Hoppa till innehåll

Skogskamera är kul!


J S

Recommended Posts

Kompisen lyckades få bilder på den björn som vi hittills bara sett spår och spillning efter. Han monterade kameran strategiskt vid en havreåker och 2 på natten kom björnen förbi för att mumsa på havre. 32 F var tempen och det är ju nollgradigt enligt vår skala.

Detta område brukar vi jaga rådjur på.

post-1478-1285111220_thumb.jpg

post-1478-1285111240_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ångrat många ggr att jag såldemin åtelkamera.. -_-

Blir nog en ny snart.

Kul foton, och björnar upplevs bäst på bild, för i verkligheten är dom stora, starka och full med vassa saker.. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ångrat många ggr att jag såldemin åtelkamera.. ;)

Blir nog en ny snart.

Kul foton, och björnar upplevs bäst på bild, för i verkligheten är dom stora, starka och full med vassa saker.. :P

Den sitter ute i skogen nu iaf kråkis. MEn vi får mest bärplockare på den, skall byta ställe nästa gång vi är dit. Kollade du (björn???) bilden förresten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den sitter ute i skogen nu iaf kråkis. MEn vi får mest bärplockare på den, skall byta ställe nästa gång vi är dit. Kollade du (björn???) bilden förresten?

Har svårt att tro att det skulle kunna vara annat än björn, den runda formen tyder på det. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tro att det skulle kunna vara annat än björn, den runda formen tyder på det. :rolleyes:

Ja det ser ut som en klassisk björnröv. Höjden över ryggen ligger på någonstans mellan 80 - 90 cm ungefär. Ytterst nära att en björn blev skjuten på björnjakten bara några hundra meter från kamerans placering.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det roligaste som fastnat på kameran hittills förutom nallen är en hyfsat fundersam bärplockande gubbe i 70 årsåldern som gick runt, runt och glodde länge på dom 10 äpplen vi lagt framför kameran. Fick väl typ 15 kort på han. :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det roligaste som fastnat på kameran hittills förutom nallen är en hyfsat fundersam bärplockande gubbe i 70 årsåldern som gick runt, runt och glodde länge på dom 10 äpplen vi lagt framför kameran. Fick väl typ 15 kort på han. :D

Hade en jag också när kameran var i min ägo, men då var det 8 st älgskallar med horn och allt, plus en jäkla massa slaktrester av varierande ålder....han såg mest illamående ut.. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vi testade att ställa om kameran på video i stället för att vi fick så mycket tomma kort. På 2 veckor har vi 80+ 20 sekundersfilmer på nallar. Minst två olika som fastnat, en lite mindre som är ca 80 cm över ryggen och en stöddigare pjäs som ligger runt 110 cm. Ett par nävar äpplen får dom att stanna till någon minut vid kameran. Går inte att ladda upp filmerna direkt på forumet så det blev på tuben. Högg ett par skapliga filmer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...