Hoppa till innehåll

Amatör vad ska jag köpa? Gladiator CMP


BlekingeJim

Recommended Posts

Hej.

Jag har aldrig skjutigt med en båge förut men har stora funderingar att pröva.

Eftersom jag är ej stark byggd :rolleyes: och vill inte ha ett monster till båge så har funderingar på att köpa

Gladiator Compoundbåge

http://www.cabom.se/produkter/produkter/pi...ndbage,20313502

2000 kr är väll ganska så lämpligt pris eftersom man måste köpa en massa extra tillbehör.

Någon som har skjutigt med denna båge och kan ge ett utlåtande vad som är bra och dåligt.

Jag tycker att den ser bra ut och den bara väger 900 gram och är bara 899mm lång.

Är denna vikt o längd till min fördel eller nackdel?

-J

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har aldrig skjutigt med en båge förut men har stora funderingar att pröva.

Eftersom jag är ej stark byggd :P och vill inte ha ett monster till båge så har funderingar på att köpa

Gladiator Compoundbåge

http://www.cabom.se/produkter/produkter/pi...ndbage,20313502

2000 kr är väll ganska så lämpligt pris eftersom man måste köpa en massa extra tillbehör.

Någon som har skjutigt med denna båge och kan ge ett utlåtande vad som är bra och dåligt.

Jag tycker att den ser bra ut och den bara väger 900 gram och är bara 899mm lång.

Är denna vikt o längd till min fördel eller nackdel?

-J

Det här är ingen firma jag skulle handla några bågar eller tillbehör av. Men det är ju vad jag tycker! Burdus och grinig som man är! :rolleyes:

Jag går heller inte in på konditoriet när jag ska köpa vattenpump till bilen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som vanligt så tar det emot att säga det. - MEN, "Håller med den där bordusa och griniga JS :blush: "

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som vanligt så tar det emot att säga det. - MEN, "Håller med den där bordusa och griniga JS :blush: "

Goddag! Jag skulle vilja ha en värstingbåge som skickar carbonpilar med enorm hastighet!

-Men det här är ju en blomsteraffär!

Ja, just det! Packa in den väl för det är en present! :lol:

Benämningen carbonpilar används av försäljare som inte har en aning om vad dom säljer. Men kolfiberpilar kan man ju inte använda. Carbon låter ju häftigare. ( karbongutter= tvillingar på norska! :lol: )

Hos okunniga handlare vet ni inte ens om ni ens får pilar anpassade till bågen ni just köpt.

Sen när det skiter sig med skyttet p.g.a att ni får noll support från prylfirman för att korrekt ställa in bågen, så ringer man den seriösa handlaren och frågar om hjälp. Köp era bågar hos den seriöse direkt. Kostar lite mer med kvalitetsbågar. Men supporten ni får är många gånger värd mer än bågen.

Jag provade att googla på Gladiator bows. Fick mest träffar på world of warcraft. :lol:

Gissar att Gladiator bågarna snickras till i ett garage i asien. Inget märke jag hört talas om.

Bevare mig väl när bågjakten blir tillåten i Sverige och varenda prylmånglare ska utge sig för att vara experter på all den utrustning som behövs. Man kommer att gå över lik för att få sälja.

Min rekommendation kvarstår. Håll er till de rekommenderade handlarna i vår köpguide som ni hittar i en annan tråd.

Ytterliggare ett par handlare är på god väg in på den listan, då jag hört mycket gott om dessa firmor.

Nu har jag fått slänga lite spott och spe över detta och kan somna lungt efter ett 12 timmars skift som avslutning på en 61 timmars arbetsvecka!

Nästa vecka är helledig och ägnas åt hopp och lek! Bågskytte och sen lufta 30.06an på vårbock!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok dags för lite trådkapning.

Har länge varit sugen på pröva skjuta båge och fick chansen på tullgarn. Tänkte bjuda upp mig själv till herrarna norröver för lite lektioner. men nu till frågan.

Den billigaste bågen jag hittade var en Mattews båge för 5 lax, vad gör man, finns inte en chans i världen att jag lägger de pengarna...

FÖRSLAG för det var kul som fan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har aldrig skjutigt med en båge förut men har stora funderingar att pröva.

Eftersom jag är ej stark byggd :) och vill inte ha ett monster till båge så har funderingar på att köpa

Gladiator Compoundbåge

http://www.cabom.se/produkter/produkter/pi...ndbage,20313502

2000 kr är väll ganska så lämpligt pris eftersom man måste köpa en massa extra tillbehör.

Någon som har skjutigt med denna båge och kan ge ett utlåtande vad som är bra och dåligt.

Jag tycker att den ser bra ut och den bara väger 900 gram och är bara 899mm lång.

Är denna vikt o längd till min fördel eller nackdel?

