Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Dansken

BRNO ZG-47 8X64S

Recommended Posts

Dansken

post-1718-1263373361_thumb.jpg

Det här är början på ett litet eget projekt. Det är en ZG-47 som jag hittade för ett tag sen. Den kommer att passas i en Boberg kolv av kvalite B-2 med ebenholz framstocks-knopp. Den kommer att förses med röd 20 mm bakkappa, dubbla stockbultar, pistolgreppsrosett (jag ska "lägga" pistolgreppets avslut ned så mycket det går)- och en vanlig oljebonong och en ganska "bruksmässig" nätskärning runt 20 linjer/ tum....

När jag kommer så långt ska Harry på HAAS Vapentjänst blånera hela rasket åt mig. Trycke och säkring lämnar jag som det är då det är hyggliga grejer. Den kommer att förses med Recknagels öppna riktmedel: Lumifix korn och "Fenstervisier". Slutligen kommer bössan att toppas med en Nickel 1,5-6X42 som just nu är i Tyskland för renovering och byte av riktmedel till Tysk #4- den kommer att moneras med Warne QR fästen.

post-1718-1263374045_thumb.jpg

PeterC

Det här kommer att bli trevligt! ZG47 är en av mina favoritbössor, om jag hade haft plats i skåpet så hade det stått en sån där... ;)

jocke f
post-1718-1263373361_thumb.jpg

Det här är början på ett litet eget projekt. Det är en ZG-47 som jag hittade för ett tag sen. Den kommer att passas i en Boberg kolv av kvalite B-2 med ebenholz framstocks-knopp. Den kommer att förses med röd 20 mm bakkappa, dubbla stockbultar, pistolgreppsrosett (jag ska "lägga" pistolgreppets avslut ned så mycket det går)- och en vanlig oljebonong och en ganska "bruksmässig" nätskärning runt 20 linjer/ tum....

När jag kommer så långt ska Harry på HAAS Vapentjänst blånera hela rasket åt mig. Trycke och säkring lämnar jag som det är då det är hyggliga grejer. Den kommer att förses med Recknagels öppna riktmedel: Lumifix korn och "Fenstervisier". Slutligen kommer bössan att toppas med en Nickel 1,5-6X42 som just nu är i Tyskland för renovering och byte av riktmedel till Tysk #4- den kommer att moneras med Warne QR fästen.

Hejsan

Har en lika bössa fast en 30-06, fick den omstockad för en massa år sedan och då försvann rör hylsan som sitter mellan underbeslag och lådan på den främre lådskruven, och nu undrar jag har du lust att mäta hur lång den ska vara, så att jag kan fixa en ny.

Mvh Jocke

embla

Det där blir helt klart en riktigt fin brukspangare det där.

Är lite småsugen på att meka om min ena 8*57 till *64 och en liknande kolvstil så det är väl bara att skicka över min så kan du ju fortsätta när din är klar :lol:

eskimo1

Har haft en 8x64. Hann tyvärr aldrig provskjuta innan den byttes bort men det verkar vara en lagom kaliber. Kommer du behålla kalibern själv?

Dahla

Här du den kvar? :D

Dansken

Undrar vart den hamnade? Nej den är borta. Köp min 8mm-06 istället

Dahla

Håller mig till 8x57is istället :)

(om det nu går att frambringa en brotch)

JOBEno1

8x64an bor hos mig fortfarande 😁

• Like 1