Hoppa till innehåll

Bilder/ filmer från åtelkameror


jonneponne

Recommended Posts

Jag har letat efter en sådan här tråd på forumet men vad jag ser så finns det ingen :P

Men nu har vi alltså en sådan här FANTASTISK tråd :lol::o

Bara att börja ladda upp...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går det inte att ladda upp filmer till forumet ?? Det står att jag inte har rättigheter för att ladda upp en sådan fil. :P eller måste den vara i något speciellt format?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Filmen är på två rådjurs bockar. Jag var där med skotern och satte upp kameran (som jag skaffade igår) och lade ut mat. Då filmade kameran mig och då var klockan 12.00. som ni ser i början av videon så är klockan 12.06 alltså tog det bara 6 min från det jag for med skotern tills rådjuren kom.

ok tack för tippset Jämta ;)

nvwax0FFwqY

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan infoga filmer som ligger på YouTube direkt i inläggen genom att använda sig av "Infoga specialfunktioner"-funktionen.

Börjar med en simpelbild från rävåteln

SUNP0007.jpg

Och nån nyfiken granne :)

SUNP0001.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ruskigt. gå in på sidan och kolla när det börjar mörkna. så mkt var kväll

Tryck på forest camera 2

Det ska jag :o

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här har vi en get med en oidentifierbar kompis vid utfodringen igår kväll.

9aLp1yBy4nA

Här en till film med en get och två andra några timmar senare

4V1Uio5gs9Y

Här har vi en råbock i gryningen. Jag tror att han kan få ganska fina hor med tanke på att dom redan har växt en bit och att det är i Luleå. Vad tror ni? Tycker att han värkar vara i ganska bra kondition också trotts den stränga vintern här uppe.

7fkrXOf38g4

Den här geten som äter mitt på dagen tycker jag däremot att man kan se revbenen på men det kan ju också vara att det bara ser ut så på filmen.

-5z8SBd7VMc

Om ni vill se tider och datum så är det bara att pausa i början av filmen :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här har vi en get med en oidentifierbar kompis vid utfodringen igår kväll.

9aLp1yBy4nA

Här en till film med en get och två andra några timmar senare

4V1Uio5gs9Y

Här har vi en råbock i gryningen. Jag tror att han kan få ganska fina hor med tanke på att dom redan har växt en bit och att det är i Luleå. Vad tror ni? Tycker att han värkar vara i ganska bra kondition också trotts den stränga vintern här uppe.

7fkrXOf38g4

Den här geten som äter mitt på dagen tycker jag däremot att man kan se revbenen på men det kan ju också vara att det bara ser ut så på filmen.

-5z8SBd7VMc

Om ni vill se tider och datum så är det bara att pausa i början av filmen :P

Ser ut att vara gott om rådjur :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det verkar vara rätt många faktiskt och det är ju bra :D Stammen har blivit mycket större här uppe dom senaste åren men ni har u fortfarande betydligt fler där nere :P

Jag fick som sagt kameran i förrgår och ställde då in den på att filma en 15 sek film med ett intervall på 30 sek. Det blev en väldig massa filmer när det var så här pass många djur i farten. Därför for jag ut nu för att justera detta till 30sek film med ett intervall på 10 min. Jag passade då på att byta minneskort och då hade det varit en bock med en get framme :o

Dom verkar lite osäkra.

WkHoutXukag

det hade börjat skymma, därför den lite sämre kvalitén

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

rOXNeKoCq.jpg

Lite dålig skärpa samt gammal bild, men vf. Kul med bilder.

Snart är det ju äntligen dags att försöka få lite nya bilder. Återkommer...

Mvh C.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

rOXNeKoCq.jpg

Lite dålig skärpa samt gammal bild, men vf. Kul med bilder.

Snart är det ju äntligen dags att försöka få lite nya bilder. Återkommer...

Mvh C.

Härliga djur det där :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Absolut!

Dessutom kan jag tipsa om att de är rätt lätta att få på bild.

Jo jag vet. har en å neranför min sommar kåk som kryllar av bäver. ska fixa en kamera så man kan se när dom väl sätter igång och gnager ner träd. sägs att dom fäller ett normalstort träd på en halvtimme. vore kul att se B)

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

förhoppningsvis kommer jag med någon bild imorgon på em då jag ska ut o titta minneskortet på kameran som jag satte upp idag vid rävåteln!

lär säkert bara vara en uggla men hoppas även på någon räv om jag nu lyckats rikta in den bra vill säga :D;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick du nå bilder?? :D

Från min kamera vid rådjurs utfodringen sprutar det filmer. På tal om det, tycker ni det är roligare med filmer än med bilder??

Nu har det varit en riktigt fin bock på besök :( och han hade med 5 till rådjur också.

han är ju redan en sex taggare så han är nog NICE i augusti :angry:

_-gJ8KF014o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick du nå bilder?? :D

Från min kamera vid rådjurs utfodringen sprutar det filmer. På tal om det, tycker ni det är roligare med filmer än med bilder??

Nu har det varit en riktigt fin bock på besök :( och han hade med 5 till rådjur också.

han är ju redan en sex taggare så han är nog NICE i augusti :angry:

_-gJ8KF014o

Vi hade en sexa redan för 2 veckor sedan :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...