Jump to content

Hängöron?

Recommended Posts

Finns inga knep dessvärre. Bara att acceptera att den nog inte kommer att få ståöron och om de reser sig mer senare kommer de nog att vara ganska "mjuka" och vippiga när hunden springer.

Finns inga knep dessvärre. Bara att acceptera att den nog inte kommer att få ståöron och om de reser sig mer senare kommer de nog att vara ganska "mjuka" och vippiga när hunden springer.

[/q

Tack för svaret var nog ganska inställd på det men tänkte i alla fall höra om det fanns nån dunderkur! God jul allihopa.

En uppfödare av schäfrar vi känner brukar massera öronen för att dom ska ställa sig upp o de brukar faktiskt funka

Mvh Fredrik

En uppfödare av schäfrar vi känner brukar massera öronen för att dom ska ställa sig upp o de brukar faktiskt funka

Mvh Fredrik

Ja har börjat försöka med det,o givit duktigt med kalktilskott i maten, de är i varje fall upp från roten men de två sista cm:rarna hänger! tacksam för alla tips men om de nu inte vill lyfta så kommer jag även att accepter det. Tråkigt bara om de skulle bli en "bra" jakthund att inte få den meriterad.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Karelare ska ha något mindre öron än tex jämte enligt rasstandard så dom brukar ofta resa sig tidigt(min hade resta öron när jag hämtade den 2 mån gammal)

Så det finns risk för avdrag för förstora öron vid en eventuell utställning.

• 3 months later...
Jägarbruttan

Alla valpar av många raser ( bör nog tillägga det så inga missförstånd dyker upp:) har hängande öron till en viss ålder. Schäfrar är en av raserna som är typiska sådana. Men som många redan har uttryckt så finns inga knep att få dem att stå tidigare...det är naturens gång bara!

• 2 years later...

Kan med facit i hand säga att de reste sig nog och blev helt stabila och bra dock blev hunden lite för stor tror jag för han kan växa lite ännu snart 10 månader 61cm i manken nu