-J

Hej påre, kul att du visar intresse för detta, bågskytte i alla fall för bågen där duger inte till bågjakt

om ens att skjuta med över huvud taget. Ska du köpa en billig och enkel hemma båge för att plinka

på tavlor o ballonger med köp en Genessis

http://www.genesisbow.com/genpro/index.html

Dessa finns vad jag vet hos Scandinavian bowhunting, men kanske de andra handlarna har dem det får

du kolla, men köp den hos en handlare så får du hjälp med pilar,sikten och justering av bågen

köper du den där "monster" bågen via postorder blir du garanterat besviken!

kanske är det stavfel i deras annons,, tror det ska stå " Moster båge"

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok dags för lite trådkapning.

Har länge varit sugen på pröva skjuta båge och fick chansen på tullgarn. Tänkte bjuda upp mig själv till herrarna norröver för lite lektioner. men nu till frågan.

Den billigaste bågen jag hittade var en Mattews båge för 5 lax, vad gör man, finns inte en chans i världen att jag lägger de pengarna...

FÖRSLAG för det var kul som fan

Samma förslag till dig, Genesis bågar är bra för att lära sig grunden med, samt att "hela" familjen kan oftas hantera

dem. Du nämner inte vilken Mathews båge du hittat, men de är bra bågar och bra bågar kostar pengar

Antingen köper man en bil, eller en såndär "EU moppe bil" men då får man inte bli grinig när man inte

kan köra på motorvägen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag utnyttjade butikens "Raportera fel" funktion och bad dem fixa till texten så att de inte ljuger

folk i ansiktet med skit som det där!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma förslag till dig, Genesis bågar är bra för att lära sig grunden med, samt att "hela" familjen kan oftas hantera

dem. Du nämner inte vilken Mathews båge du hittat, men de är bra bågar och bra bågar kostar pengar

Antingen köper man en bil, eller en såndär "EU moppe bil" men då får man inte bli grinig när man inte

kan köra på motorvägen :)

Jo att det är skilldad på båge och båge förstår jag nog. Men om man som jag bara sjutit ett fåtal pilar så kanske man inte behöver köpa en nu volvo v-70 för att köra på motorvägen, det kanske räcker med en gammal volvo 240 till man blivit lite varm i kläderna.

Finns det vettiga begagnade bågar och vilka fabrikat skall man välja i sådana fall?

Försökte googla fram ett pris på Genesis bågarna men hittade inget.

Tack på förhand

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo att det är skilldad på båge och båge förstår jag nog. Men om man som jag bara sjutit ett fåtal pilar så kanske man inte behöver köpa en nu volvo v-70 för att köra på motorvägen, det kanske räcker med en gammal volvo 240 till man blivit lite varm i kläderna.

Finns det vettiga begagnade bågar och vilka fabrikat skall man välja i sådana fall?

Försökte googla fram ett pris på Genesis bågarna men hittade inget.

Tack på förhand

Jo naturligtvis, skämtatde lite bara. Frågan om vilken båge man ska välja får vi ofta, problemet är det

att det är svårt att svara på då alla båga är olika och den "rätta" bågen är rent subjektivt, beggade bågar

är ok, om 1. man VET vad man ska ha 2. man kan testa den för eventuella skador med mera

Att köpa en båge är svårare än te.x köpa en bössa då det är många faktorer som ska stämma för att man

ska kunna skjuta rätt och bra med den. Får man fel prylar lär man sig aldrig och skjuta och man tröttnar och

ställer bågen i källaren...

Ring till Anders på Scandinavian bowhunting, han kan ha endel beggade bågar med men kan även ge dig pris

på Genesis. ( Naturligt vis kan du ringa till de andra handlarna med, men jag vet inte vad de har på lager)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo naturligtvis, skämtatde lite bara. Frågan om vilken båge man ska välja får vi ofta, problemet är det

att det är svårt att svara på då alla båga är olika och den "rätta" bågen är rent subjektivt, beggade bågar

är ok, om 1. man VET vad man ska ha 2. man kan testa den för eventuella skador med mera

Att köpa en båge är svårare än te.x köpa en bössa då det är många faktorer som ska stämma för att man

ska kunna skjuta rätt och bra med den. Får man fel prylar lär man sig aldrig och skjuta och man tröttnar och

ställer bågen i källaren...

Ring till Anders på Scandinavian bowhunting, han kan ha endel beggade bågar med men kan även ge dig pris

på Genesis. ( Naturligt vis kan du ringa till de andra handlarna med, men jag vet inte vad de har på lager)

Jo jag förstår att det är väldigt individuellt, så jag skall försöka göra ett besök hos herr Mamre som bor bara några mil från mig, blir nog lätttare att få råd om man träffas och de får se vad man har för föutsättningar.

Tack för tipsen Roger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag förstår att det är väldigt individuellt, så jag skall försöka göra ett besök hos herr Mamre som bor bara några mil från mig, blir nog lätttare att få råd om man träffas och de får se vad man har för föutsättningar.

Tack för tipsen Roger.

Låter bra det, lycka till :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag förstår att det är väldigt individuellt, så jag skall försöka göra ett besök hos herr Mamre som bor bara några mil från mig, blir nog lätttare att få råd om man träffas och de får se vad man har för föutsättningar.

