Hoppa till innehåll

bilder/bifogade filer


W.T.

Recommended Posts

hej,

finns det en inställning som gör att bilder som är stora inte flödar ut över alla gränser och man får scrolla hit och dit för att se?

/Kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förut hade vi ju någon form av automatisk "storleksbegränsare", hade vi inte det? Om det inte går så hade ett tips på vad som lämplig storlek varit ok. Angett i pixlar (xx * xxx pixlar).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är en begränsning i denna versionen av forumet.

Jag har tittat på en migrering till shadowbox i stället men det måste testas och verifieras innan vi implementerar detta...

Återkommer...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har ni inte gjort ngn ändring nu?

Jag tycker det ser annorlunda ut och jag har klickat upp ett antal bilder som alla varit i lagom storlek.

Det kan ju vara slump i mitt fall men det jag såg var i alla fall väldigt bra.

Ni är "kanoners"! (Ni är jättebra menar jag alltså. :D )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ni inte gjort ngn ändring nu?

Jag tycker det ser annorlunda ut och jag har klickat upp ett antal bilder som alla varit i lagom storlek.

Det kan ju vara slump i mitt fall men det jag såg var i alla fall väldigt bra.

Ni är "kanoners"! (Ni är jättebra menar jag alltså. :D )

Jag har bytt Lytebox mot Shadowbox som klarar av att skala bilderna automagiskt eftersom det inte var användarvänligt innan.

Nu behöver man inte tänka på storleken så mycket längre men man bör fortfarande skala ner bilderna innan man laddar upp dem så de inte blir så stora i filstorlek...

Lite onödigt med en bild på 4Mb när man ända bara vill ha den så stor som skärmen är. (då brukar det räcka med runt 800kb i filstorlek beroende på filformat)

Mvh,

Wizard under huven

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Eftersom folk inte kommer ihåg att skala ner bilderna innan de laddar upp dem på forumet, vilket medför att det ser obra ut när man öppnar bilderna, har jag nu begränsat en bilds maximala visningsstorlek till 1024 pixlar.

Nu skall ingen behöva få bilder som "svämmar över" eller liknande...

Se dock INTE detta som att ni nu inte skall skala ner bilderna innan ni laddar upp dem...

...en bild på 4Mb är inte skitkul att ladda ner för oss som sitter på glesbygdsbredband eller mobil ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...