Hoppa till innehåll

Från frö till prilla & pipa.


crowfear

Recommended Posts

Kan man inte torka det som kommit upp nu... Som en liten teaser ett litet litet smakprov bara :rolleyes:

Skulle va nått de.. :lol:

Ja jag är super nöjd. Dock så röks den alldeles för sällan då jag precis slutat röka vanliga cigaretter och jag måste va i från det ett tag innan jag tar ett stop så man inte trillar dit igen men snart så

Samma här, rökte konstant i 19 år, men sen vart det enbart snus som dagligtobak.

Dock så tar jag gärna ett stop eller tre när jagar, det är liksom en tradition som jag har svårt att vara utan, men det blir inget hemmavid sen, utan bara i skogen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma här, rökte konstant i 19 år, men sen vart det enbart snus som dagligtobak.

Dock så tar jag gärna ett stop eller tre när jagar, det är liksom en tradition som jag har svårt att vara utan, men det blir inget hemmavid sen, utan bara i skogen.

Ja det är så jag vill ha det. När det är jakt fiske eller bara är ute i skogen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag är nyfiken på tobaksplantorna. Ett litet foto skulle vara bra.

För 100 år sedan odlades det ju tobak i Sverige. Det borde gå bra nu också.

Stefan Sundström har ett långt kapitel i sin "Stefans lilla gröna" om just tobaksodling. Han menar att det hemkörda snuset blir djäkligt mycket starkare än köpevaran.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hatar verkligen denna tråden!!! :blush:

Moderator borde låsa den. ;)

De kommer säkert bli jätteäckligt att röka dessa små liv.

Jag har varit rökfri i 6år o snusfri i 4,5år men sen jag börja läsa denna tråd har jag nästan trillat dit.

Att lägga cigga o snus var rätt lätt MEN....

Att va utan pipan i skogen o vid fisket e ta mig s..an de j...ligaste ja genomgått.

Både de psykiska o fysiska, som att bli allergisk mot whisky tex.

E sååååååå nära att inntala mig själv att ett bloss eller så kan ju inte vara hela världen.

Lite söt körsbärstobak eller varför inte lite hederlig Kalmarnyckel som mina barndoms luktminnen genomsyras av.

Både farfar o morfar sög i sig dessa läckerheter.

Tur att man har moral o självbehärskning. :rolleyes:

Vart köpte du pipan Swinx? :wub: :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är nyfiken på tobaksplantorna. Ett litet foto skulle vara bra.

För 100 år sedan odlades det ju tobak i Sverige. Det borde gå bra nu också.

Tyvärr gick mitt expriment åt fanders, dels pga sjukt många frostnätter här i Maj, dels för att en massa annat hemmajobb stulit tid från växthusbygget, och då dessa plantor kräver mycket ljus, värme och plats, så fick jag lägga ner det tyvärr.

Jag har iofs några plantor i källaren som lever ännu, men dessa kommer nog inte att klara sig länge till, och där vi bor så skulle de vara för utsatta för vind för att kunna planteras ut fristående.

Men jag har frön kvar till ett nytt försök när växthuset är klart, då förhoppningsvis till nästa vår, skam den som ger sig. :)

Stefan Sundström har ett långt kapitel i sin "Stefans lilla gröna" om just tobaksodling. Han menar att det hemkörda snuset blir djäkligt mycket starkare än köpevaran.

Det låter lovande ! :D

Jag hatar verkligen denna tråden!!! :blush:

Moderator borde låsa den. ;)

De kommer säkert bli jätteäckligt att röka dessa små liv.

Jag har varit rökfri i 6år o snusfri i 4,5år men sen jag börja läsa denna tråd har jag nästan trillat dit.

Att lägga cigga o snus var rätt lätt MEN....

Att va utan pipan i skogen o vid fisket e ta mig s..an de j...ligaste ja genomgått.

Både de psykiska o fysiska, som att bli allergisk mot whisky tex.

E sååååååå nära att inntala mig själv att ett bloss eller så kan ju inte vara hela världen.

Lite söt körsbärstobak eller varför inte lite hederlig Kalmarnyckel som mina barndoms luktminnen genomsyras av.

Både farfar o morfar sög i sig dessa läckerheter.

Tur att man har moral o självbehärskning. :rolleyes:

Vart köpte du pipan Swinx? :wub: :wub:

Sorry.. :blush:

Men jag förstår dig, jag har väääldigt svårt att tänka mig en jaktdag utan att få sitta nersjunken i mjuk mossa och få blossa på pipan tillsammans med en mugg rykande sött the.

Och körsbärstobaken...mmmmmmm !! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...