Hoppa till innehåll

Agility


Ingemar Löfqvist

Recommended Posts

Tjejen har börjat med agility med Raja (Jämthundstik) ikväll och det går lysande säger hon:) Lättlärd det är hon och ganska lydig sen förr men att hon skulle klara av dyligt trodde jag inte riktigt:) Hon hoppar och går över spångar, allt på kommando.....

Är det fler som kört agility med jakthundarna?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjejen har börjat med agility med Raja (Jämthundstik) ikväll och det går lysande säger hon:) Lättlärd det är hon och ganska lydig sen förr men att hon skulle klara av dyligt trodde jag inte riktigt:) Hon hoppar och går över spångar, allt på kommando.....

Är det fler som kört agility med jakthundarna?

inte på bana direkt men en hel del hemma och på stock och sten i skogen. det hjälper honom med självförtroendet en del och han (JRT) tycker det är vansinnigt kul.

Silmas här på forumet har kört en hel del med sin förste vovve. Märker du av någon psykisk trötthet för det gör jag.

Kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inte på bana direkt men en hel del hemma och på stock och sten i skogen. det hjälper honom med självförtroendet en del och han (JRT) tycker det är vansinnigt kul.

Silmas här på forumet har kört en hel del med sin förste vovve. Märker du av någon psykisk trötthet för det gör jag.

Kalle

Raja verkar inte bli trött av något:) De kom hem för en stund sen men jag kan inte se någon trötthet hon vankar av och till som vanligt, å andra sidan så tror jag det är hennes sätt att tömma skallen att lägga sig och tugga på något alt vanka fram och tillbaka och va allmänt dryg!!!! Ska jag beskriva Raja med två ord är det pure energi:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Raja verkar inte bli trött av något:) De kom hem för en stund sen men jag kan inte se någon trötthet hon vankar av och till som vanligt, å andra sidan så tror jag det är hennes sätt att tömma skallen att lägga sig och tugga på något alt vanka fram och tillbaka och va allmänt dryg!!!! Ska jag beskriva Raja med två ord är det pure energi:)

jag tror det är superbt för lågsäsongen och håller skärpan uppe mellan husse och hund

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min sambo kör en hel del agillity med våra spaniels. Tycker det är ett utmärkt kompliment till jakten. Agillity säsongen är ju på topp när jakten ligger nere och man tränar ju en massa bra saker som kondis, kontakt, samarbete och kordinaton m.m. som man sedan har nytta av i jakten.

Slänger med några filmklipp från tvälingar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på att i alla fall testa agility med Daimler men risken är väl att det blir kaos av alltihopa, fast ett roligt kaos :D För hans del är det bra om han lär sig att samarbeta mer med oss (mig och husse) inför jakten. Framförallt behöver han bli bättre på följsamhet och att komma på inkallning och kanske kan agilityträning hjälpa till lite där. Egentligen är det nog husse som ska ta med Daimler på sånt här för det är ju han som jagar med hunden :D

Brukshundsklubben har en agilitybana bara någon kilometer från där de bor så det är ingen lång väg man behöver åka. Det är ju t.o.m gångavstånd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det är nog ingen vanlig verksamhet med "storviltshundar" men Raja hon hoppar då och far över hindren:) Vette tusan vad det blir av denna tik:) Hon verkar ha bra med jakt i sig och så men attans vad lättlärd hon är, skulle på björntest med henne i morn men det blev inställt så jag får vänta ett par veckor till......

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...