Hoppa till innehåll

Sömnproblem


Urban

Recommended Posts

Häller på att bli tokig. Hur bär ni som bor i städer er åt för att sova? Andra natten i rad jag ligger sömnlös i stockholm, så fort jag börjar slumra kommer det nån jäkla motorcyckel eller bil utan ljuddämpare. Provade hörselkåpor, men dom trycker så förbannat övrt huvudet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Häller på att bli tokig. Hur bär ni som bor i städer er åt för att sova? Andra natten i rad jag ligger sömnlös i stockholm, så fort jag börjar slumra kommer det nån jäkla motorcyckel eller bil utan ljuddämpare. Provade hörselkåpor, men dom trycker så förbannat övrt huvudet.

Öronproppar?

Eller flytta till Lilla Essingen, byn mitt i stan. Här ute är det tysssssssst.... =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

efterdig@hotmail.com

Hejsan är ny här på forumet, men kastar mig genast in för att ge "råd" ! :(

Öppna fönstret, vänj dig vid bruset. Problemet är väl att väl ute på landet kommer samma problem, fast omvänt.

Problemet är väl som du sa, en enstaka motorcykel då och då- men sätt på radion och låt den spela i "brus" nivå hela natten.

:wacko:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

flytta till danderyd där bor väl bara anständiga och ordentliga folk :P

Du politruken, håll tyst, Danderyd är mitt anhåll för att hålla alla andra bort, bor ju själv dessförbi och där är det lugnt, jag vill ha det så och således håller vi mina skyddskommuner utan för detta. :P

Oljudet, ja, man slutar att aktivt höra det men det är en stress på kroppen och många blir sjuka av det.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av en släng prestations ångest, en begynnande magkatarr och ringandet i öronen efter en miljon telefonsamtal med arga kunder och en gnagande känsla av att firman är underbemannad och det där PMet man skulle ha skrivit till styrelsemötet i morgon inte är klart.

Så somnar man så fort huvudet landar på kudden.

Visst är livet underbart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske prova att verkligen lyssna på alla ljud du hör? Och jag menar verkligen lyssna. Försök fokusera på att få med dig alla ljud. Hade samma problem när jag flyttade in i lägenhet efter att ha bott i skogen innan... Först hade jag bomull i öronen fast det hade jag innan också på grund av en snarkande karl... :D Men om man går in för att verkligen försöka höra alla ljud så somnar man... blir som att räkna får... -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna somna på en konsert om jag så bara ville :rolleyes: Har man svårt att somna så är det bara att ligga och tänka på vad man skulle köpa om man hade obegränsat med pengar, jag hinner knappt spendera 100mille innan jag sover som en stock :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det tillfälligt kan du prova en halv öronpropp i varje öra. Tillräckligt för att dämpa ljudet, men propparna sticker inte ut så mycket från örat att de stör då man rör sig på kudden.

Bor man en längre period i en miljö med mycket ljud lär man sig nog sova ändå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna somna på en konsert om jag så bara ville B) Har man svårt att somna så är det bara att ligga och tänka på vad man skulle köpa om man hade obegränsat med pengar, jag hinner knappt spendera 100mille innan jag sover som en stock :D

Då kan jag verkligen glömma det med sömn!! Då har jag inte tid att sova - finns ju hur många saker som helst att använda stora pengar på! allt från småsaker till jätteflotta hus... Då går det ju inte att SOVA! ;) Monotont tänkande får det allt bli så hjärnan går i "koma" av tristess... Typ räkna från 500 och neråt... men inte räkna får - de springer så jävla fort och så kommer dom så många på en gång att man inte har en chans att hinna räkna dom! ;)

Men vi har alla våra metoder!

men jag fattar fortfarande inte varför den här tråden ligger i hantverk... :unsure:

God natt! :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då kan jag verkligen glömma det med sömn!! Då har jag inte tid att sova - finns ju hur många saker som helst att använda stora pengar på! allt från småsaker till jätteflotta hus... Då går det ju inte att SOVA! ;) Monotont tänkande får det allt bli så hjärnan går i "koma" av tristess... Typ räkna från 500 och neråt... men inte räkna får - de springer så jävla fort och så kommer dom så många på en gång att man inte har en chans att hinna räkna dom! :P

Men vi har alla våra metoder!

men jag fattar fortfarande inte varför den här tråden ligger i hantverk... :lol:

God natt! :o

Han kanske ägnar sig åt hantverk när han ligger sömnlös ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade glömt av att jag startade tråden. Tack för all sköna tips!

Att den hamnade under hantverk var nog ett trötthetssymptom.

Problemet är att jag normalt bor på landet, där de enda ljus som hörs på natten är om hundarna fått nys på nåt från hundgården.

Ska testa med öronproppar nästa vecka, får se om det funkar. Wiskey funkar ju alltid, problemet brukar ju vara att man blir så jäkla pigg först , för att sedan vara jäkligt trött när man vill vara pigg.... :lol:

Att spendera pengar i försök att somna funkar dåligt, byggde om alla mina vapen, samt köpte en del nya utan att somna... :P

Planerade höstens jakter också..... men det var mer ångestframkallande, när man inser hur lite fritid man har.

Passar på att njuta av min lugna tillvaro för tillfället Frugan borta ensam med fyra stökiga barn). Finns en chans att jag kanske sover bättre nästa vecka. ;) /Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade glömt av att jag startade tråden. Tack för all sköna tips!

Att den hamnade under hantverk var nog ett trötthetssymptom.

Problemet är att jag normalt bor på landet, där de enda ljus som hörs på natten är om hundarna fått nys på nåt från hundgården.

Ska testa med öronproppar nästa vecka, får se om det funkar. Wiskey funkar ju alltid, problemet brukar ju vara att man blir så jäkla pigg först , för att sedan vara jäkligt trött när man vill vara pigg.... :lol:

Att spendera pengar i försök att somna funkar dåligt, byggde om alla mina vapen, samt köpte en del nya utan att somna... :P

Planerade höstens jakter också..... men det var mer ångestframkallande, när man inser hur lite fritid man har.

Passar på att njuta av min lugna tillvaro för tillfället Frugan borta ensam med fyra stökiga barn). Finns en chans att jag kanske sover bättre nästa vecka. ;) /Urban

Fyra stökiga barn? Då borde det bli rena knock-out-pillret! :o;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fyra stökiga barn? Då borde det bli rena knock-out-pillret! :P;)

Kan lova det! :lol:

Är egentligen emot data spel, fast just nu känns det som guds gåva till föräldrar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan lova det! <_<

Är egentligen emot data spel, fast just nu känns det som guds gåva till föräldrar.

Det förutsätter att man antingen har tillräckligt många datorer eller att barnen har tålamod att vänta. Låter som du har tur där... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...