Jump to content

Dagens rätt

qvarnhill

Recommended Posts

3 minutes ago tecno sa:

Samma korrumperade handlar släkte oavsett var i landet de finns och ockrar 😈

Ja, det är väl stor risk. Tur att man har typ 70 kg älgkött i frysen efter det att man har varit med på all jakt under hösten. Då vet man vad det är för kött man äter. 12+13 i tilldelning så det bör ju blir några kg av dom.:thumbsup:

• Like 1

Tror alla kedjor har fuskat men en del har blivit påkomna så nu vågar ingen , min jaktkompis född -48 handlar bara röda lappar på Lidl  men så är han erkänt snål åxå 😎

Och deras tonic smakar skit 

så här ska ett GT staket se ut 😜

6B4DD9DE-8AD3-413E-B074-E3B29E5DE2B3.jpeg

• Haha 1

1 hour ago culot sa:

Tror alla kedjor har fuskat men en del har blivit påkomna så nu vågar ingen , min jaktkompis född -48 handlar bara röda lappar på Lidl  men så är han erkänt snål åxå 😎

Och deras tonic smakar skit 

så här ska ett GT staket se ut 😜

6B4DD9DE-8AD3-413E-B074-E3B29E5DE2B3.jpeg

Kan nästan tro att han är infödd smålänning.:whistling: Jag är inte infödd smålänning och därför är jag inte så förbaskat snål som en infödd.:lol:

Har ni slutat vara experter nu?? Det va ju kul läsning...  

Sitter själv inne med info som skulle få er att aldrig gå in på Ica igen!!! 😉😉 handla på så blir det mer kvar till mej på Lidl 😎😎😎

• Haha 1

1 hour ago Ken1 sa:

Sitter själv inne med info som skulle få er att aldrig gå in på Ica igen!!! 😉😉 handla på så blir det mer kvar till mej på Lidl 😎😎😎

Vet du något om COOP då som är fruns favorit och jag undeviker den i den längsta?:whistling::P:lol:

Du kan ju skriva pm till mig om ica om du vill eller släpp bomben på forumet.

2 hours ago Ken1 sa:

Är nog så på mer eller mindre alla affärer om man får rätt på vad som händer.

5 hours ago, Ken1 said:

Berätta gärna. Jag har absolut noll preferens eller känsla kring vilken butik jag handlar på. Är bara positiv till info som kan hjälpa mig välja den bästa, eller iaf den minst sämsta, butiken/kedjan.

På 2021-07-21 at 18:41 Dansken sa:

Jag njuter en G&T efter maten.

Med Schweppes tonic- från LIDL 😉

Ja är det schweppes är allt galant, min snåle släkting köper deras eget märke och så även Willys dito,  men det är väl härligt att några russin finns på Lidl 😁

Släpper staten monopolet så ska skatten tas nån annanstans. Tycker bolaget gör ett bra jobb faktiskt.

Dock håller jag med dig om att von Lidl har spottat upp sig väl, känns nästan lite kontinentalt att handla där.

Personligen älskar jag Lidl. Dom har saltgurka, folköl, smör och kött, och till ett billigt pris. Vad mer kan man önska sig? 

• Like 1

16 minutes ago MKJ sa:

Släpper staten monopolet så ska skatten tas nån annanstans. Tycker bolaget gör ett bra jobb faktiskt.

Jag säger inte skatten ska bort. Jag säger bara att vuxet folk som får rösta och betala skat också ska vara betrodda att köpa en flaska vin eller ett par starköl där dom köper sina matvaror.

• Thanks 1

13 hours ago Dansken sa:

I dag vart det entrecôte, potatis och bearnaisse.

Alla ingredienser utom rödvinet inhandlade hos von LIDL.

Men det borde ändras snart: det kan inte sitta ett gäng rynkiga folkpartister och omyndigförklara Svensken när resten av EU's borgare kan köpa vin hos LIDL.

Vi skulle ju just VARA MED OCH PÅVERKA

20210723_174542.jpg

Den ser seg ut 😎

12 hours ago Dansken sa:

Jag säger inte skatten ska bort. Jag säger bara att vuxet folk som får rösta och betala skat också ska vara betrodda att köpa en flaska vin eller ett par starköl där dom köper sina matvaror.

Ingen skulle ha det sortiment bolaget har om monopolet släppte helt , men visst jag är för att dom borde få ha ett litet begränsat utbud,  tyvärr såg vi nog mest trista billiga viner i de ” billiga ” butikerna … 

56 minutes ago, culot said:

Det är lattjo att man får häcklas om kalibrar , vikt, singel liv, patroner , politik mm 

men jävlar om man häcklas var pensionärerna köper  sin kattmat då blir det ett jävla liv

😎

Ja det är väl klart, kommer du med en massa grundlöst svammel så måste det ju rättas !

• Haha 1