Hoppa till innehåll

snor billig ammunition


jonaswande

Recommended Posts

om ni klickar på länken till sveriges trevligase vapenhandel längst ner på denna sidan hittar ni tex 168gr jaktskott till 308win för 132 kr per ask(20 st) ...priset låter ju helrätt men vad kan man vänta sig? någon som hunnit prövà?

mvh jonas

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

om ni klickar på länken till sveriges trevligase vapenhandel längst ner på denna sidan hittar ni tex 168gr jaktskott till 308win för 132 kr per ask(20 st) ...priset låter ju helrätt men vad kan man vänta sig? någon som hunnit prövà?

mvh jonas

Det var ju verkligen ett bra pris. Frågan är väl vilken kvalitet ammunitionen håller?

Miit förslag är att ta en ask och testa, både vad gäller precision och hur kulan uppför sig vid träff.

Jag testade ett märke som heter "Partisan" och där var det varierande kvalitet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha..... Snor billig ammunition trodde jag var att det var någon som snott billig ammunition.  :lol::)

Nu fattar jag..  :P Sedan tycker jag också att det är värt att prova, för om inte annat får du ju några smällar mot axeln iaf nästan gratis.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som jag fattade det skulle det kosta 640 kr frakt av amunition å det är lite dyrt om man vill ha 1 ask att testa först..skickade ett mail med fråga om det verkligen var så dyrt,,,dom verkar ju hålla till i söder så kanske nån där kan köpa direkt ur hand på dom och testa ist då det är långt från luleå mvh jonas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt ringa idag men det var ingen som svarade, om allt går som jag vill så testar jag lite 308 ammo nästa vecka...

/Håkan H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det är ryska barnaul inget att föredra i nån bössa som är ens lite "kvalitet" iallafall deras 7,62x39 är järn skott och hylsa och väldigt frätande. samma kvalitet som Wolf ammonition.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju vid köp av 1000 stycken som det priset gäller och skulle det då vara skitplugg så är det väldigt dyrt ! då kör jag hellre med Scandium eller Norma !

Jaha och läser man ordentligt så är det för 20 men hur som helst är det dyrt om det är skitplugg !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju vid köp av 1000 stycken som det priset gäller och skulle det då vara skitplugg så är det väldigt dyrt ! då kör jag hellre med Scandium eller Norma !

Jaha och läser man ordentligt så är det för 20 men hur som helst är det dyrt om det är skitplugg !

jo men helt klart så billigt att det är värt att prova...skjuter hellre sådana skott på räv än dyra norma om dom går bra i byssan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

oxo gjort beställning nu så vi får se=)

tvätta bössan i diskmaskinen direkt efteråt ifall du inte vill ha en rostig studsare <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är ju att handladda. Då kommer du ner i detta pris med garanterat bättre kulor och precision.

jo iofs men det är inte bara börja handladda...har ingen kunskap alls inom det så måste ju handla utrustning kulor,krut mm och övnings amuntion har jag så det räcker och blir över...bara ute efter billiga jaktskott att skjuta på räv mm

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

"Vi vågar lämna garanti på vår ammunition! Gammal sägen säger att stålhylsor sliter på patronläge/pipa, vi säger att det är ett felaktigt antagande med dagens kvalité. Med anledning av det lämnar vi följande garanti; Kan någon skytt påvisa att deras vapen slitits onormalt pga. användandet av BarnauL stålhylsor - ersätter vi denne skytt med 2500:- PLUS ny pipa. Detta gäller endast om man skjutit med BarnauL ammunition, ej andra fabrikat, inköpta av oss eller våra återförsäljare. Gäller således ej vid användanet av tex. svenska arméammunition (som är mycket hårdare)"

Skjutit massor - inga problem!

Själv har jag inga synpunkter förrän jag testat och det har jag nu, som sagt inga problem!

De skickar även mindre partier med Bussgods - inte det heller ett problem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var och pangade lite igår, provsköt 2 skott med barnaul gick faktist riktigt bra. Ska och prova skjuta några fler skott i veckan så får vi se.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

"Vi vågar lämna garanti på vår ammunition! Gammal sägen säger att stålhylsor sliter på patronläge/pipa, vi säger att det är ett felaktigt antagande med dagens kvalité. Med anledning av det lämnar vi följande garanti; Kan någon skytt påvisa att deras vapen slitits onormalt pga. användandet av BarnauL stålhylsor - ersätter vi denne skytt med 2500:- PLUS ny pipa. Detta gäller endast om man skjutit med BarnauL ammunition, ej andra fabrikat, inköpta av oss eller våra återförsäljare. Gäller således ej vid användanet av tex. svenska arméammunition (som är mycket hårdare)"

Skjutit massor - inga problem!

Själv har jag inga synpunkter förrän jag testat och det har jag nu, som sagt inga problem!

De skickar även mindre partier med Bussgods - inte det heller ett problem.

Micke01, i vad har du testat, dvs vilket vapen.

Vad har du testat, funktionen, precisionen, korrossionsbenägenheten.

Om man läser den generösa garantin som jag gör, ser man omgående att den inte är så generös,

har man skjutit annat ammo tidigare gäller den inte osv, sen är det inledande påståendet i sig förfelat men det kanske ingen bry sig om,

stålhylsor kan i sig inte slita på en pipa, den kommer ju aldrig i dess närhet, men stålmantlad ammo skulle i teorin kunna göra det,

vad som sliter är det orent brinnande krutet och tändhattarna som inte är korrossionsfria, något vi för övrigt haft i europa de sista 40 åren.

Jag säger inte att det är dålig ammo, (vilket jag iofs vet att det är i 9x19, 223 och 7,62x29 är jag har skjutit ohemula mängder, btw, en Glock går utmärkt att köra i diskmaskinen dock inte på 80 programmet) men jag säger att man måste vara mycket försiktig med ammo av detta slag i vapen där man vill tro sig få behålla precisionen.

Det är inte kul att skjuta billigt om det tar skit i tavlan, så visst även om kraven för ex älgbanan inte behöver vara så enorma så är det roligare om det går att få en återanknytning till riktarbete och avfyrningpunkt genom precisa träffar än att det är lite lagomt inom 5:an på älgen.

Förresten testade Åke Nordin, nej vi är inte släkt så vitt jag vet, BarnauL i sista VT, den sköt exeptionellt mycket skit i alla hans tre 9x19 pangar, klarade inte av att hålla svarta ringen på en 25 meters tavla, detta från skottstol, däribland en HK Sport och en Neuhausen.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var och pangade lite igår, provsköt 2 skott med barnaul gick faktist riktigt bra.

Vad var det som gick "riktigt bra" egentligen? Att du och bössan överlevde testet? Eller testade du precisionen med två patroner?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske att dom nådde ända fram till tavlan!

Eller att det var riktigt bra precision, förutom någon enstaka flyer förstås.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske att dom nådde ända fram till tavlan!

Eller att det var riktigt bra precision, förutom någon enstaka flyer förstås.

Vi får hoppas att norrjägaren kan svara för sig själv :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad var det som gick "riktigt bra" egentligen? Att du och bössan överlevde testet? Eller testade du precisionen med två patroner?

jaja de var väl kanske lite att ta i att säga "riktigt bra". Men skotten tog där jag siktade och blev överraskad att dom gjorde det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om ändå skall sno ammunition, varför snor man inte dyr?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om ändå skall sno ammunition, varför snor man inte dyr?

snor som i sån som kommer från näsan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...