Hoppa till innehåll

Glasögon jägare.


Guest Ronnie

Recommended Posts

Körde med linser ett tag,men en vecka på fjället och man tar ut och sätter in dem varje dag funkar inte,har väl med hygien att göra,sved i ögonen i flera timmar när man satt in dem.Vad kostar sådan där operation ca....Är väl enda att göra för att helt slippa besväret.Men finns det inget super anti im medel på marknaden??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Engångslinser under vintern, går att beställa "fullinser" på internet.

lensbuddy.se tror jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis men inte så nära släkting som man kan tro...alla märken finns på nätet att beställa man behöver bara veta vilken lins du har i vanliga fall, ta kartongen, läs, skriv ner på nätet och din beställning droppar ner en par dar senare.

OPTIKERNA som läser detta kommer väl att skriva sånt som att det är andrasortering eller giftiga tillsatser men det skiter jag i för jag ser bra iallafall.

Märkena och kartongerna är EXAKT lika nämligen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ kan vara kontinuerliga månadslinser. Stoppar in dem dag 1 och tar inte ut dem förrän dag 30! Har en vän med sådana, fungerar kanonbra. Man behöver bara byta linser 12 ggr/år....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ kan vara kontinuerliga månadslinser. Stoppar in dem dag 1 och tar inte ut dem förrän dag 30! Har en vän med sådana, fungerar kanonbra. Man behöver bara byta linser 12 ggr/år....
Vet du om dessa finns även för brytningsfel?fanns ej för nått år sen,tänkte nämligen prova dessa då.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ kan vara kontinuerliga månadslinser. Stoppar in dem dag 1 och tar inte ut dem förrän dag 30! Har en vän med sådana, fungerar kanonbra. Man behöver bara byta linser 12 ggr/år....

Vet du om dessa finns även för brytningsfel?fanns ej för nått år sen,tänkte nämligen prova dessa då.

Jag tycker mig ha sett reklam för såna linser med brytningsfel, men jag ska inte svära på det. Nån annan kanske är mer insatt, annars får du googla på det :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ kan vara kontinuerliga månadslinser. Stoppar in dem dag 1 och tar inte ut dem förrän dag 30! Har en vän med sådana, fungerar kanonbra. Man behöver bara byta linser 12 ggr/år....

Vet du om dessa finns även för brytningsfel?fanns ej för nått år sen,tänkte nämligen prova dessa då.

Jag tycker mig ha sett reklam för såna linser med brytningsfel, men jag ska inte svära på det. Nån annan kanske är mer insatt, annars får du googla på det :)

Ja det ska jag göra,sådana tror jag skulle vara kanon..
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder själv glasögon året om och har inga bekymmer med det, viktigt är dock att glasen inte är allt för gammla/slitna och att man har dom extra behandlingar som kan beställas till plastglasen. Antirep behandlingen vet jag inte om den fungerar iom att jag alltid haft den. Im behandlingen borde dock funka eftersom jag alldrig får imma på glasen förutom när man kommer in i brasvärmen.

Någon gång har jag märkt en  antydan till imma när man är andfådd och ska skjuta från liggande ställning (toppfågel). Men då är det lika ofta kikaren som fått sig en pust,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ kan vara kontinuerliga månadslinser. Stoppar in dem dag 1 och tar inte ut dem förrän dag 30! Har en vän med sådana, fungerar kanonbra. Man behöver bara byta linser 12 ggr/år....

Vet du om dessa finns även för brytningsfel?fanns ej för nått år sen,tänkte nämligen prova dessa då.

Ingen aning...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder linser. Alltid. Det kan innebära en del bängel när man exepelvis befinner sig i en renvaktarkoja uppe på fjället och jagat ripa i en vecka. Men det går. Anledningen varför det svider i ögonen som någon skrev är ju att hygienen varit dålig. Men om man offrar fem minuter av morgonen till att TVÄTTA HÄNDERNA med tvål och vatten så är detta problemet borta.

Jag använder numer en linsvätska som fungerar så att man inte behöver gnugga linserna för att rengöra dem, det är bara att sätta in dem direkt vilket ju är mycket smidigt. Månadslinserna är då lika praktiska att pyssla med som engångslinser. Vätskan heter något i stil med "No Rub Solution" och finns på apoteket och hos optiker. Kostar en tjuga mer per flaska men det är det klart värt. Glasögon är ett helvete i skogen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo visst handlar det om hygienen,körde med våtservetter,lovar att det funkar inte..Glasögon är ett rent helvete..

Nä våtservetter funkar inte. När du tvättat dig med en våtservett är du förvisso ren i den meningen att du inte längre har bajsrester på fingrarna. Dock så har du kvar rengöringsmedlet från servetterna på fingrarna, nåt slags tvålämne, sprit eller vad det nu må vara, och det svider om man får det i ögonen. Vanligt tvål och vatten, skölj noga med vatten så ska det inte vara några problem. Det är lite bängligt att göra detta i "fält" men det går, och det är helt klart värt det för att slippa dessa satans glasögon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är sorgligt att inte landstinget subventionerar operationer av ögon till oss med sämre syn för medfödda synfel kan man knappast rå för 8) >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är sorgligt att inte landstinget subventionerar operationer av ögon till oss med sämre syn för medfödda synfel kan man knappast rå för 8) >:(
Kan bara instämma. >:(
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...