Tack för tipsen Roger.

"Herr" :lol: ............. B) Du e så välkommen så! slå en pling innan bara, kan säker hjälpa de få fram något prisvärt beggat också!

Mvh Herr Mamre! B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För det första..

Släng inte ut 2000:- på någon skit från Teknikmagasinet.

Det kommer gå sönder och fram tills dess inte prestera nämnvärt bra...

Köp då hellre en recurv för 1000:- hos Anders på Scandinavian och se om bågskytte är något för dig.

Jag vet även att Anders har en hel del begagnade bågar med, senast klämde jag lite på en Bear "Done Deal" som han inte skulle ha så värst mycket för.

Köper man något som är för billigt så kommer man nog bara bli avskräckt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej jag har en Hoyt Razortec hemma just nu tror det är en 2004, en 60#, riktigt skön och "vänlig" att skjuta med. Vet ej vad priset är då jag isåfall säljer den åt en kompis. Men den blir nog inte dyrare än vad en sån där Gladiator båge är. ett 3 pin sikte kan du få med och ev en pilhylla. Draglängden är justerbar utan bågpress. Hör av dig vid intresse mvh

Hej.

Jag har aldrig skjutigt med en båge förut men har stora funderingar att pröva.

Eftersom jag är ej stark byggd ;) och vill inte ha ett monster till båge så har funderingar på att köpa

Gladiator Compoundbåge

http://www.cabom.se/produkter/produkter/pi...ndbage,20313502

2000 kr är väll ganska så lämpligt pris eftersom man måste köpa en massa extra tillbehör.

Någon som har skjutigt med denna båge och kan ge ett utlåtande vad som är bra och dåligt.

Jag tycker att den ser bra ut och den bara väger 900 gram och är bara 899mm lång.

Är denna vikt o längd till min fördel eller nackdel?

-J

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej jag har en Hoyt Razortec hemma just nu tror det är en 2004, en 60#, riktigt skön och "vänlig" att skjuta med. Vet ej vad priset är då jag isåfall säljer den åt en kompis. Men den blir nog inte dyrare än vad en sån där Gladiator båge är. ett 3 pin sikte kan du få med och ev en pilhylla. Draglängden är justerbar utan bågpress. Hör av dig vid intresse mvh

Här har ni ett kanonerbjudande alla ni som funderar på att köpa en första båge!

Hoyt är ett mycket bra märke med god service och fungerande tillbehörs/reservdels försäljning!

Framför allt en stabil och riktig båge att skjuta med. 60 pound räcker för att fälla älg med! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

"Herr" ^_^ ............. ;) Du e så välkommen så! slå en pling innan bara, kan säker hjälpa de få fram något prisvärt beggat också!

Mvh Herr Mamre! :D

Tack Herr`n

Jag hör av mig.

Obs, jag är vänsterskytt, kanske kan vara lite svårt att hitta en vänsterbåge att prova.

/Herr Waxin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Herr`n

Jag hör av mig.

Obs, jag är vänsterskytt, kanske kan vara lite svårt att hitta en vänsterbåge att prova.

/Herr Waxin

Hojta till den dagen du tänker åka till Mamre så kan jag dyka upp med 2 olika vänsterbågar. En Darton Maverick och en Bear Lights out du kan prova. Om du har 29-30 i draglängd så bör dom funka. Har en polare som skjuter vänsterbåge. Själv är jag högerskytt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hojta till den dagen du tänker åka till Mamre så kan jag dyka upp med 2 olika vänsterbågar. En Darton Maverick och en Bear Lights out du kan prova. Om du har 29-30 i draglängd så bör dom funka. Har en polare som skjuter vänsterbåge. Själv är jag högerskytt.

Kanon det ska jag göra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Herr`n

Jag hör av mig.

Obs, jag är vänsterskytt, kanske kan vara lite svårt att hitta en vänsterbåge att prova.

/Herr Waxin

de finns en APA Black Mamba så är vänsterbåge! så jag ser inte det som något bekymmer! och Som JS skrev! han har yterligare två! viktigatse är dock att du får testa lite hur det känns! ska du sedan köpa en båge så kan vi lätt hjälpa dej att få en som du gillar!..

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

de finns en APA Black Mamba så är vänsterbåge! så jag ser inte det som något bekymmer! och Som JS skrev! han har yterligare två! viktigatse är dock att du får testa lite hur det känns! ska du sedan köpa en båge så kan vi lätt hjälpa dej att få en som du gillar!..

Mvh

Det låter bra det. Först gäller det att slänga iväg lite pilar för att se om det är så kul och beroendeframkallande som jag tror, sedan kanske det ska handlas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det låter bra det. Först gäller det att slänga iväg lite pilar för att se om det är så kul och beroendeframkallande som jag tror, sedan kanske det ska handlas.

:lol: de är stark beroende fram kallande! bara så du vet!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...