Niclas L

Önskemål om designändringar på sidan

91 inlägg i detta ämne

@ shamani

Kontrollera i inställningar att du inte har att det skall ta bort all webbhistorik när IE stängs ner, gör sedan en tömning av webbhistorik så skall det nog fungera.

Tror jag??

IE är ju inte min favorit.

Har testat det också - funkar inte det heller. <_<

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Har testat det också - funkar inte det heller. <_<

Byt till Firefox och problemet är löst :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Byt till Firefox och problemet är löst :D

Det skulle jag väl iofs... Tycker bara inte att det ska behövas...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det skulle jag väl iofs... Tycker bara inte att det ska behövas...

Vilken version av IE kör du?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vilken version av IE kör du?

Vet inte - hittar inte info om det - borde stå under egenskaper, men det gjorde det inte... Men jag köpte datorn i mitten av september och all uppdatering sker automatiskt så jag antar att jag har senaste versionen...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Saknar lite snygga knappar när man är inne och lägger upp och kollar på bilder. Det är nog "försvunna" då det är den där symbolen för "saknad bild" som visas - vit ruta med ett litet rött kryss i.

(Hmmm...inte lätt detta med att förklara bilder och design i ord...)

Edit: Fellänkade heter det nog om man ska vara exaktare.

Redigerad med Crille68

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kikat vidare i Galleriet av lite olika anledningar...

Jag laddade upp ett par bilder som jag lade i kategorin "Jakt, natur och hundar". Så långt allt väl. Inga fantastiska bilder men jag tycker - och det står ju mig fritt ;) - att det ska vara lite jaktbilder istället för en massa hundbilder från kennlar på "förstasidan"... Känns lite som om det är bra gratisreklam för den egna kenneln när det första man gör som ny medlem är att lägga upp en drös bilder innan man ens gör några inlägg. (Jo, man kan ju varit passiv kollare på sidan innan osv och det kan ju bara vara så som jag uppfattade "saken".)

Kanske vore det en tanke att man skulle ha gjort t.ex. 50 inlägg innan man får lägga upp bilder? Nåja, det är kanske bara jag som är alldeles för skeptisk till vissa.

Det är ju en ny och himla fin funktion detta med "senaste uppladdade bilder" på förstasidan. Det ger mer liv och färg i detta eminenta forum som ibland har varit lite väl fritt från bilder.

Skapade mig sedan en bildmapp som hamnade under "Medlems Galleri", laddade upp en bild i den mappen och det gick bra.

Sedan kom jag på att jag vill redigera, alternativt ta bort, en uppladdad bild till galleriet men det har jag ännu inte lyckats med.

Tyckte jag hittade en flik för det tidigare men hittar inte tillbaka dit - om den nu finns... :blush:

Finns den inte vore det bra om den fanns möjlighet att ångra en uppladdad galleribild - eller hur?

Likaså skulle jag vilja kunna flytta mina bilder från en mapp till en annan.

Jag får kanske försöka vidare men ännu har jag inte lyckats.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har nu ändrat så att alla bifogade bilder skalas så de alltid får plats i skärmen.

Det funkar ungefär likadant som innan med piltangenter etc men har kastat ut lytebox och stoppat in shadowbox i stället.

Säg till om ni hittar något som inte funkar för er!

Mvh,

Wizard under huven

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har nu ändrat så att alla bifogade bilder skalas så de alltid får plats i skärmen.

Det funkar ungefär likadant som innan med piltangenter etc men har kastat ut lytebox och stoppat in shadowbox i stället.

Säg till om ni hittar något som inte funkar för er!

Mvh,

Wizard under huven

Tummen upp!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej jag kan inte få till det där med senaste inägg, jag hittar ingen inställning som gör att jag kan se inlägg den senaste veckan :wacko:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tycker inte om designen överhuvudtaget... men det kan bero på att jag inte varit på forumet så ofta! :rolleyes:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nu är jag kanske ute och cyklar men vore det inte bra att samla alla "vad ska jag köpa för bössa" under en och samma tråd? där man kan samla tankar och funderingar:) blir ganska mycket trådar om vad man ska köpa för bössa tycker jag:) kanske ingen som håller med men ändå :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag hade velat återse "senaste inlägg-menyn" från förra versionens startsida högt upp på sidan, fler ämnen listade än i nya versionen och komplett med uppgift om vem som svarat samt klockslag för svaret. :)

För övrigt tycker jag att Shamani och alla andra med internet explorer bör ladda hem Firefox eller Google Chrome omgående. :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har en 2.5år gammal dator med IE, ingen aning om vilken version men det funkar klockrent med forumet på den.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

All cred åt "bösgårds cesar" men kan inte den artikeln bytas ut mot något som uppdateras lite oftare. tex. "svensk jakt" eller likande.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE