Hoppa till innehåll

Gryt pistol!


lindberg

Recommended Posts

Hej Pistolnördar ;)

Är det någon som har sökt om för ny femårslicens?

Jag undrar om man måste fixa nya intyg och skriva om allt igen, eller om man bara kan skriva typ: söker av samma anledning som det var för fem år sen?

Min Ruger single six skulle jag aldrig överleva utan. Awesome att kunna skjuta både 22. long och magnum i samma picka.

/Oscar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Och jag fick min licens på en enskotts revolver idag.

Det intressanta i mitt fall är att licensen av någon outgrundlig anledning INTE är tidsbegränsad....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och jag fick min licens på en enskotts revolver idag.

Det intressanta i mitt fall är att licensen av någon outgrundlig anledning INTE är tidsbegränsad....

Det är det inte på enskottarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är dom inte på enskottarna.

min är det pga västra Götaland orkade inte rodda i det när jag sökte på den men ska dra om ansökan om 2 år och se vad som händer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

min är det pga västra Götaland orkade inte rodda i det när jag sökte på den men ska dra om ansökan om 2 år och se vad som händer

Ok jag hade det inte. är väl olika då..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är det inte på enskottarna.

 

Aha, då fick jag lära mig något nytt idag igen.

Å andra sidan var grannens tidsbegränsad till 5 år. Får kolla så den verkligen var en enskottare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok jag hade det inte. är väl olika då..

jupp jag misstänker dock att "licenstanten" fick för sej att jag sökte på en flerskottare ist för enkelskottare för han frågade flera gånger om det verkligen var enkelskottare jag sökte för  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jupp jag misstänker dock att "licenstanten" fick för sej att jag sökte på en flerskottare ist för enkelskottare för han frågade flera gånger om det verkligen var enkelskottare jag sökte för  

 

Jag var ju förvånad att jag fick en livstidslicens på min enskottare. Rotade lite i det hela och verifierade idag att min granne har en 5-årslicens på sin och det var därför jag trodde att det var det som gällde. Som sagt västra götaland! Till råga på allt fick han överklaga i två instanser innan han fick licensen förnyad. Det tog 16 månader..... Han hade aldrig orkat om inte en gemensam jaktkamrat som är på länskriminalen drev på för han tyckte att frågan var viktig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var ju förvånad att jag fick en livstidslicens på min enskottare. Rotade lite i det hela och verifierade idag att min granne har en 5-årslicens på sin och det var därför jag trodde att det var det som gällde. Som sagt västra götaland! Till råga på allt fick han överklaga i två instanser innan han fick licensen förnyad. Det tog 16 månader..... Han hade aldrig orkat om inte en gemensam jaktkamrat som är på länskriminalen drev på för han tyckte att frågan var viktig!

enligt min tolkning av fappen så ska man få livstid på enkelskottare och 5 års på flerskotts   

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Har ansökan inne nu på en enpetad revolver. Fick in denna på jobbet o den va använd kan man säga. Räknar med trevligt skick när den kommer åter från vapensmeden uniefär i samma veva som licensen bör dyka upp. Självfallet ska det vara livstidslicens på denne. Ska ringa o dubbelkolla med polisen i veckan. Eller fråga när dom ringer oss om något vapen.

ska bli skönt o slippa böka ner bössan i dom allt för trånga hålen man gräver!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Går och funderar på att köpa en grytpistol. Har två jämtar varav den ena ska jagas in på grävling i år den gamla skjuts det väl 8-10 grävlingar per år för.

Tröttnat på att bära med två bössor till skogs skulle vara smidigare att ha en pistol.

Då till frågan vad ska man köpa för ngt som är smidigt och prisvärt?

/Reine

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Deringer. 2 skott men räknas som en enkelskottare. Den är smidig och du har det extraskottet redo på direkten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 6 years later...

Någon som vet var man hittar blankett? Länk? Och hur många vilt som krävs idag? Jag är nöjd med en enkelskott. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago hs_merkel sa:

Någon som vet var man hittar blankett? Länk? Och hur många vilt som krävs idag? Jag är nöjd med en enkelskott. 

Jag sökte med vanlig blankett, bifogade:

Stamtavlor och grytprovresultat på tyskarna

Antal grytvilt ca, 10-15/år

Marker jag jagar på med kontaktuppgifter på ägare/jaktledare

Sökte och fick enskottare.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now hobbe sa:

Jag sökte med vanlig blankett, bifogade:

Stamtavlor och grytprovresultat på tyskarna

Antal grytvilt ca, 10-15/år

Marker jag jagar på med kontaktuppgifter på ägare/jaktledare

Sökte och fick enskottare.

 

Ska faktiskt ha till avlivning så var fel tråd att skriva i, min dam behöver ett elfant gryt för att komma ner! Men hann posta innan...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...