Hoppa till innehåll

Annorlunda hantverk


shamani

Recommended Posts

Synd att det är fejkat bara :wub:

:lol: Jag som blev så glad över lite annorlunda artisteri/hantverk... Nåja, jag hade roligt en stund i alla fall. :lol:

Hur vet du föresten att det är fejkat?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:lol: Jag som blev så glad över lite annorlunda artisteri/hantverk... Nåja, jag hade roligt en stund i alla fall. :wub:

Hur vet du föresten att det är fejkat?

om du tittar på slutet när dom tar en närbild på tavlan så sitter alla spikarna för jämnt för att man skulle kunna göra det med en spikpistol på ett par meters håll

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dessutom stämmer inte hans rörelser med "bilden" ibland, hans avtryckarrörelser stämmer inte med ljudet (hastigheten).

Och killen till vänster i bild kliver för långt in i bilden ibland så man ser att bilden är ditlagd i efterhand

Finns säkert nått mer också :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och en annan sak - spikhuvudena är väl alldeles för stora för en spikpistol? Ser ju ut som pappspik...

Man blir hänförd innan man upptäcker detaljerna som inte stämmer... Men det är väl det som är tanken. <_<;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och en annan sak - spikhuvudena är väl alldeles för stora för en spikpistol? Ser ju ut som pappspik...

Man blir hänförd innan man upptäcker detaljerna som inte stämmer... Men det är väl det som är tanken. <_<;)

det finns spikpistoler för pappspik med så där är dom ok

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Apropå det här med att skjuta spikpistol på håll, har någon av er lyckats få fast dem utan att hålla munstycket mot materialet. Spiken flyger ganska långt men jag har aldrig fått dem att fastna i något. Nu har jag väl inte ett särskilt stort underlag men ca 10 gånger har jag provat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det funkar i mjukt matrial typ gips eller liknade takplattor fast det var lika troligt att dom välta som att dom gick med spetsen först

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inget tryck man kan ställa in eller så? Har aldrig använt maskin till att spika med (vad jag minns)... jag kör på manuell kraft. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sett en där man kan ställa tryck men det finns säkert.

Spikar har ingen vidare ballistik så oftast slår dom in sidledes och inte med spetsen. Med andra ord har jag aldrig fått till en spik som på länken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var det värsta. Har aldrig nyttjat en där spikdjupet går att ställa. Är det ett vred eller är det en verktygsåtgärd för att ställa dem?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...