Hoppa till innehåll

Hundbilder från Kalix


lsjonsson

Recommended Posts

Jag har en en setter som gillar att klättra upp och sätta sig på köksstol för att spana ut genom fönstret. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D den kanske vill ha maten serverad där!..  :-*

MVh

Hahaha! ;D Nej, den har sin matplats. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D blir väll som mina hundar!.. som gärna serveras sittadevid bordet å med kniv å gaffel!..  ;D

Mvh

Nej, det tror jag inte, men den yngre gillar att vara i köket och då sitta och spana på detta sätt. Vi har en talgboll rakt ut från köksfönstret som hon gillar att spana på. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Idag har Vi haft morgongympa på Kalixälvens is.:D Det tyckte dom om men det blåste snål nordanvind. Blä! >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härliga bilder  :)

Tack Jämta! :D Äntligen har man kunnat ge sig ut på älvens is efter denna bedrövliga vinter som har varit hitills. Om Du studerar en del foton noga så ser Du att det är knagglig is och det är efter senaste blidvädret som var i förra veckan och som har blandats med snö efter skotraras framfart på älven medans det var sörja.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

LJUUUVLIGA BILDER!! aaah! shitt... tack för att du bjöd på denna länk LS

Varsegod!

:D :D :D

Det var -13 idag när Vi var ut och hade gympa. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

En av mina hundar gillar blåbär skarpt och då när dom är färska och få plocka dom från riset. Den andra äter blåbär ifrån handen om man ger henne. :blink:

post-144-1217940319_thumb.jpg

post-144-1217940328_thumb.jpg

post-144-1217940337_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Idag har jag gått med hunden i skogen efter en stig och skoterspår och passade på att släppa henne så att hon fick riva av sig lite överskottsenergi. Efter nattens köldknäpp så var det inga problem. Idag vid 04:30 på morgonen var -14,3 och sol på morgonen så höll spåret fint att gå på med en krycka och hunden. Här är det inga 110 knyck när man släpper mig. ;)

post-144-1237907254_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Kanonväder över Kalix idag. Jag och hunden har varit ute på en längre morgonpromenad på Kalixälvens is innan skotertrafiken började med sportlovstokiga ungdomar. Det var fritt hopp och lek som gällde. :lol:

post-144-1268125761_thumb.jpg

post-144-1268125770_thumb.jpg

post-144-1268125866_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Idag antar jag att min eng. setter haft björnkontakt. Om det var direkt kontakt el. ett färskt björnspår det vet jag inte, men hon kom tillbaka med en fälld svans in mellan bakbenen mot magen, och det är väl så hundar brukar reagerar om dom inte tycker om doften från vårat stora rovdjur. Hon gick el. sprang inte åt det hållet mer under tiden som vi var i skogen o renoverade ett jakttorn.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
  • 5 months later...

Dags att damma av tråden lite med lite foton från förmiddagsgympan på Kalixälvens is. :smile: Ca. 30 min promenad. :thumbsup:

post-144-0-99744200-1358850185_thumb.jpg

post-144-0-38914000-1358850199_thumb.jpg

post-144-0-71484500-1358850202_thumb.jpg

post-144-0-53372800-1358850206_thumb.jpg

Det här gillar hunden skarpt och det gäller att passa på medan det är knappt några skoternördar som är på isen.

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...