Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Alfie

Golden Eagle

Recommended Posts

Alfie

Trevlig bekantskap, kul att skjuta med, har inte trimmat eller rört en pryl och skjuter skjuter ändå rent bra ut på 25m.

Man kanske måste investera ^_^

gallery_15_186_538.jpg

Träffar en cola burk utan alltför många försök och det med blunts eller judospets utan någon som helst inskjutning. :D

gallery_15_186_409099.jpg

Alltid trevligt att bara kunna gå ut på gården och skjuta ett par pilar utan att någon störs av det.

Undrar vad det är för dragvikt dock, känner av en del muskler som jag inte var medveten om :ph34r:

Bågen är ställbar mellan 65-80Ibs

eskimo1

Snygg båge :D

Alfie

visst är den, även utan spindelväv :D

Alfie

Varit på banan och skjutit lite mera seriöst, riktigt skoj....några pilar grupperade fint till och med på 50m, runt 15cm för 3 pilar.

På jägar håll runt 20m ligger man stadigt runt 5-10cm, och detta med en båge som inte alls är trimmad eller tränad med särskilt mycket.

Nu har en längtan att jaga med båge tänts förstås! att träffa småvilt (hare, räv, rådjur) ut emot 20m är inte någon omöjlighet alls redan nu, och med mera träning så kommer det att bli ännu bättre :rolleyes:

Synd att alla bågjägarkurser går av stapeln söderut bara, men jag får väl ta detta år som träning och planera in en kurs till nästa vår kanske?

ASAT_Pro

Jag kan tänka mig att Björkstadens Bågjägare (Umeå) kommer ha kurser lite senare i år!

De har 2 st som utbildar/utbildat sig för detta..

http://bbjs.sida.nu

Alfie

Men det är ju strålande :rolleyes:

bregotten

Jag har en goldeneagle predator som är ca 15 år gammal! fick den av farsan för ett år sedan och jag har inte skjutit så mycket med den. tror inte den är ordentligt skjuten med på säkert 10 år....

min fråga är nu- vågar man skjuta med den som den är nu eller ska man försöka stränga om den innan man sätter igång?

om man ska stränga om den, var gör man det lättast i sörmlandstrakten?

finns det någon bågskytteklubb i närheten av gnesta/flen området med omnejd?

bregotten

ledsen för trådkapningen förresten...dock inget svar här så jag får försöka på annat ställe! :P