Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
marcus.söderlund

22 hornet

Recommended Posts

Nils l
de är de som är de värsta. vi får inte änns någon licens när vi är klara :blush: fick vi veta när vi hade gått 2 månader!

nä tanken är o jobba med jakten sen ha ett deltidsjobb till så man kan gå runt med iaf 14k eller runt där i månaden. jaktjobbet är jäkligt roligt men man blir inte miljonär direkt :wacko:

Off topic men ändå! Tänk dig för lite! Det kommer en pensionsdag också och med under 20k i lön så blir inte de åren direkt ljusa. Passa på och sök när gruvan i pajala kommer igång. Som mekaniker där så har du inte under 30 före skatt som ingångslön med alla tillägg. Att jobba med fritidsintresset gör att det också blir ett jobb och det är inte alltid så bra. En hornet och en ilsken röd spets är ingen dålig jaktform det heller men då blir det pipbyte för att kunna skjuta tyngre kulor i allafall. ;) Sedan att man får stå ut med den obegripliga rotvälska som man talar i mumindalen är en annan sak.

marcus.söderlund

pajala? är de i sverige? ;) fy såååå långt norrut, jag som tycker de är skitdrygt när de är kallt o blött här i feb hur skulle då jag se ut där uppe? låsa in mig från sep till maj? o snö är trevligt första veckan med max en dm :wacko:

nä men alvarligt så är de inte min plan att stanna kvar med såna här jobb resten av livet. dock vet jag inte vad jag vill bliänns så de får ligga o gro sig ett tag framöver. svetsutbildningen är rena skiten så de lär jag inte hålla på med framöver känner jag. frågan är bara vad man ska bli,

hmm nu blev de väldigt offtopic :blush: