Jump to content

Sprucken klo

Recommended Posts

Fast nu har han ju inte klon kvar utan bara pulpan under läkning... så sytråd är ingen idé. Superlim är det många som tipsar om, men innehåller inte det massa kemikalier som kan skada?

Nagellack körde vi med idag, men nog ser det lite geggigt ut efter några timmars jakt i blöta myrar. Imorgon får han vila så det får torka ihop litegrann igen, och så får jag pensla och klistra och tejpa och ha mig under veckan som kommer.

Superlim är det många som tipsar om, men innehåller inte det massa kemikalier som kan skada?

Superlim baserade på cyanoakrylat (i princip de flesta) används flitigt i dag inom sjukvården för att snabbt försluta ett öppet mindre sår i stället för att sy.

Jag tror du kan vara lugn och inte oroa dig för att använda superlim på klon.

Superlim baserade på cyanoakrylat (i princip de flesta) används flitigt i dag inom sjukvården för att snabbt försluta ett öppet mindre sår i stället för att sy.

Jag tror du kan vara lugn och inte oroa dig för att använda superlim på klon.

Jaså, på så vis. Det låter ju jättebra. Men var köper man detta superlim?

Jaså, på så vis. Det låter ju jättebra. Men var köper man detta superlim?

Tja, ICA, Konsum, Statoil osv...

Har du en hobbyaffär i din närhet så är det givet.

Det finns olika sorter men ta någon som härdar på runt 20 sekunder och inte 2 sekunder.

Det finns olika sorter men ta någon som härdar på runt 20 sekunder och inte 2 sekunder.

Okej, perfekt. Förlåt om jag är trög, men heter själva produkten "Superlim"? :wub:

Ta gärne gelemodellen också av samma lim. Det blir inte så hiskeligt hårt och spricker inte lika lätt vid rörelser.

Det vanliga superlimmet får en så hård yta att det kan crackelera för minsta lilla rörelse.

Ett tips bara.

// Jägare utan gränser

Ta gärne gelemodellen också av samma lim. Det blir inte så hiskeligt hårt och spricker inte lika lätt vid rörelser.

Det vanliga superlimmet får en så hård yta att det kan crackelera för minsta lilla rörelse.

Ett tips bara.

// Jägare utan gränser

Tusen tack, ska kolla efter det. <_<

• 3 months later...

Fortsättning följer...

En ny klo har vuxit fram. Och nu ser jag att den är kluven. Igen! :mad:

Blir så trött på det här eländet.

Ringer jag veterinären säger dom garanterat "kom in får vi operera bort den". Och visst, behövs det så är det väl självklart. Men jag vill veta vad orsaken till att den spricker är?

Min egna teori är att den nya klon är svagare (innan den riktigt härdats), och även om jag är noga med att klippa klorna och gärna har dem korta, har det nog gått 2-3 veckor sedan förra gången och varit dålig med att kolla tassar/klor på sistone. Hunden är inte direkt den som klagar i onödan heller, han skulle förmodligen kunna springa med frakturer utan att pipa.

Kom med tips. Är det bara att åka in och dra den igen, eller ska jag försöka avvakta?

Den ser INTE ut att vara sprucken riktigt ända in till "roten". Kan det ändå bli en infektion i tån?

Min fasa är att det ska bli amputation av tån till slut. Och det känns inget vidare på en grov och stor vorsteh med C-höfter, med tanke på att det förmodligen blir snedbelastade rörelser då.

Tankar och idéer är tacksamma. :)

(kanske kan fixa en bild imorgon när det är ljusare)