Radium 2 Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 köpte hem en bunt med paracord och har blivit besatt att fläta har nu många stycken allt från små till stora runt 35cm ungefär. fungerar bra att västa i väskors dragkedjor mm så att dom är lättare att öppna eller som nyckelringar. sätter upp mera bilder imorron =) denna i bilden var inte färdig när fotot blev taget Quote Link to post Share on other sites
marcuself 4 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 ger du bort eller säljer du sånna? skulle vara bra att ha några:) Quote Link to post Share on other sites
Radium 2 Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 ja gratis kan jag ju inte ge bort men jag kan räkna fram nåt pris fem öglor är kring 1-1½ tum men en ordentlig storlek är kring 10-15öglor. 15 öglor är kring runda 15 cm. braiden på bilden är 12 öglor så där kan man lite se hur storleken är på dom färger som finns är svart,OD och tan. låter 3 euro för 5 öglor, 6 euro för 15 öglor för mycket ? Quote Link to post Share on other sites
Ausch 485 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Snyggt. Påminner lite om knyppling Får se om jag kommer på någon användning för ett par st så kommer en beställning. /Lasse Quote Link to post Share on other sites
Radium 2 Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 här e då några bilder på de resterande jag har kvar ( givit och sålt till nära och kära så inte många kvar) för tillfället, har dock rep så jag kan fläta flera. försöker hitta åt mig high visibility/reflex band, skulle säkert vara tillräckligt "coolt" för barn i skolåldern att de även skulle kuna använda det. + tappar du nycklarna hittar du dom lätt ute i mörkret/snön eller varsomhelst beroende var du är har en gyttorp röd som storleks reference Quote Link to post Share on other sites
marcuself 4 Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 tänkte köpa eget snöre och testa lite själv och undrar vart du har köpt dina snören och om dem är elastiska:) Quote Link to post Share on other sites
shamani 3,768 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Det var länge sen jag såg sån flätning! Som unge gick man runt och flätade såna i plastband. Quote Link to post Share on other sites
HRF 0 Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Att fläta armband mm av paracord är skitkul! Brukar handla paracord på e-bay och från www.knivbutik.se Quote Link to post Share on other sites
Lilltysken 0 Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 köpte hem en bunt med paracord och har blivit besatt att fläta har nu många stycken allt från små till stora runt 35cm ungefär. fungerar bra att västa i väskors dragkedjor mm så att dom är lättare att öppna eller som nyckelringar. sätter upp mera bilder imorron =) denna i bilden var inte färdig när fotot blev taget Riktigt sjysta grejer! Kollat lite på internet när man sitter å knyter,ser jäkligt kul ut men svårt. Inte utan att jag blir imponerad av ditt arbete. Hälsnigar Nicke B. Quote Link to post Share on other sites
Mogge 2 Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Tänkte starta en paracordtråd men se det fanns ju redan en! Kul att fler håller på med detta Jag tröttnade på min gamla vapenrem så jag gjorde mig en egen....av paracord såklart. Quote Link to post Share on other sites
Mogge 2 Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Lite blandade saker jag har pysslat ihop under kvällarna den senaste tiden. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts