukost blivit obligatorisk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enklaste knepet är egentligen busenkelt, ju mer aktiv du är under dagarna desto bättre aptit har du på morgonen. Förut kunde jag inte förmå mig att äta, nu när jag rör mer på mig har frukost blivit obligatorisk.

Bra skrivet Jonti! Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo en annan ligger också i med hårdträning. Ska ner 10-15 pannor till midsommar är målet. Så det här med ordentlig frukost är ett måste, bara att försöka truga ner.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...