Hoppa till innehåll

Varg obs


Foffe

Recommended Posts

Våran mark har hållt en mycket god älgstam, framför allt på senvintern men nu finns där knappt ett älgspår och inte rådjur heller. Lyckligtvis verkar inte grisen flytta på sig för gråben.

Intressant uppgift med tanke på andra trådar där det ifrågasätts varför man vill ha gris på sin jaktmark...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det hade vatt en gudagåva om det visar sig att grisen håller bort vargen,alla slutar skjuta gris i sådär 10-15 år och vips är alla vargar "puts weck" :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Synobs, ngr km från Torne var det..

Två klass kompisar har haft varg på åtelkamra, ena två mil norr om älmhult, den andra i rörvik. Samma varg antagligen, det va ungefär 10dar mellan fotona! Stor varg, rätt brunspräcklig...

Men detta är nog en månad sen nu!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Denna dag kl 05.05 siktade jag ett st. gråben ca 100 m från mitt hem. Den stod på vägen och jag hade den på 6-8 m framför bilen. Sedan gick den mkt lugnt över vägen o ställde sig i åkerkanten. Då rullade jag fram så jag stod mittför den. Avstånd då ca 3 m. tryckte ner rutan på bilen o sade GODMORGON. Den stod lika lugnt kvar. Typiskt människovan tamvarg :cool: . Ska kanske tillägga att jag bor 2,5 mil norr om Ystad. Hur som haver o oavsett vad jag tycker om denna djävulens avkomma så var det faktiskt en SKITHÄFTIG upplevelse :biggrin:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då kanske en bild kunde vara på plats.....för du fotade väl?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då kanske en bild kunde vara på plats.....för du fotade väl? Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vem f-n har en kamera med sig kl 5 på morgonen på väg till jobbet ? Int f.n jag iaf

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vem f-n har en kamera med sig kl 5 på morgonen på väg till jobbet ? Int f.n jag iaf

Har du inte mobiltelefon? :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kamera ska man alltid ha med sig och det oavsett om man går, springer el. sitter i bilen el. på ett tåg. :thumbsup:

 

Lite svårt att zooma in gråben från ett flyg kanske. :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var väl inte mkt till bilder iof. Går ett envist rykte härnere att 5 vargar rymt från Skånes Djurpark. Sågs ett 30-40 tal människor med rött band i hatten/röd väst på Ravlunda häromdagen. Vad jagar dom nu ???????? Verkar djävligt skumt då vargen jag såg o "pratade" med var fullkomligt oberörd av mänskligt tal. Verkade nästan "halvtam". Funderar på att ringa KVP o be dom undersöka saken. Skandal om parken o LST lagt locket på i denna historia

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var tror du att alla andra vargar kommer ifrån?om inte djurparker?

Du behöver inte var ironisk grabben. Vet nog lika bra som alla andra vart varg/vildsvin kommer ifrån. Vad jag tycker är märkligt är om detta rykte är sant är LST / parkens locket på. Kommer det ut o det visar sig vara sant kan hela LST åka ut med buller o bång.Tror faktiskt det blir KVP

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna dag kl 05.05 siktade jag ett st. gråben ca 100 m från mitt hem. Den stod på vägen och jag hade den på 6-8 m framför bilen. Sedan gick den mkt lugnt över vägen o ställde sig i åkerkanten. Då rullade jag fram så jag stod mittför den. Avstånd då ca 3 m. tryckte ner rutan på bilen o sade GODMORGON. Den stod lika lugnt kvar. Typiskt människovan tamvarg :cool: . Ska kanske tillägga att jag bor 2,5 mil norr om Ystad. Hur som haver o oavsett vad jag tycker om denna djävulens avkomma så var det faktiskt en SKITHÄFTIG upplevelse :biggrin:

För bra bromsar på bilen då ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Undrar om länsman ser skillnad på bromsspår och burn out spår?

Tog morgon kissen utanför husknuten vi sommarstugan för något år sedan och undrade varför det stod två jämthundar på vägen 15m bort.

Gick in och satte på mig brillorna och konstaterade att det inte var jyckar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vargobs i skåne, innan Vedema, Hässleholm. Min fru såg den lunka över vägen och mötande bil fick bromsa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga säkra källor, men bildbevisen med varg och Ängelholms vägskylt i bakgrunden var säkert photoshoppad. Tror det finns ett par vargar i skåne. Ursäkta off-topicen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det är väll inget man säger högt att man sett varg;-)............ eller?

Och precis av det skälet så har man nu gett avslag till två ansökningar om skyddsjakt. Kanske inte helt genomtänkt?

Av samma skäl så får många djurägare aldrig info om obsar i närheten heller..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och precis av det skälet så har man nu gett avslag till två ansökningar om skyddsjakt. Kanske inte helt genomtänkt?

Av samma skäl så får många djurägare aldrig info om obsar i närheten heller..

Oxå ett av alla sätt att se på den saken. Jag respekterar den tankegången.

Väl mött

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...