Hoppa till innehåll

Börja skjuta pistol...nästan omöjligt


Almenson

Recommended Posts

vet inte om detta är nu nån värsting bump, men att skjuta .22 ett år är väl inte så farligt?:P det gjorde jag och tyckte det var något skoj.

fasst här var det inte så övervakat.

jag måste först skjuta 1 år med .22 men vilken gren var inte precisserat.

well jag sköt 1 år med resten av killarna som skjuter sra (typ av finländsk dynamisk skytte.)och ibland vanligt 25m skytte på skoltavlan.

tyckte det var hur skoj som helst =).

så du kan väl skjuta dina guldserier in i veckan och på veckoslutet braka loss och träna practical skytte?(vilket jag tycker .22 är nästan bäst att göra det med. enda du inte får av det är rekyl träningen och double tapsen)men lär du dig tex att byta magasin snabbt med en singestack stack .22 snabbt så är en doublestack småpotatis.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

En del klubbar har våldsamt skitnödig attityd mot nybörjare. Har vänt i dörrn efter pissigt bemötande. Kalmar pistolklubb är en sådan klubb med negativ attityd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
På ‎2011‎-‎01‎-‎21 at 23:44 novacula sa:

.

Själv ska jag gå IPSC Rifle och Shotgun-kurs till våren, sen blir det att inhandla en AR15 och skrämma gubbarna på älgbanan att Naturvårdsverket ändrat reglerna för halvautomatiska jaktvapen :)

fast blir dom så skrämda va inne hos en handlare för ett par år sen å han hade fått in en ar15 från dödsbo som där hade varit jakt licens på :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-07-28 at 23:16 Twinn sa:

En del klubbar har våldsamt skitnödig attityd mot nybörjare. Har vänt i dörrn efter pissigt bemötande.

Instämmer. Ja, det är vapen som hanteras och med antalet nötter vi är begåvade med här i landet är jag väl inte förvånad över att de idéellt arbetande instruktörerna tappar sugen.

En förening är en sammanslutning av människor runt ett gemensamt intresse. Ett sätt att tillsammans skapa ekonomiska förutsättningar för lokal och utrustning. Det är då lite surt att bli behandlad på ett sådant sätt att man får känslan att man inte duger något till för att man inte tillhör den inre kretsen.

Jag har inga problem med att låna vapen, det är kanske till och med en fördel. Jag har inga problem att stå och öva teknik gång efter gång efter gång, för jag vet att det är nödvändigt. Men att få bemötandet:

"Vad gör du här? Du kan ju inte skjuta och tar upp en plats för de som kan!"

Kommer aldrig skapa en känsla av gemenskap och tillhörighet.

Jag antar att de flesta nybörjare som slutar gör det på grund av att de inte insett hur mycket övning som krävs för att arbeta upp en färdighet. Men hur många är det som slutar på grund av bemötande?

Därför ifrågasätter jag saker som en kursstart per år eller "Det är fullt för att du är nyast och det kommer en annan kille om några minuter som ska ha den platsen."

Slutligen. En eloge till alla de som ställer upp idéellt och hjälper nya skyttar komma på banan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...